gardeshban.ir

تنگ بُراق دارای چشمه‌هایی متعدد است و در آبشار اصلی آنکه ارتفاعی در حدود ۴۰ متر دارد حوضچه‌هایی با عمق ۴ تا ۵ متر ایجاد کرده.
کد خبر: ۱۲۹۰۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) : تنگ بُراق روستایی در بخش سده اقلید استان فارس است. در آخرین سرشماری نفوس و مسکن جمعیت این منطقه ۴۲۵ نفر برآورد شده است. این منطقه دارای چشمه‌هایی متعدد است و در آبشار اصلی آنکه ارتفاعی در حدود ۴۰ متر دارد حوضچه‌هایی با عمق ۴ تا ۵ متر ایجاد کرده.

در تفرجگاه تنگ بُراق امکان استفاده از اماکن تفریحی و زیرساخت‌هایی برای اسکان مسافر وجود دارد. همچنین در فصل‌های گرم‌تر طبیعت گردان در کمپ‌های مختلفی که در این منطقه وجود دارد با استقرار چادر شب‌های بی نظیری را تجربه می‌کنند. نمای کوه بِل یکی از زیباترین چشم انداز‌های تنگ بُراق را ایجاد کرده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

یکی از معضلات این منطقه ریختن زباله در چشمه‌ها و آبشار‌های مختلفی است که در آن وجود دارد که این اتفاق جریان آب در آبراهه‌ها را مشکل روبرو می‌کند و این کار آلودگی‌های زیادی را ایجاد کرده است. وجود حیوان‌های وحشی در شب یکی از مواردی است که باید با اطلاع قبلی به آن شب مانی در تنگ بُراق را تجربه کنیم. به تنگ بُراق در بهار و تابستان سفر کنید تا یکی از منحصر بفردترین تجربه‌های طبیعت گردی خود را تجربه کنید.

مناطقی در ایران که باید دید/ «تنگ بُراق»
مناطقی در ایران که باید دید/ «تنگ بُراق»

مناطقی در ایران که باید دید/ «تنگ بُراق»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار