gardeshban.ir

مارماریس منطقه‌ای است در مجاورت دریای مدیترانه و اژه که با کوهستان‌های جادویی محصور شده است. این شهر در جنوب غربی ترکیه بوده و از شمال به خليج گکوا از جنوب با دریای مدیترانه از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه را به خود جذب می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۷۸۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
فراوانی گردشگاههای موجود در کناره سواحل طولانی در تور مارماریس  ، وجود بنادر طبیعی ، نزدیکی به شهرهای آنتیک ، زیبایی های طبیعی ، گیاهان گرمسیری، نوار ساحلی با صخره‌هایی بزرگ، غارهای زیبا ، آب زلال و فیروزه‌ای ، امکانات تور آبی ، بنادر مدرن کشتیهای تفریحی ، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزشهای آبی ، از هتلهای ۵ ستاره تا پانسیونهای بسیار خوب ، شهری رویایی را بوجود آورده است که هم گردشگران با هر نوع سلیقه می توانند تعطیلات دلخواه خود را در آنجا بگذرانند.همچنین این شهر یکی از مهمترین مراکز تجمع کشتی‌ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای مسابقات اتومبیل‌رانی است.

علاوه بر اینکه . ماماریس بواسطه داشتن آب و هوای مدیترانه ای در زمستان نیز دارای هوای معتدل بوده و امکان شنا کردن وجود دارد . همچنین کوههای مرتفع و بهم فشرده و جنگلهای کاج اطراف خود و درختان چنار پهن برگ و درختان کمیاب ، پوشش گیاهی مارماریس را تشکیل می دهد

هیداس

خرابه ای حصار هیداس در ۳۵ کیلومتری مارماریس قرار دارد. در جنوب این خرابه ها یک آرامگاه دیده میشود. در ۳ کیلومتری هیداس نیز یک برج نگهبانی ساحلی و چند گور بروی این برج قرار دارد. قصبه باستانی هیداس در تفریحگاه سلیمیه واقع در شمال جزیره بوزبورون قرار دارد.

آموس

به خرابه های آموس باستانی میتوان از شمال غرب گردشگاه کوملوبوک و از تپه ای آثارجیک نامیده میشود رفت و آمد نمود. آموس از یک تئاتر، پرستشگاه و پایه چند مجسمه بروی یک تپه تشکیل شده است . اطراف آموس به حصارهایی متعلق به همان دوران محصور شده است . تئاتر آموس که دومین تئاتر از ۳ تئاتر ساحل مقابل رودوس است امروزه در وضعیت خوبی می باشد و کی توان جایگاه ها ، دیوارهای کناری و ۳ اتاق صحنه را از یکدیگر تفکیک نمود. در حفاریهای انجام شده توسط پروفسور Bean در سال ۱۹۴۸ ، شرایط ۳ اجاره نامه متعلق به حدود سال ۲۰۰ پیش از میلاد در چهار لوح سنگی بدست آمده است . Cedrea ( کلئوپاترا و یا جزایر شهری ) : شامل جزیره کاخ ( جزیره کلئوپاترا ) جزیره میانی و جزیره کوچک می باشد. در جزیره کاخ که از دوران روم بجای مانده تفریحگاه Cedrea قدیم دیده میشود . از دور دست ها نیز خرابه های حصارها بسهولت دیده میشود

در گردشگاه کوچک سمت شمال غربی جزیره ، یک پلاژ جالب وجود دارد که بنا به روایات محل شنا کردن کلئوپاترا بوده است. طبق افسانه ها این پلاژ کوچک محل شنا کردن کلئوپاترا و مارک آنتونیوس بوده و شن های ساحل آن بوسیله کشتی از آفریقا آورده شده است . طبق روایات این شن هم اکنون فقط در مصر دیده می شود. خرابه های بناهای محصور با حصارها که در بخش شرقی جزیره کاخ قرار دارد متعلق به دوره روم می باشد. بنای تئاتر کوچک وضعیتی بهتر از سایر دارد. بروی پایه های پرستشگاه آپولون متعلق به  ساخته شده در قرون بعدی یک معبد مسیحی ساخته شده است . در سمت غربی جزیره کاخ یک آگورا وجود دارد . طبق بعضی کتیبه ها در این محل جشنواره دو میدانی به افتخار آپولون  برگزار می شده است. آثار نکروپول جزیره کوچک و سر ستونها نیز قابل مشاهده است

هزینه خورد و خوراک در شهر مارماریس

در شهر مارماریس ترکیه، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه  ۲۵ لیر را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید  ۸۰ لیر پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر کبک تقریبا ارزان تر است و  مبلغ  ۱۶ لیر می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری  یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر می توانید ۷ لیر را بپردازید

در شهر مارماریس تنوع غذایی زیاد است و انتخاب غذا کار بسیار ساده می باشد. تقریبا می توان گفت که ذائقه غذایی مردم این شهر با ایرانیان در یک سطح قرار دارد، از همین رو می خواهیم در راهنمای سفر به مارماریس رستوران های این شهر ترکیه ای را برایتان معرفی نماییم.

بازار بزرگ (Bedesten)

این بازار قدیمی تاریخی که به گراندبازار معروف است، در بازار مرکزی مارماریس قرار دارد و هنوز هم پررونق است. اگر به مارماریس رفتید حتما سری به این بازار بزنید که دیدنش خالی از لطف نیست.

پل تاشان و کِمِرلی

پل تاشان پل قوسی‌شکلی است که در ایسکلباسی (۱۰ کیلومتر به سمت جاده موغله) واقع است. این پل را در سال ۱۵۵۲ به دستور سلطان سلیمان ساختند. نمای سنگ و آجری این پلِ زیبا واقعا ارزش دیدن دارد.

لوریما

لوریما در منطقه ای بنام توپخانه در تور مارماریس ساخته شده است که اکنون در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد و از بهترین دیدنیهای ترکیه و جاذبه های گردشگری مارماریس به شمار میرود. این بنا یکی از جالب ترین بناها در محوطه مسکونی استحکاماتی است و بخوبی از این بنا محافظت شده است. در این منطقه ۹ برج مربعی وجود دارد که امروزه فقط برج شمالی آن قابل مشاهده است. این منطقه دارای هتل های بسیار زیبا و شیک بوده که هرساله بسیاری از گردشگران، برای لذت بردن از امکانات این منطقه به لوریما مارماریس سفر می کنند. بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفر به کشور ترکیه

آبشار تورگوت

به گزارش  سفر باتو ، آبشار تورگوت در نزدیکی روستانی تورگوت و در ۳۵ کیلومتری شهر مارماریس قرار گرفته است. گردشگران می توانند با یک پیاده روی کوتاه از جاده روستای تورگوت به راحتی به این آبشار زیبا برسند و از دیدن آن لذت ببرند. در آبشار تورگوت شما می توانید در طول سال ترکیب رنگ های بسیار زیبایی را مشاهده کنید و از دیدن این منظره های طبیعی که گوشه ای از بهشت را به شما نشان میدهد نهایت لذت را ببرید.

 آبشار تورگوتپارک آبی آتلانتیس

یکی از تفریحات مارماریس وجود پارک های آبی می باشد. بزرگترین پارک آبی در مارماریس پارک آبی آتلانتیس است که یک روز پر از هیجان را برای شما رقم خواهد زد. این پارک آبی برای تمام گروه های سنی تفریحات متفاوتی نظیر سرسره های آبی، استخر کودکان، استخرموج دار، زمین کوچک گلف، بولینگ، رستوران و … را پیشنهاد میدهد. آتلانتیس مکان مناسبی برای گذراندن یک روز سرشار از خوشی می باشد. پارک آبی آتلانتیس در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده و هرساله امکانات متفاوتی به آن اضافه می گردد. این پارک آبی در مرکز مارماریس قرارگرفته و دسترسی آن بسیار راحت می باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار