gardeshban.ir

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری دو کشور چین و ایران تاکید کرد: با توجه به توسعه روابط تهران و پکن در بخش‌های مختلف، افزایش تبادل گردشگر میان ایران و چین ضروری است.
کد خبر: ۱۲۷۲۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد کشاورززاده با اشاره به اینکه دو کشور دارای ویژگی‌های مشترکی هستند، افزود: روابط دوستانه دو کشور در حوزه‌های مختلف ایجاب می‌کند در زمینه گردشگری نیز این روابط تقویت و توسعه یابد.

او گفت: چین به دلیل رشد اقتصادی بالا، در زمینه گردشگری دارای امکانات زیادی است و سالانه علاوه بر جذب تعداد زیادی گردشگر خارجی، شمار زیادی از مردم چین نیز به کشورهای خارجی سفر می‌کنند.

سفیر ایران در چین با اشاره به اینکه کشورهای زیادی از آفریقا گرفته تا اروپا به عنوان مقصدهای گردشگری چین در حال برنامه ریزی برای جذب توریست‌های چینی هستند، افزود: ایران نیز می‌تواند یکی از مقصدهای مهم گردشگری چین باشد.

کشاورز زاده افزود: چینی‌ها گردشگران خوبی هستند و اگر امکانات گردشگری ویژه فرهنگ و سلایق آنها را در ایران ایجاد کنیم می‌توانیم گردشگر بیشتری از چین جذب کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در ادامه گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ پرواز مستقیم میان ایران و چین دایر است توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری میان ایران و چین باشد.

وی با بیان اینکه شناخت مردم دو کشور از یکدیگر به بیشتر شدن تعداد گردشگران کمک می‌کند، گفت: شناختی که در داخل ایران از چین وجود دارد کافی نیست و شناخت نسبی مردم از این کشور مربوط به گذشته است در صورتی که چین در چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و در تمامی زمینه از نوآوری‌های صنعتی گرفته تا کشاورزی، رتبه‌های بالایی کسب کرده است.

او با اشاره به اینکه شناخت بیشتر مردم دو طرف از یکدیگر می‌تواند ارتباطات دو کشور را بیشتر کند تاکید کرد: چینی‌ها هم از ایران شناخت کمتری دارند. سفر گروه‌های توریستی چینی به ایران می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.

کشاورززاده تاکید کرد: اگر بتوانیم امکانات مورد نیاز چینی‌ها از جمله کویرگردی و بیابان‌گردی را در ایران فراهم کنیم می‌توانیم سهم بیشتری از گردشگران چینی را جذب کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار