gardeshban.ir

مسافران خارجی که به ایران سفر می‌کنند به دلیل بی‌توجهی مسئولان در ایستگاه‌های راه آهن تهران سر در گم می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۲۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
گردشگران خارجی تنها با هواپیما سفر نمی‌کنند ؛ این روزها نسل جوان علاقه‌مند سفر به ایران سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهد. هم هزینه کمتری می‌کند و هم از جاذبه‌های بین مسیر بهره‌مند می‌شود. اگر هم فقط طرفدار سفر هوایی باشد همه نقاط تاریخی و دیدنی ایران به حمل و نقل هوایی مجهز نیستند.

در روزهایی که ادعا می‌شود گردشگران خارجی به دلیل ارزانی ایران شمارشان بالا رفته و در حال رکوردشکنی هستیم بی‌توجهی به آنها تبعات منفی خواهد داشت. سردرگمی آنها به دلیل فقدان زیرساخت‌های سفر و گردشگری در ایران یکی از نقاط ضعفی است که آنها را دلزده می‌کند.

تصویر زیر یک خانواده گردشگر خارجی را نشان می‌دهد که برای سفر به نقاط دیدنی و تاریخی ایران به کشورمان سفر کرده‌اند. آنها قصد داشتند به همدان سفر کنند و سفر ریلی را برای این مسیر انتخاب کرده بودند.

این گردشگران خارجی برای پیدا کردن وضعیت قطار تهران – همدان اینگونه درگیر تابلو اطلاعات راه آهن شده‌ بودند؛ تابلویی که حتی یک کلمه انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در آن دیده نمی‌شود. تابلوی اطلاعاتی نیز برای گردشگران خارجی در نظر گرفته نشده است.

این گردشگران خارجی وقتی نتوانستند از این تابلوی تمام فارسی اطلاعی از حرکت قطارشان کسب کنند به مسئول بررسی بلیت‌ها مراجعه کردند که او نیز به دلیل عدم آشنایی با حداقل‌های زبان انگلیسی نتوانست ارتباطی با این گردشگران برقرار کند و به ناچار شماره گیت ورود به سکوی قطار را برای این خانواده روی کاغذ نوشت تا آنها را متوجه کند.

متاسفانه کارمند اطلاعات راه آهن نیز زمان ورود قطار و اعلام پذیرش مسافر را تنها به زبان فارسی اعلام کرد و باز این گردشگران دچار سردرگمی شدند.

همچنین، پیش از این در بخشی از ایستگاه راه آهن، دستگاهی تنها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری راه آهن قرار داده شده بود. با این وجود به نظر می‌رسد زیر ساخت‌های این ایستگاه نیازمند تجهیزات بیشتر و عمومی‌تر برای راهنمایی گردشگران خارجی باشد.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار