gardeshban.ir

دهکده‌ای در مالتا که دو شرکت بزرگ فیلمسازی پارامونت و والت دیزنی آن را برای فیلمبرداری فیلم سینمایی ملوان زبل با بازی رابین ویلیامز بنا کردند، امروزه به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :

ملوان زبل یا پایای، شخصیت محبوب داستان‌های مصوری است که به‌ویژه برای ایرانی‌ها به‌ دلیل پخش انیمیشن آن از تلویزیون بسیار شناخته‌ شده است. ملوانی که قدرت بازوهایش با خوردن اسفناج چند برابر حالت طبیعی می‌شود و می‌تواند از طریق این قدرت به دیگران کمک کند.

سال ۱۹۷۹ دو شرکت فیلمسازی والت دیزنی و پارامونت تصمیم گرفتند براساس این داستان مصور محبوب فیلم بسازند. گروه تولید جست‌وجو برای محل فیلمسازی را آغاز کرد و سرانجام توجهش به گوشه شمال‌غربی جزیره مدیترانه‌‌ای مالتا جلب شد و در فاصله حدود ۳٫۵ کیلومتری از جزیره ملیه‌ها، محلی را برای جزیره خیالی «سوییت‌هوون» (بهشت شیرین) انتخاب کرد.

رابرت آلتمن و رابین ویلیامزپشت صحنه فیلم ملوان زبل
رابرت آلتمن و رابین ویلیامزپشت صحنه فیلم ملوان زبل

عملیات ساختن صحنه فیلمبرداری در ژوئن ۱۹۷۹ با حضور ۱۶۵ نفر آغاز شد و هفت‌ ماه صرف ساختن دهکده‌ای شد که کارتونیست آمریکایی الزی کریسلر سگار، خالق داستان‌های مصور پاپای توصیف کرده بود.

این گروه، نوزده ساختمان چوبی واقعی را با صدها ساقه و هزار تخته چوبی که از هلند وارد کرده بودند ساختند و برای پشت‌بام‌ها از چوب‌هایی که از کانادا آورده بودند استفاده کردند.

هشت تن میخ و دو هزار گالن رنگ در این طرح مصرف و در ادامه حدود ۷۷ متر موج‌شکن برای حفاظت از صحنه فیلمبرداری از موج‌های مرتفع دریا ساخته شد.

فیلمبرداری در ژانویه ۱۹۸۰ به کارگردانی رابرت آلتمن کلید خورد و این فیلم موسیقایی با بازی رابین‌ ویلیامز در نقش ملوان زبل در دسامبر همان‌سال اکران شد. هر چند فروش این فیلم به سه‌ برابر بودجه‌اش رسید اما منتقدان از آن به‌ عنوان شکست یاد کردند زیرا همه از والت دیزنی و پارامونت انتظاری بیش از این داشتند.

امروزه، این صحنه فیلمبرداری که به دهکده پاپای معروف است به‌ موزه فضای باز و مجموع سرگرمی‌های خانوادگی تبدیل شده و درهای آن روی مردم باز است و با زمین مینی‌گلف و سایر فعالیت‌ها و بازی‌های سرگرم‌کننده، نمایش‌های دیداری‌شنیداری از فیلم ملوان زبل و عملیات ساخته‌ شدن دهکده توانسته است همه‌ ساله گردشگران بسیاری را جذب کند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار