gardeshban.ir

روسیه پهناورترین کشور دنیا، در شمال اوراسیا قرار گرفته است و با دو اقیانوس منجمد شمالی و آرام و همچنین دریاهای خزر، سیاه و بالتیک هم مرز است. این کشور به دلیل تنوع آب و هوایی، قدمت و آثار تاریخی که دارد، هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.
کد خبر: ۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر برای مسافرت خارجی خود کشور روسیه را انتخاب و بلیط هواپیما روسیه را خریداری کرده‌اید، لازم است اطلاعاتی از این کشور بدست بیاورید. به خصوص باید بهترین سوغاتی‌های روسیه را هم بشناسید تا در زمان خریدتان هم صرفه جویی کنید.

 

قیمت بلیط روسیه

روسیه

برای رفتن به کشور روسیه از سه راه هوایی، زمینی و دریایی می‌توان اقدام کرد که به صرفه‌ترین و توجیه پذیرترین راه، استفاده از راه هوایی است؛ اما برای سفر به روسیه می‌توانید از طریق سایت علی بابا، قیمت بلیط هواپیما ایران تا روسیه را با توجه به نوع و کلاس هواپیما و موارد دیگر مشاهده و مقایسه کنید.

برای مشاهده مدت زمان پرواز ایران به روسیه نیز می‌توانید از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید، البته باید دو شهر مبدأ و مقصد را معرفی کنید؛ نمونه عبارت جستجو شده در سایت گوگل: "مدت زمان پرواز از تهران به مسکو” که تقریباً بین سه ساعت و ۵۰ تا ۴ ساعت است.

 

سوغاتی‌های روسیه

 

  • ماتریوشکا

ماتریوشکا

این محصول یک عروسک چوبی با لباس گلدار است؛ البته فقط یک عروسک نیست بلکه تعدادی عروسک با اندازه‌های مختلف و مرتب است که درون یکدیگر قرار می‌گیرند و تنها یک عروسک بزرگ که نام ماتریوشکا یا مادربزرگ را دارد، دیده می‌شود. این عروسک ریشه در سنت و فرهنگ مردم روسیه دارد و سوغاتی جالبی برای آشنایان شما خواهد بود.

 

  • سنگ کهربا

سنگ کهربا

کشور روسیه دارای بزرگترین معادن کهربا در دنیا را دارد و مردم روسیه جواهرات زیبایی را با کهربا تولید می‌کنند که مورد علاقه اکثر گردشگران قرار می‌گیرد. این جواهرات بهترین سوغاتی روسیه است. کهربا صمغ درخت است که در طول میلیون‌ها سال فسیل شده و به شکل سنگی شفاف و خوش‌رنگ درآمده است.

طبق آمار جهانی، ۹۰ درصد سنگ کهربای جهان در منطقه‌ای در غرب روسیه به نام کالینگراد استخراج می‌شود. در هنگام تهیه بلیط هواپیما روسیه و تهیه بلیط مسکو توصیه می‌شود حتماً این سنگ را خریداری کنید و حتی برای خود یادگاری نگه دارید.

اگر شما یک کارآفرین یا تولید کننده جواهرات هستید، بهترین فرصت است که این سنگ‌ها را خریداری و استفاده کنید.

 

  • سماور

سماور

یکی از سوغاتی‌های جالب روسیه سماور است. فرهنگ قدیمی سماور و چای و نعلبکی فرهنگی است که از روسیه به ایران وارد شده است. در فروشگاه‌های مدرن و در بازارهای سنتی روسیه می‌توانید سماورهای زغالی، گازی و برقی و همچنین استکان، نعلبکی و قندان‌های زیبایی را به وفور تماشا کنید. اکثر سماورها اکثراً دارای طرح گل هستند و با تنوع رنگی بالا تولید می‌شوند.

 

  • جعبه لاکی پالخ و فدوسکینو

جعبه لاکی پالخ و فدوسکینو

جعبه‌های چوبی با طرح و نقش فراوان یکی از بهترین وسیله‌های مورد علاقه بانوان است. این جعبه‌ها علاوه بر جنبه تزئینی مناسب نگهداری زیورآلات و جواهرات هستند. آقایان مطمئن باشند اگر نامه عاشقانه‌ای برای همسرشان بنویسند، همسرشان تا آخر عمر آن نامه را درون آن جعبه‌ها نگهداری خواهند کرد. شهرهای پالخ و فدوسکینو این جعبه‌ها را با دست می‌سازند و آن را با لاک الکل می‌پوشانند.

این جعبه‌ها در سایزها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌تواند یکی از بهترین سوغاتی‌های روسیه باشد.

 

  • خاویار

خاویار

یکی از گران‌ترین محصولات کشورهای حاشیه دریای خزر، خاویار است. این منبع با ارزش ماهی اوزون برون یکی از سوغاتی‌های لاکچری روسیه است که منبع غنی ویتامین‌ها و پروتئین‌های مختلف به شمار می‌آید. خاویار در ایران و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر نیز یافت می‌شود، اما در روسیه می‌توان این خاویر خوش طعم و قرمز رنگ را در بسته بندی‌های زیبا و لاکچری تهیه کرد.

 

  • ظروف خولخوم

ظروف خولخوم

ظروف چوبی خولخوم با پس زمینه طلایی و طرح‌های سنتی روی آنها می‎‌تواند در دسته سوغاتی‌های معروف روسیه قرار بگیرد و به عنوان دکور طرفداران بسیاری دارد.

 

  • روسری و شال

روسری و شال

شهر پاولوفسکی پوساد نام شهری کوچک در نزدیکی مسکو است که به خاطر کارخانه‌های شال و روسری‌اش شهرت و معروفیت زیادی پیدا کرده است. این کارخانه از اواخر قرن ۱۸ در این شهر فعال شده است، اما شال‌هایش هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این شال سنتی روسی، سه گوش بزرگ با طرح‌ گل‌های رنگارنگ روی آن است که یکی از پوشش‌های قدمی روسیه به حساب می‌آید.

 

  • کلوچه سنتی تولا

کلوچه سنتی تولا

کلوچه سنتی تولا در شهری به همین نام تولید می‌شود که قدمتی از قرن هفدهم میلادی را دارد. به این کلوچه‌ها عسل، دارچین و در برخی مواقع پودر زنجبیل و میخک نیز افزوده می‌شود. این کلوچه با طعم فوق العاده‌ای که دارد می‌تواند یکی از سوغاتی‌های مناسب روسیه باشد.

 

سخن آخر

روسیه دارای تاریخ و فرهنگی غنی می‌باشد و از این رو سوغاتی‌های فراوانی هم در شهرهای مختلف روسیه وجود دارند. اگر به بازارهای سنتی و مراکز خرید روسیه نیز سر بزنید، می‌توانید سوغاتی‌های زیادی را خرید کنید. همچنین با خرید بلیط هواپیما روسیه می‌توانید از زیبایی‌ها و تنوع زیستی این کشور پهناور استفاده کنید. برای دریافت قیمت بلیط روسیه نیز به مجموعه علی بابا مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار