gardeshban.ir

آخرین وضعیت بازار تبریز/
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز عملیات مرمت پس از آواربرداری در بازار تبریز خبر داد
کد خبر: ۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرتضی آبدار در مورد آخرین وضعیت بازار تاریخی تبریز که بامداد ۱۹ اردیبهشت ماه بخشِی از آن دچار آتش سوزی شد، گفـت: با شهرداری هماهنگ شده تا آواربرداری را انجام دهند و نخاله‌های بازمانده از آتش سوزی بازار تبریز را جمع آوری کنند تا بلافاصله بعد از آن، عملیات مرمت آغاز شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا علت آتش‌سوزی مشخص شده‌است یا خیر؟ اظهار کرد: قرار است که امروز یا فردا علت آتش‌سوزی از سوی آتش‌نشانی اعلام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در مورد خسارات این حادثه توضیح داد: علاوه بر ۲۰ میلیارد تومان خسارتی که تا الان  در حوزه میراث فرهنگی محاسبه شده‌است، اداره بیمه مشغول محاسبه خسارات کسبه بازار است.

آبدار در مورد اینکه آیا مکاتبه‌ای در زمینه آتش سوزی در این اثر ثبت جهانی با یونسکو صورت گرفته‌است یا خیر؟ گفت: این مساله به معاون میراث فرهنگی ارتباط دارد و او گزارش‌های لازم را دراین مورد تهیه می‌کند.

او در پاسخ به اینکه بودجه مرمت بازار از چه طریقی تامین می‌شود، اظهار کرد: پس از بررسی و هماهنگی‌ها منبع بودجه مشخص خواهد شد.

وی در پایان افزود: ما در این حوزه از سرمایه‌های اجتماعی خوبی برخوردار هستیم و کسبه بازار و اصناف در زمینه بازسازی، مرمت و نگه‌داری بازار تبریز همکاری صمیمانه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی دارند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار