gardeshban.ir

قائم مقام گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی؛
مجیدی گفت : صنعت گردشگری یکی از صنایع پیشرو در دنیای امروزی است که نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار و همچنین، گسترش صلح و دوستی میان ملت ها دارد. در واقع صنعت گردشگری و گردشگران، فرصتی برای تعمیق روابط تضعیف شده ملت های جهان با یکدیگر است که تلاش می کند با شناساندن نقاط قوت و مشترکات تاریخی و فرهنگی، ارتباط میان ملتها را احیا کند. نقش احیاگری در صنعت گردشگری، موضوع راهبردی تصور می شود و این ظرفیت بستر آفرین برای توسعه روابط ملت‌ها، باید بیش از گذشته مورد توجه برنامه ریزان و مجریان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور ها قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۲۸۵۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسن مجیدی قائم مقام شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا  به ظرفیت‌های ایجاد شده در ۶۴ هتل این مجموعه که از قدیمی‌ترین زیرساخت های صنعت اقامتی ایران هستند اشاره کرد و افزود؛ کشورمان در ردیف ۱۰ کشور اول خاورمیانه از نظر وجود جاذبه‌های گردشگری قرار دارد، و از نظر جذب توریسم و گردشگر، نه تنها در بین کشورهای دنیا بلکه در بین کشورهای خاورمیانه هم از جایگاه شایسته ای برخوردار است.

وی دراین خصوص گفت : حمایت بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب می تواند به این صنعت کمک شایانی کند و پر واضح است که این جمله حرف تازه‌ای نیست و این جمله باید از حالت گفتار خارج شده و شکل عملی به خود بگیرد و به صورت اجرایی پیاده شود.

وی در ادامه افزود؛صنعت گردشگری یکی از صنایع پیشرو در دنیای امروزی است که نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار و همچنین، گسترش صلح و دوستی میان ملت ها دارد. در واقع صنعت گردشگری و گردشگران، فرصتی برای تعمیق روابط تضعیف شده ملت های جهان با یکدیگر است که تلاش می کند  با شناساندن نقاط قوت و مشترکات تاریخی و فرهنگی، ارتباط میان ملتها را  احیا کند. نقش احیاگری در صنعت گردشگری، موضوع راهبردی تصور می شود و این ظرفیت بستر آفرین برای توسعه روابط ملت‌ها، باید بیش از گذشته مورد توجه برنامه ریزان و مجریان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور ها قرار بگیرد.

مجیدی اذعان داشت؛ یکی از مهمترین مزیت های صنعت گردشگری این است که دولت ها برای توسعه و رونق آن متحمل سرمایه گذاری بالایی نمی شوند  و حتی می توانند با استفاده از این صنعت مشکل ایجاد اشتغال در سراسر کشور را که یکی از دغدغه های مسئولان نیز می باشد را برطرف نمایند.

انچه که امروزه بیش از گذشته مطرح است این است که آمارهای رسمی از گردش مالی بیش از 800 میلیارد دلار در سال در صنعت توریسم جهان حکایت از آن دارد که سهم ایران از این گردش کمتر از یک دهم درصد است،سهم بسیار ناچیزی که نشان می دهد گردشگری در کشور ما نتوانسته نقش خود را به عنوان یک عامل مهم توسعه اقتصادی و معرفی ایران به عنوان یک کشور توریستی و فرهنگی به خوبی ایفاء کند.

 قائم مقام گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به استقبال گردشگران از جاذبه های طبیعت و زمین اذعان داشت؛امروزه به گردشگری سبز اهمیت ویژه ای اختصاص داده شده است و این مهم ، موضوعی است که می بایست مدنظر این صنعت قرار گیرد، انتظاری که از صنعت گردشگری سبز  این روزهای جهان می رود ،توجه بیش تر به مساله اخلاق و اخلاق مداری به عنوان پایه و اساس شکل گیری صنعت گردشگری است.

صنعت گردشگری، یک صنعت فرصت آفرین است که می کوشد تا با میراث های معنوی و با زبان صلح و دوستی و رفاقت، ملت ها را به همدیگر نزدیک کند. در واقع، گردشگری را باید صلح آمیز ترین صنعت جهان دانست که دارایی های غیر قابل لمس را به ارزش افزوده مبدل می کند.

گردشگری مقوله ای درآمدزا در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی در شرایط کنونی ایران است که امروزه از هر سو با تحریم های متعددی روبرو است و بهره برداری از این موضوع بهترین فرصت است تا با پشت سر گذاشتن مشکلات و عبور از شرایط دشواری که تحریم ها به وجود آورده است بتوانیم به بهترین نتیجه از این موضوع دست یابیم تا جائیکه مقام معظم رهبری نیز بر لزوم توجه به آن تاکید و در سخنان خود بارها بر بحث «اقتصاد مقاومتی» در کشور تأکید فرموده اند. به گفته ایشان کاهش وابستگی به صنعت نفت یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی است،که این وابستگی باید از بین برود و به مقوله گردشگری بیش از گذشته پرداخته شود.

مجیدی در پایان خاطر نشان ساخت؛صنعت گردشگری پس از صنایع  نفت و خودروسازی در رتبه سوم درآمدزاترین صنایع در دنیا قرار دارد. فرصتی که ایران علی رغم برخورداری از تمدن و تاریخ کهن، تنوع طبیعی 4 فصل و آداب، رسوم و سنن اسلامی و باستانی به دلیل تکیه بر صنعت نفت در طی سالهای متمادی از آن کمترین بهره را برده است و امیدوارم با استفاده از امکانات موجود و نقاط بکر و دیدنی کشورمان و همچنین اسکان و اقامت گردشگران داخلی و خارجی در گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در این راستا گامهای موثری برداریم و بتوانیم جایگاه واقعی کشورمان را در این صنعت به مردم سراسر دنیا نشان دهیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار