gardeshban.ir

به نظر که چندان خوشایند نیست، اما شاید بعد از اینکه ایده های ارائه شده در مراسم جوایز Crystal Cabin در هامبورگ آلمان را ببینید، تغییر عقیده بدهید؛ این مراسم در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه صنایع داخلی هواپیما برگزار شد و برنده‌های خود را معرفی کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

یک تیم از داوران، در بخش مجزایی به نام متخصصان صنایع داخلی هواپیما، بیش از ۱۰۰ طراحی داخلی، از ۲۲ کشور دنیا را قضاوت می‌کردند. هدف از این کار، تشخیص ایده‌های جدیدی بود که بتواند به سرعت، در هواپیماهای سراسر دنیا پیاده سازی بشود.

 

نوآوری و اکتشاف

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

در بخش ایده پردازیِ کابین هواپیما، جایزه، به ایده‌ای به نام Lower Deck Pax Experience Modules (واحدهای آرامِ طبقه پایین) تعلق گرفت؛ ایده‌ای که توسط شرکت تولید کننده تجهیزات هواپیماییِ ایرباس، با همکاری کمپانی فرانسویِ سافران ارائه شده بود.

این دو نیروگاه هوایی، به خاطر محفظه‌هایی که در کابین بار طراحی کرده بود تا به جای مورد نیاز مسافران در فضای زیر کابینِ معمولی هواپیما وسعت ببخشد، شایسته دریافت این جایزه تشخیص داده شدند.

مسئول پروژه های ابتکاری در شرکت سافرون، "سباستین سیونیون" و مسئول تولید کابین از شرکت ایرباس، یعنی "فردریک میزل" اعلام کردند که دریافت این جایزه، کمک بزرگی برای پیشبرد و ارتقای طراحیِ این تیم؛ طراحیی که از روی کاغذ شروع می‌شود و به آسمان می‌رسد است.طراحان توضیح دادند که نکته اصلی ایده، این بوده که فضایی آرام و تاریک برای مسافران ایجاد شود تا خواب راحتی داشته باشند و این فضای اضافه، از محلی تامین شود که تا کنون برای مسافر بلااستفاده بوده‌ است.

تصمیم این که چطور این ایده اجرایی به مسافران فروخته شود، بر عهده خود ایرلاین است. شاید مسافر، فقط موقع خواب به بخش پایینی برود یا این امکان را داشته باشد که تمام طول سفر را در همین کابینِ بدون پنجره، بگذراند.

شرکت‌های ایده پرداز می‌گویند که بسیاری از مسافران، مشتاق استفاده از این ابتکار خواهند شد، مخصوصا اگر قیمت آن، طوری باشد که در رده بلیط‌های اکونومی، قرار بگیرد. میزل می‌گوید: "چیزی که ما درباره این پروژه می‌گوییم، این است که آرزوی همه ما این است که وقتی با بلیط اکونومی سفر می‌کنیم یک خواب راحت داشته باشیم، و من فکر می‌کنم این پیشنهاد واقعا ارزش آن را دارد که مطرح شود و به عنوان یک گزینه به خدمات سفر اضافه شود.

میزل و سیونیون واقف هستند که این تجربه، برای مسافرانی که مشکل کلاستروفوبیا (توهم و ترس از فضاهای تنگ و بسته) دارند عملی نیست، اما در غیر این صورت و برای سایر افراد، تجربه دلپذیری خواهد بود.

حالا، آیا این امکان می‌تواند به زودی در بلیط‌ها ثبت شود و مورد استفاده قرار بگیرد؟ "تصمیم این موضوع هم بر عهده خود ایرلاین‌ها است. ما همین الان هم آماده‌ایم، که اگر ایرلاین ها در ماه جاری تصمیمشان را بگیرند، می‌توانیم پروژه را در سال ۲۰۲۱ اجرایی کنیم."

 

سفر راحت

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

برای برخورداری از تجربه‌ای راحت‌تر در کابین، یک بخش تنظیمات سخت‌افزاریِ آسایش مسافر هم در نظر گرفته شده، که توسط کمپانی RECARO طراحی و در بخش‌ مرتبط به فعالیت خودش، برنده جایزه هم شده‌ است.

واحد تولید این شرکت آلمانی که به خاطر سابقه طولانی در طراحی و ساخت صندلی‌های اقتصادی شناخته می‌شود، برای توضیح ایده خود از این عبارت استفاده کرده است: "خوابی راحت بر فراز ابرها"، که با یک قطعه محافظ گردنِ مسافر و کوسن‌های قابل تنظیم، برای راحتی وضعیت کمر، کامل می‌شود.

مسافرانی که در زمان کاهش نور کابین می‌خواهند راحت‌تر مطالعه کنند، باید از محصولات شرکت Collins Aerospace تشکر کنند؛ شرکتی که در شاخه مواد و قطعات، جایزه را از آن خود کرد.

 

ایده‌های خیال‌پردازانه

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

در بخش ایده‌های خیال‌پردازانه، شرکت Paperclip Design، برای سوییت‌های طاووسی خود جایزه را به خانه برد؛ سوییت‌هایی با ایده‌پردازی فوق لاکچری و بسیار راحت که به کابین‌های فرست کلاس این امکان را می‌دهد تا بنا به نیازهای مسافر تغییر چیدمان داشته‌ باشند.

ایده آنها، با استفاده از یک تخت خوابِ تاشو، به یک کوپه خانوادگی اجازه می‌دهد که سوییت خود را به راحتی به یک فضای سه خوابه تبدیل کنند.

در شاخه "دانشگاه"، سانگ‌سئوک لی، از دانشگاه هانگیکِ کره جنوبی، برای ایده "یکی برای همه" برنده جایزه شد؛ ایده‌ای که در همراهی و تکمیلِ کار تولیدکنندگان صندلی Adient، طراحی شده‌ بود. لی، روشی را تصور کرده بود که در آن، مسافران کلاس‌های مختلف، در قالب الگویی تتریس مانند، بتوانند در کنار هم جا بگیرند (بر خلاف سیستم رایج که مسافران فرست کلاس در جلوی هواپیما هستند و دیگران در ردیف‌های عقب‌تر).

 

برندگان جوایز Crystal Cabin  2019

ایده‌های مربوط به کابین: Lower Deck Pax Experience Modules (واحدهای آرامِ طبقه پایین)، محصولِ ایرباس با همکاری سافران.

 

سیستم‌های مربوط به کابین: M-Flex Duet ، محصولِ Collins Aerospace.

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

 

کابین سبز، سالم، ایمن و محیطی: ایده‌های Air New Zealand SkyCouch Infant و Child Improvements ، محصولِ خطوط هوایی نیوزیلند (Air New Zealand)

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

 

سرگرمی‌های حین پرواز (IFEC): "تفریح برای همه" ، محصولِ شرکت‌های United Airlines با همکاری Panasonic Avionics.

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

 

مواد و قطعات: "نورهایuLED  مخصوص مطالعه"، محصولِ Collins Aerospace.

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

 

دانشگاه: "یکی برای همه"، محصولِ دانشگاه هانگیک، با همکاری ADIENT.

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

 

ایده‌های خیال‌پردازانه: "سوییت‌های طاووس"، محصولِ Paperclip Design Limited.

از عجیب ترین طراحی داخلی فضای هواپیما رونمایی شد

منبع: CNN

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار