gardeshban.ir

حوادثی که از روزهای آغازین سال 98 در کشور رخ داد بسیار تلخ و منقلب‌کننده بودند. از سیل ویرانگر استان‌های گلستان و مازندران تا سیلاب ناگهانی شیراز و آب‌گرفتگی و سیلاب در استان لرستان و حوادث احتمالی که ممکن است در شهرهای جنوبی یا پایتخت، تهران رخ دهد. شنیدن این اخبار ممکن است بسیاری را از سفر منصرف کند. اما نمی‌توان به خاطر احتمال رخ دادن حادثه به طور کلی سفر را فراموش کرد
کد خبر: ۱۲۹۳۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
 بهتر است همیشه آمادگی مواجهه با چنین حوادثی را داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پیش از سفر

در سفرهای داخلی بررسی وضعیت راه‌ها از طریق سامانه 141 و همچنین وضعیت آب و هوا از طریق سامانه 134 یا سایت سازمان هواشناسی (irimo.ir) پیش از حرکت به شما کمک می‌کند. همچنین امروزه در همه موبایل‌های هوشمند، برنامه هواشناسی به صورت پیش‌فرض وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید آب و هوای شهر مقصد هم بررسی کنید و حتی برای در نظر داشتن وضع هوا در طول سفر، آن را به لیست شهرهای خود اضافه کنید. در سفرهای خارجی سرویس‌هایی مثل weather.com برای بررسی آب و هوای یک هفته و یک ماه آینده مناسبند.

برای سفرهای خارجی ممکن است بیمه مسافرتی به کار شما بیاید. اگرچه اکثر شرکت‌های بیمه، حوادث طبیعی را پوشش نمی‌دهند. اما پیش از خرید بیمه می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. ضمن اینکه اگر هنگام حادثه مدارک هویتی یا چمدان خود را از دست بدهید یا پول خود را گم کنید، بیمه مسافرتی کمک بزرگی خواهد بود. اگر زمان کافی و آزاد برای برنامه‌ریزی سفر دارید، بهتر است گزارش‌های سالیانه آب و هوای مقصد را بررسی کنید و تاریخ سفر خود را با در نظر گرفتن کمترین ریسک حوادث طبیعی مثل سیل انتخاب کنید.

اگر سفر خارجی در پیش دارید، قبل از سفر در مورد شرایط گرفتن سیم‌کارت کشور مقصد یا شرایط استفاده از رومینگ را بررسی کنید. همچنین محل سفارت ایران در کشور مقصد و یک کپی از تمام مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشید. به فکر راه مناسبی برای نگهداری مدارک و پول خود باشید. کیف‌های گردنی چرم گزینه خوبی برای این کار هستند. بهتر است همه پول خود را در یکجا نگذارید و همراه خود نبرید.

هنگام سفر

بروز حادثه در سفر بدترین اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد. بخصوص اگر حادثه طبیعی باشد و تقصیری در بروز آن نداشته باشیم. اما ما می‌توانیم با سرعت عمل و حفظ خونسردی میزان آسیب را به حداقل برسانیم. اولین کاری که با رسیدن به مقصد باید انجام دهیم، یافتن نقاط امن و راه‌های خروج از محل اقامتمان است.

اولین کاری که باید در هنگام بروز حادثه در سفر انجام داد، دور شدن از محل حادثه است. در سفرهای خارجی به هیچ عنوان در هنگام بروز حادثه در محل تجمع نکنید یا شروع به فیلمبرداری و عکس‌برداری نکنید. هر چه سریع‌تر خود را به هتل یا محل اقامت‌تان برسانید و تا عادی‌شدن اوضاع همانجا بمانید.

هنگام بروز حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و آتشفشان، نیمه‌تمام گذاشتن سفر و بازگشت می‌تواند جان شما را نجات دهد. سفر هوایی معمولاً بی‌خطرترین و سریع‌ترین راه رسیدن است. چرا که در هنگام حوادث طبیعی، بسیاری از جاده‌ها و خطوط آهن تا مدتی غیرقابل استفاده می‌شوند و سفر با هواپیما راهی امن برای شما خواهد بود. از آنجا که ممکن است افراد زیادی قصد برگشتن داشته باشند و به دلیل کمبود ظرفیت، بهتر است با استفاده از یک موتور جستجوی بلیط هواپیما همه فروشنده‌ها را یکجا بررسی کنید. موتور جستجوی ویگو wego.ir در حال حاضر تنها سرویس بین‌المللی است که هم مسیرها و فروشنده‌های داخلی و هم مسیرها و فروشنده‌های خارجی را در بر می‌گیرد. مزیت استفاده از این سرویس علاوه بر مقایسه قیمت همه فروشنده‌ها (آژانس‌ها و هواپیمایی‌ها)، امکان انتخاب فروشنده‌هایی است که امکان پرداخت ریالی را فراهم می‌کنند. بنابراین حتی اگر در کشوری دیگر هستید و ارز خارجی خود را از دست داده‌اید، می‌توانید بدون دغدغه بلیط خود را بخرید.

image_2019-03-28_12-49-46 (1)

اگر به هر دلیلی امکان برگشت به شهر یا کشور خود را ندارید، در محل امنی ساکن شوید و با تهیه مواد غذایی فاسدنشدنی، خود را برای مقابله با چند روز سخت آماده کنید. در اولین فرصت پس از ساکن شدن در محل امن، به هر طریق ممکن مثل تلفن یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، به دوستان و آشنایان خود از وضعیت خود اطلاع‌رسانی کنید.

در صورت شرایط بحرانی و بسیار سخت، گاهی پروازهای ویژه‌ای از سوی کشورها برای بازگرداندن اتباعشان برقرار می‌شود، پس حتماً با سفارت ایران در کشوری که هستید در تماس باشید تا از این موضوع مطلع شوید. حفظ آرامش و با تعقل عمل کردن بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. پس با کنترل هیجان و استرس، به سمت رهایی از مخمصه قدم بردارید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار