gardeshban.ir

شاید به ندرت بتوان نقطه ای بکر را در زمین پیدا کرد که دور از دست بشر و دستکاری های او مانده باشد.
کد خبر: ۱۲۷۸۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر نقطه زمین چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم تحت تاثیر اقدامات بشر بوده است. برای انسان امروزی، بازدید از هر جایی از زمین چندان دشوار نیست. با این حال، به برخی دلایل خاص اجازه بازدید از یک سری مکان ها وجود ندارد.

حال یا برای محافظت از طبیعت بومی آن مکان، یا حفظ امنیت انسانها و یا پنهان کردن برخی واقعیت ها، اجازه بازدید این اماکن تنها از یک فاصله مشخص امکان پذیر است.

در این لیست 7تایی، بازدید از برخی مکان ها مثل موارد 2 و 7 را شاید بتوان تاحدی میسر دانست اما بقیه آنها مثل موارد 1 و 3 کاملا ممنوع هستند.

1. برزیل، جزیره مارها

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

ورود محققان به این جزیره کاملا آزاد است اما افراد عادی اجازه بازدید از این جزیره کوچک را ندارند. جزیره مارها در 150 کیلومتری شهر سائوپائولو در کشور برزیل قرار دارد. این جزیره خانه 2000 تا 4000 عدد مار است. البته ساکنان این جزیره شامل همه گونه های مارها نمی شود بلکه تنها محدود به نوع بخصوصی از مارهای طلایی است.

این مارها به خاطر زهر بسیار کشنده خود معروف هستند که خاصیت تجزیه کنندگی دارد.


2. فرانسه، غارهای لسکو

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

غارهای لسکو در جنوب شرقی فرانسه تمثیل بارز نقاشی های پیش از تاریخ در غارها هستند. روی دیواره های این غارها پوشیده از نقاشی های پیش از تاریخ است که قدمت آنها به حدود 20.000 سال پیش برمی گردد.

در هر گوشه این غارها تصاویری از گاومیش، بز کوهی، گوزن و گله گاوها بر دیوارها نقش بسته است. شگفت انگیزتزین تصویر متعلق به چهار گاو نر در قسمت "تالار نرها” است که طول یکی از آنها حدود 5 متر (17 فوت) است.

متاسفانه حضور انسان ها در این غارها موجب ایجاد صدماتی به این هنرهای بی بدیل شده است. همچنین، سراسر غار نیز پوشیده از قارچ و کپک شده است. به این دلایل، این غارها از سال 1960 در لیست اماکن ممنوعه دنیا قرار گرفتند.

اخیراً موزه و نمایه المثنی از این غارها، درست در کنار آنها ساخته و افتتاح شده است که بازدید از آنها تجربه بسیار جالبی است.


3. آمریکا، منطقه 51

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

شاید هیچ نقطه دیگری از کره زمین به اندازه منطقه 51 صحرای نوادا در آمریکا افسانه ای و مرموز نباشد. این منطقه به شدت تحت حفاظت و مقر پایگاه مخفی ارتش است. هیچ آدم معمولی نمی داند آنجا چه خبر است.

معروف ترین افسانه درباره منطقه 51 این است که در آنجا یک سری آزمایشات فضایی در حال انجام است، هرچند هیچ مدرکی برای اثبات این قضیه وجود ندارد. تمام دولت ها از سراسر دنیا تایید کرده اند که هیچ موجود فضایی تاکنون در زمین رویت نشده است. حال در منطقه 51 هر خبری باشد، از آنجا که با مین های زمینی و سایر ادوات امنیتی قدرتمند محافظت می شود، امکان ورود به آنجا به هیچ وجه وجود ندارد.


4. هند، جزیره سنتینل شمالی

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

افراد بومی ساکن در جزیره سنتینل شمالی گروهی به شدت انزواطلب هستند و از حدود 60.000 سال پیش در آنجا زندگی می کنند. آنها از ارتباط با مردم خارج از جزیره خود گریزانند و هر کس اقدام به ورود به جزیره آنها کند می کشند.

گارد ساحلی هند از سال 2004 هر از گاهی برای تخمین جمعیت ساکن در این منطقه و برای کمک رسانی احتمالی، پروازهایی روی جزیره انجام می دهد.

اخیراً، ساکنان جزیره فردی را که برای اشاعه مسیحیت به آنجا رفته بود به طرز فجیعی کشتند.


5. ایتالیا، پوویلیا

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

این جزیره کوچک متاثر از تاریخچه ای غم انگیز، توسط دولت به جزیره ای متروک تبدیل شد. در قرن چهاردهم، افراد مبتلا به طاعون را به این جزیره تبعید می کردند. بعدها در قرن نوزدهم، این جزیره پناهگاه افراد مبتلا به بیماریهای روحی-روانی شد.

امروزه این جزیره متروک شده است و طبق شایعات در تسخیر ارواح افرادی است که در آنجا مرده اند. در سراسر ایتالیا، این جزیره هم از نظر افراد محلی و هم از نظر گردشگران، برای بازدید ممنوع است و اگر کسی بخواهد از آنجا بازدید کند باید یک سری تشریفات اداری طولانی را پشت سر بگذارد.


6. واتیکان، بایگانی سری واتیکان

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

واتیکان یک بایگانی سری دارد که شامل اسرار کاتولیک باستان و مربوط به زمانی است که دین و سیاست کاملا در هم گره خورده و جداناپذیر بودند. این بایگانی که حاوی واقعیت هایی ارزشمند و قدیمی از حساب های مالی تا متون سیاسی است، برای بسیاری از افراد جزو اماکن ممنوعه محسوب می شود. تنها افراد واجد شرایط و صلاحیت دار اجازه دسترسی به این بایگانی را دارند.


7. چین، مقبره کین شی هوآنگ

اماکن ممنوعه دنیا (+عکس) - مجله آنلاین موبنا

کین شی هوآنگ اولین امپراطور چین بود. مجموعه دفینه ی این امپراطور یکی از استادانه ترین و گران ترین سایت های باستان شناسی است که تاکنون کشف شده است. شاید تا به حال درباره جنگجویان تراکوتای چین شنیده باشید که درواقع مربوط به همین مقبره است. هرچند این سایت باستان شناسی یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری چین است اما خود مقبره به روی بازدیدگنندگان بسته است.

هرچند حدود 2000 جنگجوی تراکوتا در معرض بازدید عموم قرار دارند اما چیزی حدود 6000 سرباز دیگر همچنان در غارهای زیرزمینی قرار دارند. اینچنین شایعه شده است که یک سری تله های مهلک مانع دسترسی به بخش های دیگر این سایت شده است. با این حال، همه می دانیم که غارهای زیرزمینی مملو از جیوه غلیظ هستند که برای کسانی که بدون پوشش مناسب وارد آنجا می شوند، می تواند کشته باشد. با این تفاسیر، کین شی هوآنگ می تواند گنجینه ارزشمند خود را تا مدتها در پناه خود امن و به دور از گزند نگه دارد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار