gardeshban.ir

این پل 20 میلیارد دلاری هنگ کنگ و ماکائو را به یکی از شهرهای اصلی چین، جوهای متصل کرده است، سرانجام این هفته افتتاح خواهد شد و بلندترین پل دریایی جهان لقب گرفت. ساخت این پل 9 سال زمان برده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

 انتظار می‌رود که شی جین‌پیمگ در روز سه‌شنبه در جوهای به همراه مقامات بلندپایه هنگ کنگ و ماکائو این پل را به صورت رسمی افتتاح کند و از روز چهارشنبه رفت و آمد بر روی آن آغاز شود.

جزئیات ساخت بلندترین پل دریایی جهان

بلندترین پل دریایی جهان

این پل 55 کیلومتر (34 مایل) طول دارد و قرار بود که در سال 2016 بهره‌برداری شود، اما با تأخیرهای مکرر تا امسال ادامه پیدا کرد. بلندترین پل دریایی جهان یک عنصر کلیدی برای برنامه چین در Greater Bay Area است که از جنوب چین عبور می‌کند و شامل 11 شهر از جمله هنگ کنگ و ماکائویی می‌شود که چیزی در حدود 68 میلیون شخص در آنها زندگی می‌کنند.بلندترین پل دریایی جهان

طرفداران این ایده می‌گویند که این پل زمان سفر آنها در بین شهرها را از 3 ساعت به 30 دقیقه کاهش خواهد داد و این برای صنعت توریست و گردشگری نکته مهمی به حساب می‌آید. با این وجود صاحبان خودروی شخصی در هنگ کنگ بدون دریافت مجوز قادر به عبور از روی پل نیستند. بیشتر رانندگان باید خودروی خود را در بندر پارک کرده و با استفاده از اتوبوس یا خودروهای مخصوص به سمت دیگر سفر کنند. هزینه اتوبوس‌های ویژه این کار برای هر سفر تکی بین 8 تا 10 دلار می‌باشد.

 شاهکار مهندسی

این پل در برابر زلزله به قدرت 8 ریشتر و طوفان‌های بزرگ و شدید مقاوم هواهد بود. این پل از 400 هزار تن فولاد ساخته شده است که این مقدار 4.5 برابر آن چیزی است که در پل گلدن گیت سان فرانسیسکو استفاده شده بود. علاوه‌براین دارای 6.7 کیلومتر تونل زیر آب برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مسیر رفت و آمد کشتی‌ها در Pearl River Delta می‌باشد. این تونل بین دو جزیزه مصنوعی که هر کدام از آنها 100 هزار مترمربع مساخت دارند و در آب‌های نسبتا‌ کم سطح واقع شده‌اند، قرار دارد.بلندترین پل دریایی جهان

در حالیکه این پل یک شاهکار مهندسی به حساب می‌آید، ساخت آن اختلاف نظر شدیدی به همراه داشت. Pearl River Delta خانه دلفین‌های سفید چینی به حساب می‌آید که حالا تحت خطر شدیدی قرار گرفته‌اند که با تلاش‌های بسیار در هنگ کنگ و دیگر شهرهای چین احیا شده بودند. کارشناسان محیط زیست پیش‌تر در خصوص این موضوع اعلام نگرانی کرده بودند  و از توسعه فرودگاه خنگ کنگ را به عنوان میخ تابوت نسل دلفین‌های سفید چین اشاره کرده بودند.

در پاسخ به نگرانی فعالان، دولت هنگ کنگ با ایجاد پارک‌های آبی برای حفاظت از دلفین‌ها و دیگر آبزیان درصدد رفع مشکل برآمد، اما برخی از کارشناسان معتقدند که حالا خیلی دیر است تا بخواهیم ضرر ساخت پل را کاهش دهیم. علاوه‌براین این پل با انتقاد عمومی در خصوص عدم رعایت استانداردهای ایمنی نیز روبه‌رو بود. 7 کارگر در حین ساخت این پل کشته شدند و 275 نفر آسیب دیدند.

با وجود تمام دردسرها ساخت بلندترین پل دریایی جهان به اتمام رسیده است و از 2 روز دیگر به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار