gardeshban.ir

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس از تشکیل سازمان باستان‌شناسی استقبال می‌کند، گفت: بهتر است این پیشنهاد از طرف دولت باشد.
کد خبر: ۱۲۸۹۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
سکینه الماسی عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشنهاد جامعه‌باستان‌شناسی ایران در مورد ایجاد سازمان باستان‌شناسی، ذیل وزارتخانه  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر بتوانیم سازمان مستقلی برای باستان‌شناسی در کشور داشته‌ باشیم همانطور که بسیاری از کشورهای دیگر در دنیا با پیشینه غنی، چنین ساختاری را دارند، اتفاق بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: این کار نه تنها به خاطر اهمیت به میراث فرهنگی مورد استقبال قرار می‌گیرد بلکه به خاطر تقویت بخش گردشگری که صنعت بسیار در آمدزایی است هم مورد توجه خواهد بود.

این نماینده مجلس  اظهار کرد: البته اکنون در وضعیتی قرار داریم که اگر طرحی حتی مصوب مجلس باشد و بار مالی به دولت تحمیل کند مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد مگر آنکه زیرساخت‌ها و منابع مالی لازم به درستی دیده‌شده باشد.

الماسی توضیح داد: برای پیشبرد این مساله بهتر است این پیشنهاد به صورت طرح در مجلس نباشد و دولت آن را به صورت لایحه مطرح کند، چرا که مجلس اینگونه استقبال بیشتری خواهد کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار