gardeshban.ir

ژاپن آزمایش سریع‌ترین قطار تندروی جهان را که قادر است به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

آلفا- ایکس نسخه جدیدی از قطار شینکانسن است که دوره سه ساله آزمایش‌های سرعت آن از روز جمعه آغاز شد. ورود این قطار گلوله به شبکه‌های ریلی جهان می‌تواند تحولی در روش سفر به‌وجود آورد.

براساس پیش‌بینی‌ها، آلفا- ایکس از حدود سال ۲۰۳۰ وارد عملیات خواهد شد و در بدو ورود سرعتش به ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و رکورد سریع‌ترین قطار کنونی جهان را که قطار فوکسینگ چین دارد خواهد شکست.

سال ۲۰۱۸ شرکت ریلی چین (CRC) در مسیر ریلی پکن- شن‌یانگ آزمایش اولیه قطار گلوله چین را با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از قطار ژاپنی‌ها) آغاز کرد.

قطار تندروی ژاپنی‌ها در خط بین شهرهای سندای و اموری که ۲۸۰ کیلومتر از هم فاصله دارند دو بار در هفته به‌ صورت آزمایشی کار خواهد کرد.

نسخه دیگری از قطار شینکانسن که از یک‌سال قبل به‌طور آزمایشی کارش را آغاز کرده است شینکانسن اِن۷۰۰ نام دارد.

اِن ۷۰۰ در سال ۲۰۲۰ و همزمان با برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو رسما وارد عملیات خواهد شد اما سرعتش به حداکثر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

هرچند آلفا- ایکس قرار است رکورد قطارهای تندرو را که روی خطوط ریلی عادی کار می‌کند بشکند اما در حال‌ حاضر ژاپن رکورد سریع‌ترین قطارهای مغناطیسی جهان (مَگلِو) را هم در اختیار دارد. به‌ طوری‌ که شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی با شرکت نیپون شایرو ژاپن از سال ۲۰۱۵ فعالیت آزمایشی مگلو سری ۵ را با سرعت ۶۰۳ کیلومتر بر ساعت آغاز کرده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار