gardeshban.ir

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پروژه تدوین استراتژی توسعه گردشگری محور شمال غرب کشور با همکاری مشاوران ژاپنی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۷۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
«ولی تیموری» در نشست با گروه مطالعاتی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با اشاره به پیشینه همکاری‌های ایران با جایکا در پروژه‌های مختلف گردشگری، گفت: با توجه به مطالعاتی که انجام شده، محور شمال غرب ایران از نظر غنای تاریخی - فرهنگی و همچنین از منظرگردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و نیز از نظر تنوع فرهنگی قابیلت تبدیل به مسیر و مقصد گردشگری جدید را دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از سایت‌های ثبت شده در فهرست میراث‌جهانی یونسکو در محور شمال غرب کشور قرار دارد، افزود: سازمان میراث‌فرهنگی بعد از انجام مطالعات کارشناسی، این محور را به عنوان یکی از مقاصد جدید گردشگری کشور شناسایی کرده است.
معاون گردشگری، گفت: در همین رابطه در پروژه‌ای که با موضوع اکوتوریسم و گردشگری روستایی با سازمان جهانی گردشگری در دست اجرا داریم در نظر است در سال 2020 اجلاس مشترکی با سازمان جهانی گردشگری در این منطقه داشته باشیم. 
تیموری با ابراز خرسندی از انجام پروژه مطالعه مقدماتی تدوین استراتژی توسعه گردشگری محور شمالغرب از سوی جایکا اظهار داشت: امیدواریم همکاران ما در جایکا علاوه بر موضوع جاده ابریشم و بحث‌های فرهنگی این منطقه، زمینه‌های دیگر از جمله گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی را در مطالعات خود مورد توجه قرار دهند. 
وی تاکید کرد: در حال حاضر محور شمال غرب کشور از بازارهای خوب و بالقوه درحوزه گردشگری سلامت برای گردشگران کشورهای آسیای میانه، عراق و نیز منطقه کردستان عراق به شمار می‌رود.
به گفته معاون گردشگری تدوین استراتژی بازاریابی مناسب در تک تک زمینه‌های یاد شده و بازار‌های بین‌المللی می‌تواند در غنای هر چه بیشتر پروژه مطالعاتی جایکا موثر باشد.

معاون گردشگری در ادامه ابراز امید‌واری کرد که بتوان از نتایج پروژه مطالعه مقدماتی تدوین استراتژی توسعه گردشگری محور شمال غرب کشور در تدوین و بازنگری سند ملی گردشگری، حساب‌های اقماری گردشگری، پروژه برند ملی گردشگری و نیز طبیعت ‌گردی و گردشگری روستایی بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه امسال نودمین سال برقراری روابط فرهنگی ایران و ژاپن است خاطر نشان کرد: این بهانه فرصت مناسبی است که به صورت مشترک برنامه هایی را اجرا کنیم.

تیموری اضافه کرد: با توجه به اینکه این پروژه یکی از اولویت‌های کاری سازمان به شمار می رود؛ تمام تلاش‌مان را برای تحقق سند جامع بین دو کشور و در نتیجه انجام فاز 3 این پروژه به عنوان مهمترین فاز که قرار است در چارچوب سند کلی دیده شود انجام خواهیم داد.

پروژه توسعه گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان و قزوین را در برمی‌گیرد و مطالعات امکان‌سنجی در فاز نخست از سوی تیم مشاوران جایکا در این منطقه انجام می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار