gardeshban.ir

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: جاده مرزی چذابه که به دلیل جاری شدن سیلاب درفروردین امسال دچار آبگرفتگی و مسدود شده بود تا 10 روز آینده بازسازی و برای تردد باز می شود.
کد خبر: ۱۲۸۶۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
غلام عباس بهرامی نیا در کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: به دلیل جاری شدن سیلاب در جاده بستان - چذابه، این مسیر دچار آسیب و خرابی زیادی شده که به دلیل نامناسب بودن شرایط تردد از زمان جاری شدن سیلاب مسدود بوده است. 
وی گفت: همچنان آب بر روی این جاده جاری است و نیاز به 50 عدد لوله برای انتقال آب از روی جاده به نقطه دیگر داریم تا کار بهسازی انجام شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: به زودی ماشین آلات و ابزارتعمیر و بازسازی جاده به این منطقه منتقل می شود. 

سیلاب و آبگرفتگی جاده های غرب خوزستان در محدوده شهرستان آزادگان ،موجب شده تا بازارچه مرزی چذابه از اوایل فروردین امسال غیرفعال باشد. 

جریان سیلاب و آبگرفتگی در مسیر دهلاویه - بستان به سمت چذابه تا توقفگاه شهرداری به طول 30 کیلومتر، مانع بازگشایی این پایانه تجاری در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز شده است. 
هم اکنون بازرگانان ، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه ، برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان ها استفاده می کنند. 

پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد. 
از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده می کنند. 

مرز تجاری چذابه در سال 1384 بر روی صادرات کالاهای غیرنفتی و عزیمت زائران عتبات عالیات گشوده شد. 

فعالیت 2 پایانه تجاری و مسافری چذابه که در جوار هم ساخته شده اند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ساکنان بومی منطقه دارند. 

** 29 هزار میلیارد ریال درآمد گمرکات خوزستان 

درادامه این نشست ناظر گمرکات خوزستان نیز گفت:کمرکات خوزستان پارسال 29 هزار میلیارد ریال درآمد داشت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 13 درصد کاهش دارد. 
غلامرضا بلوطی میرزا ادامه داد: کمترین درآمد گمرکی در آبادان و خرمشهر بوده است. 

وی افزود: میزان صادرات غیر نفتی از خوزستان در پارسال 16 میلیون تن بود که بیشترین میزان صادرات از بندر امام خمینی(ره) با 12میلیون تن انجام گرفته است. 

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان ارزش صادرات در سال 97 در خوزستان هشت میلیارد دلار بوده که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 12درصد افزایش نشان می دهد. 

وی گفت: عمده صادرات غیر نفتی از محصولات پتروشیمی، فلزات و محصولات کشاورزی بوده و صنایع دستی کمترین میزان صادرات را از خوزستان به خود اختصاص داده است. 
بلوطی میرزا رتبه خوزستان را در میزان صادرات در سال 97 در سطح کشور سوم و جایگاه ملی خوزستان را در میزان واردات به لحاظ وزنی رتبه اول و ارزشی رتبه سوم بیان کرد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار