gardeshban.ir

در داخل کشورمان بیش از ۱۵ ایرلاین باری و مسافری در حال فعالیت هستند. اولین و قدیمی ترین ایرلاین داخلی ایرانیان ایرویز می باشد که در سال ۱۹۴۴ میلادی و یا ۱۹۲۳ شمسی تاسیس شده است. این ایرلاین امروزه با نام ایران ایر شناخته می شود. طبق آمار تا خرداد سال ۱۳۸۸ ناوگان هوایی کشور به ۴۵ مقصد بین المللی پرواز انجام می داده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
در تعیین قیمت بلیط هواپیما عوامل متعددی دخیل است. یکی از مهم ترین آنها رتبه ایرلاین مورد نظر در لیست بهترین ایرلاین ها می باشد. در این لیست تمامی ایرلاین های براساس عملکرد، امنیت، تکنولوژی، امکانات مورد استفاده، رضایت مشتری و … رتبه بندی می شوند. پس طبیعی است که به غیر از عوامل دیگری همچون زمان شلوغی و خلوتی، مقصد و… ایرلاین بهتر قیمت بالاتری داشته باشد. البته این به این معنی نمی باشد که هر ایرلاینی بلیط ارزان ارائه کند شرکت هواپیمایی خیلی خوبی نیست.


البته به طور کلی در کشومان عامل تعیین کننده بلیط هواپیما داخلی تنها به زمان، مقصد، تاریخ سفر افراد بستگی دارد. به طور مثال در زمستان بلیط هواپیما بندرعباس، کیش، قشم و … به دلیل گرما بسیار افزایش می یابد. و همین بلیط ها در فصل تابستان که تحمل هوای گرم بسیار سخت می شود بسیار کاهش می یابد.

خرید بلیط هواپیما ارزان

بدون شک وقتی پای سفر و وسایل نقلیه به میان می آید این سوال مطرح می شود که چگونه بلیط هواپیما ارزان تهیه کنیم؟ در مرحله اول باید بدانید که بلیط هواپیما ارزان در هر دو نوع بلیط چارتر و سیستمی یافت می شود. شاید حتی بتوانید بلیط سیستمی ارزان تر از چارت پیدا کنید؛ اما در کل بلیط های چارتری بسیار ارزان تر از سیستمی ها به فروش می رسند.



تفاوت قیمت بلیط چارتر و سیستمی در زمان های عادی که سفر زیاد نمی باشد خیلی به چشم می خورد اما در زمان های تعطیلات و آخر هفته ها تقریباً یک قیمت می شوند. چرا که چارت کننگان می خواهند که در زمان های خلوتی فروششان خیلی افت نکند. پس اگر خیلی عجله ندارید می توانید سفر خود را به مواقع خلوتی و روزهای عادی موکول کنید تا بتوانید بلیط ارزان تری تهیه نمایید.

عوامل دیگری که قیمت بلیط را کمی بالا می برد. نوع هواپیما، کلاس پروازی، و زمان و تاریخ سفرتان می باشد. که معمولاً در هر یک از سایت های خرید بلیط که اقدام به جستجو کنید، تمام بلیط ها از قیمت کم به صورت صعودی نمایش داده می شود.

بلیط هواپیما چند مقصد پرطرفدار داخلی

بلیط هواپیما کیش: جزیره کیش به طور کلی یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایران می باشد که تقریباً سرتاسر سال مملو از گردشگر و مسافر است. این جزیره دارای آب و هوایی گرم و شرجی می باشد؛ به همین دلیل اوج سفر به این شهر از اوایل دی تا اواخر اردیبهشت زمانی که هوا ملایم و معتدل است در نظر گرفته می شود. و بیشتر قیمت بلیط هواپیما کیش نیز در این بازه زمانی به فروش می رسد.

بلیط هواپیما قشم: جزیره قشم نیز آب و هوایی شبیه به کیش دارد. به همین دلیل می باشد معمولاً قیمت بلیط های ان نیز شبیه به کیش به فروش می رسد.



بلیط هواپیما مشهد: در سفر به مشهد شاید آخرین چیزی که در نظر گرفته شود شرایط اب وهوایی می باشد. زمان شلوغی این شهر معمولاً اعیاد، ایام مذهبی و روز های تعطیل می باشد که بلیط هواپیما نیز در این زمان با بیشترین نرخ خود به فروش می رسند.

توجه کنید!

همیشه نباید دنبال بلیط ارزان گشت چرا که قاعدتاً هر بلیط ارزانی مناسب نیست. شما در هنگام خرید باید به نوع هواپیما، ایرلاین ارائه دهنده، و ویژگی کلاس های پروازی هر ایرلاین نیز توجه داشته باشد. فراموش نکنید که هواپیما نیز قسمتی از سفر شما می باشد و راحتی شما در این بخش از سفر نیز بسیار مهم است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار