gardeshban.ir

اگر چه دبی در منطقه ای بیابانی با میزان بارش سالانه 150 میلیمتر قرار گرفته است، با کارهای فوق العاده ای که انجام گرفته، تعداد زیادی پارک و فضاهای تفریحی در آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۹۱۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :

دبی شهری است که مردم از سرتاسر دنیا به خاطر فعالیت های تجاری شان و همینطور تفریح و خوشگذرانی یا سپری کردن تعطیلات شان، به آنجا  با تور دبی سفر می کنند. اگر چه دبی در منطقه ای بیابانی با میزان بارش سالانه 150 میلیمتر قرار گرفته است، با کارهای فوق العاده ای که انجام گرفته، تعداد زیادی پارک و فضاهای تفریحی در آن وجود دارد.

۱. تم پارک دبی Theme Park

تم پارک دبی در خیابان شیخ زائد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی مکتوم، قرار دارد. تم پارک دبی در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶ افتتاح شده است و از سه بخش موشن گیت، لگولند و لگولند واتر پارک ( پارک آبی لگولند )، بالیوود تم پارک و ریورلند دبی تشکیل شده است. تم پارک دبی با مساحت ۲۵ میلیون فوت مربع، بزرگترین تم پارک منطقه است. تم پارک دبی در مجموع بیش از ۱۰۰ نوع سواری و چیزهای جذاب برای تجربه کردن وجود دارد.

۲. صفا پارک دبی Safa Park

صفا پارک دبی یکی از بهترین پارک ها ی تاریخی دبی و از قدیمی ترین تفریحگاه ها در دبی است. صفا پارک دبی در سال ۱۹۷۵ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار، احداث شد.صفا پارک دبی با مناظر طبیعی اش از ۳ دریاچه مصنوعی، یک جنگل کوچک، آبشار، یک پیست پاتیناژ روباز که علاقه مندان به پاتیتاژ یا اسکیت روی یخ می توانند در آن سرگرم شوند و مسیرهایی برای آهسته دویدن علاقه مندان به این ورزش نیز وجود دارد، تشکیل شده است. برای سفر با تور لحظه اخری دبی سفر با تو را مشاهده کنید.

۳. پارک گاردن گلو (Dubai Garden Glow)

یکی از جاذبه های فوق العاده دبی گاردن گلو دبی یا باغ درخشان دبی می باشد ، که در پارک زعبیل دبی واقع شده است . گاردن گلو دبی در دسامبر ۲۰۱۵ افتتاح گردیده است . گاردن گلو دبی شامل درختان ، گیاهان و حیوانات الهام گرفته از جاذبه های مختلف سراسر جهان می باشد که نور پردازی فوق العاده ای دارند . این مکان توریستی یک جاذبه پر طرفدار برای خانواده ها و گردشگران در شب می باشد . باغ گاردن گلو دبی ساعت ۴ بعد از ظهر باز می شود اما بهترین زمان برای رفتن به این باغ ساعت ۵٫۵ بعد از ظهر است که هم بتوان روز باغ گاردن گلو دبی را دید و هم غروب و شب آن را ناظر باشید.

۴. کریک پارک (Dubai Creek Park)

کریک پارک درست در کناره خور دبی  در تور دبی  قرار دارد که این امر باعث تمایزش از دیگر پارک های شهر دبی می شود. شما می توانید در مسیر آسفالت این پارک قدم زده، به تماشای عبره های شناور در خور بنشینید، یک دوچرخه کرایه کرده و به گردش در پارک بپردازید و یا شهر را از درون تله کابین از دید یک پرنده نظاره گر باشید. پارک خور دبی با زمین چمن گسترده، باغ های سر سبز و فضای مخصوص بازی کودکان مکانی زیبا در مرکز شهر دبی است. این پارک در بین کسانیکه قصد رفتن به پیک نیک و استفاده از امکانات لازم برای باربیکیو را دارند بسیار محبوب می باشد.

۵. پارک زابیل ZABEEL PARK

با توجه به اینکه بخشهای بزرگی از پارک صفا در شهر دبی به دلیل اجرای طرح کانال و آبراهه مرکزی دبی تخریب شد، این پارک مورد توجه اهالی شهر قرار گرفته و به عنوان جایگزین صفا پارک معرفی شده است. هر روز صبح در این پارک به صورت رسمی بازاری محلی بر پا می شود که در محدوده دروازه شماره دو این پارک قرار دارد. در این بازار صدها دست فروش با ارائه انواع اشیا دست دوم، لباس، کتاب، غذاهای ارگانیک و ساندویچ ها و برگرهای تازه به مشتریان خدمات ارائه می کنند. در این پارک تعداد زیادی محل ویژه باربیکیو و تهیه کباب وجود داشته و یک دریاچه با امکانات قایقرانی، پیست دوی خانوادگی، مسیرهای دوچرخه سواری و قطار گردشگری از دیگر امکانات آن محسوب می شود. افرادی که وقت کمی داشته و می خواهند گوشه و کنار این پارک را تماشا کنند می توانند از این قطار گردشگری استفاده کرده و بخش های مختلف پارک زابیل را ببینند. در درختان و گوشه و کنار این پارک گونه هایی از طوطی زندگی کرده و از فضای تدارک دیده شده توسط ۱۰ هزار درخت شامل ۳ هزار نخل، نهایت استفاده را برده و تکثیر شده اند. گفتنی است در این پارک برای نخستین بار در نمایشگاه دبی ۲۰۲۰ با عنوان لاتین Dubai Expo 2020 از نخل های هوشمند استفاده شد. تم و موضوع این نمایشگاه «ارتباط ذهنی- ساخت آینده» عنوان شده بود. این درختان نخل هوشمند برای افراد حاضر در این پارک اینترنت وای فای رایگان پر سرعت تدارک دیده و همچنین در این نخل ها، امکانات ویژه ای برای شارژ سریع تلفن های همراه تعبیه شده است. بازدید از این پارک به همه کسانی که به دوبی سفر می کنند توصیه می شود. هزینه ورودی این پارک ۵ درهم برای هر نفر بوده و برای قایق سواری نیز باید مبلغ ۴۰ درهم پرداخت کنید. ساعات کاری پارک زابیل از روز یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ بوده و در روزهای پنج شنبه تا شنبه ۸ تا ۱۱ و نیم شب.

۶. پارک ملی مشرف | Mushrif park

مشرف یکی از بزرگ ترین پارک های شهر دبی محسوب می شود  برو حدود ۱۳۰۰ هکتار مساحت دارد، اینجا جایی است که برای تفریح کهنسالان، میان سالان و حتی کودکان محل مناسبی در تور دبی می باشد.

از امکانات این پارک می توان به آلاچیق های زیبا که طراحیشان برگرفته از کشورهای شرق آسیا است و همچنین شتر و اسب سواری اشاره کرد، در مشرف حتی امکان شنا هم وجود دارد، در استخر دست ساز این پارک همه ی سنین می توانند شنا و تفریح کنند.

همچنین لازم است بدانید که طول هفته ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای تعطیل و آخر هفته ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب می توانید به پارک مشرف مراجعه نمایید.

۷. پارک مجیک پلانت / Magic Planet

پارک جادویی مجیک پلانت یکی از بهترین پارک های موضوعی دبی است و در واقع یک پارک فضای بسته است. در این پارک هیجان انگیز وسایل بازی مختلفی مثل ترن هوایی، بازی های کامپیوتری، شبیه سازی های مجازی و بولینگ وجود دارد که مطمئنا هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان هیجان انگیز و سرگرم کننده خواهد بود. پارک موضوعی مجیک پلانت فقط مختص بچه ها نیست و همه اعضای خانواده در هر سن و سالی که باشند می توانند از این پارک لذت ببرند. این پارک در دهه ۱۹۹۰ در امارات راه اندازی شده و هم اکنون ۲۴ شعبه در سرتاسر دبی دارد. از جمله معروف ترین این پارک ها در مرکز خرید امارات و میردیف قرار گرفته اند.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار