gardeshban.ir

دولت سریلانکا پس از وقوع چند حمله تروریستی در روز عید پاک مسیحیان در تصمیمی صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان 39 کشور را لغو کرد.
کد خبر: ۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

شبکه خبری ان دی تی وی نوشت: جان اماراتونگا وزیر جهانگردی سریلانکا گفت: تحقیقات نشان می‌دهند که عوامل خارجی در حملات اخیر دخالت داشته‌اند و ما نمی‌خواهیم روادید فرودگاهی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

وی افزود: اگرچه شهروندان ۳۹ کشور شامل دریافت روادید فرودگاهی می‌شدند اما ما تصمیم گرفتیم تا اطلاع ثانوی این طرح را متوقف کنیم.

سریلانکا یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد در بخش صنعت گردشگری است و ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی سریلانکا متعلق به بخش جهانگردی است. در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۷۴۰ هزار جهانگرد خارجی به این کشور سفر کرده‌اند اما پیش بینی می‌شود که حملات اخیر تروریستی در سریلانکا تاثیر منفی بر رشد بخش جهانگردی سریلانکا داشته باشد.

بر اساس گزارش ایرنا، وقوع هشت انفجار تروریستی در روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه همزمان با روز عید پاک مسیحیان در کلمبو و چند شهر دیگر سریلانکا ۲۵۰ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز با اشاره به حادثه تروریستی در پایتخت سریلانکا نسبت به سفر اتباع انگلیسی به سریلانکا هشدار داد و تأکید کرد که تنها در شرایط ضروری به این کشور مسافرت کنند.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار