gardeshban.ir

متاسفانه با وجود برخی مشکلات مانند مسائل امنیتی و... خانم ها نمی توانند به هر کشوری به تنهایی سفر کنند و همین موجب می شود که یکی از آرزوهای آن ها که همان تنها سفر کردن است، همیشه در دل آن ها باقی بماند.
کد خبر: ۱۲۹۴۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

مسافرت رفتن و گشت و گذار در کشورها و شهرهای مختلف یکی از لذت بخش ترین کارهاست. تصور کنید دغدغه و مشکلات زندگی روتین و یک نواخت خود را رها و با چمدانی پر از وسیله و لباس، به راه بیفتید. به دور از فکر و خیال، به کشور جدیدی بروید و فقط به فکر خوشگذرانی و تفریح خود باشید. به جاذبه ها و دیدنی های شهرهای آن کشور سر بزنید و از شهری به شهر دیگر بروید. اما همان طورکه فکر و خیال در این رابطه بسیار شیرین و لذت بخش است، گاه در واقعیت مشکلات بزرگی را به همراه دارد، به خصوص برای خانم های تنها. 

متاسفانه با وجود برخی مشکلات مانند مسائل امنیتی، پیچیدگی مسیرها و...  خانم ها نمی توانند به هر کشوری به تنهایی سفر کنند و همین موجب می شود که یکی از آرزوهای آن ها که همان تنها سفر کردن است، همیشه در دل آن ها باقی بماند. اما اگر شما هم خانمی با چنین آرزویی هستید، دیگر نگران نباشید! چرا که امروز برای شما لیستی از کشورهایی تهیه کردیم که به عنوان یک خانم تنها می توانید با خیالی راحت به آن جا سفر کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید.

همراه ما باشید تا با 12 کشوری که خانم ها می توانند به تنهایی به آن جا سفر کنند، آشنا شوید.

1- نروژ

نروژ، کشوری که از آن با عنوان مقصدی امن برای خانم های مسافر یاد می شود؛ جایی که یک خانم می تواند به تنهایی به آن سفر کند بدون آن که اضطراب و یا نگرانی داشته باشد. کشور های اسکاندیناوی از کیفیت بالای زندگی و درجه ی بالای خوشبختی برخوردار هستند؛ نروژ هم در این منطقه قرار دارد و به همین جهت می توان آن را کشوری امن با درجه ی کیفی مناسب برای زندگی و سفر ارزیابی کرد. نروژی ها افرادی خوش برخورد هستند و به فرهنگ خود می بالند. اگر یک خانم تنها هستید که به نروژ سفر می کند، می توانید روی کمک مردمان نروژ حساب باز کنید چرا که آن ها از کمک کردن به دیگران، لذت می برند. برای ایجاد ارتباط با آن ها هم نگران نباشید؛ تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند.

 طبیعت خارق العاده ی این کشور شامل آبدره ها، یخچال های طبیعی، شفق های قطبی و 21 پارک ملی این کشور است. عاشقان گشت و گذار در فضاهای شهری جذاب هم با شهرهای ترومسو (Tromso)، استاوانگر (Stavanger)، برگن (Bergen) و اسلو (Oslo) تحت تاثیر قرار می گیرند.

2- ژاپن

بهترین کشورها برای سفر خانم های تنها / ماجراجویی امن و لذت بخش
ژاپن یکی از مقصد های ایده آلی است که خانم ها به تنهایی می توانند به آن جا سفر کنند. در سفر به ژاپن با کشوری تمیز و با نظم روبرو هستید که مردمانش در کمال ادب با شما رفتار می کنند. سیستم حمل و نقل این کشور چه در شهر و چه در خارج از شهر به راحتی قابل استفاده است.

شاید یکی از چالش هایی که بر سر راه هر مسافر ژاپن قرار می گیرد، زبان مردمان این کشور است. بدون شک مقابله با این چالش وقتی یک خانم تنها باشید، برایتان سخت تر می شود. اکثر مردم این کشور هنگامی که شما حتی یک کلمه به زبان ژاپنی صحبت کنید، هیجان زده می شوند و برخی دوست دارند که انگلیسی صحبت کردن را با شما تمرین کنند.

اگر شما در شهری در این کشور گم شدید اصلا نگران نباشید چون ژاپنی ها به شما کمک خواهند کرد تا به مقصدتان برسید. ژاپن کشوری امن است؛ پس اگر یک خانم گردشگر تنها هستید، گشت و گذار در ژاپن می تواند برایتان خاطره انگیز باشد.

3- کاستاریکا

این کشور برای خانم هایی که به دنبال طعم واقعی زندگی هستند، مقصدی ایده آل است. اگر به دنبال ماجراجویی، طبیعت گردی و آرامش هستید، موقعیت ها و انتخاب های بی پایانی در این کشور منتظر شماست. در کاستاریکا می توانید با زیپ لاین از میان جنگل های بارانی عبور کنید، در جنگل های ابری قدم بزنید و موج سواری را یاد بگیرید. بسیاری از زنان در سفر به کاستاریکا واهمه دارند که از سوی مردمان این کشور، با آن ها رفتار خوبی نشود اما خیالتان راحت باشد؛ مردم این کشور رفتار دوستانه ای دارند اما برای روابط خود حد و مرز قائل می شوند.

صنعت گردشگری در این کشور به خوبی رونق یافته و شما در هر نقطه ای از این کشور امکانات مناسبی برای گشت و گذار خواهید یافت.

4- هلند

بهترین کشورها برای سفر خانم های تنها / ماجراجویی امن و لذت بخش
هلند کشور کوچکی است که همیشه نامش در کنار گل های رنگارنگ به چشم می خورد به همین جهت، شاید بهترین مقصد برای سفر بانوان باشد چرا که با دنیایی رنگارنگ از گل های زیبا روبرو می شوید. سیستم حمل و نقل هلند نیز از کیفیت خوبی برخوردار است که شما می توانید به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای در شهر به گشت و گذار بپردازید.

در سفر به هلند  در کنار کانال های آب دوچرخه سواری کنید و در خیابان های آمستردام گشت و گذاری خاطره انگیز را تجربه کنید. حتما زمانی را برای بازدید از آسیاب ها، روستاها ،دریاچه ها و قلعه ها ی خارج از شهر در نظر بگیرید. حتی می توانید مدتی را در کافه ها و گالری ها بگذرانید. 

هلندی ها اکثرا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در معاشرت با آن ها به مشکلی بر نخواهید خورد. هلندی ها انسان های صبور و خونگرمی هستند و کشورشان رتبه ی امنیتی بالای دارد و مشکلی برای گردشگران خانم تنها پیش نخواهدآمد.

5- بالی

مناظر رویایی، آرامشی به حد و مرز، خوراکی های خوشمزه، سواحلی دیدنی و سحرانگیز و ... همگی سبب شده اند تا بالی مقصد سفر خانم های بسیاری باشد. در این کشور فرصت این را می یابید در کافه ها و هتل ها، دوست های جدید بیابید و با مردمان محلی خوش برخورد تعامل داشته باشید. حتی ممکن است در این معاشرت ها، مردمان بالی شما را به جشن ها و فستیوال های محلی شان دعوت کنند. این نکته را هم بدانید که این هم نشینی با مردمان محلی بالی، برای شما مشکل ساز نخواهد بود اما یادتان نرود که باید جوانب احتیاط را رعایت کنید.

6- نیوزیلند

این کشور یکی از بهترین مقصد ها برای تنها سفر کردن خانم هاست چرا که با طبیعت زیبا و فعالیت های هیجانی جالبی رو به رو خواهید شد که شاید برای خانواده ها خیلی جالب نباشد. در این کشور از میان شهرها، کوه، دره ، ساحل، یخچال طبیعی، آبدره ها و یا سرزمین ارباب حلقه ها یکی را برگزینید و به گشت و گذار بپردازید. در نیوزیلند می توانید بانجی جامپینگ، قایق سواری و یا حتی پیاده روی را در بهترین شکل ممکن تجربه کنید. آشنا شدن با مردمان محلی و سنت های آنان می تواند برای شما سفری خاطره انگیز را رقم بزند.

7- سنگاپور

بهترین کشورها برای سفر خانم های تنها / ماجراجویی امن و لذت بخش
فرهنگ غنی مردم این کشور سبب می شود تا خانم های تنها به راحتی در سنگاپور به گشت و گذار بپردازند. این کشور ترکیبی از امکانات مدرن و ظرافت های سنتی است. مردم ساکن این کشور جزیره ای، شامل مالایی ها، هندی ها و چینی ها هستند. سنگاپور کمترین میزان جرم و جنایت را در میان کشور های آسیایی دارد، پس می توان به این کشور اعتماد کرد و به عنوان یک خانم تنها، راهی سفر به مقصد سنگاپور شد.

شهر مدرن سنگاپور طیف وسیعی از شگفتی های معماری، فروشگاه های خرید و تفریحات را درخود جای داده است. در سفرتان به این کشور، محله ی چینی ها، باغ های گیاه شناسی و دیگر تفریحات آن را فراموش نکنید.

8- ایرلند

یکی از بهترین مقاصد برای خانم های تنها کشور ایرلند است چرا که این کشور از مردمان مهربان، دیدنی ها و فعالیت های فراوان، امنیت بالا و مسیر های سر راستی برخوردار است. در این کشور با فرهنگ های عجیب و غریبی رو به رو نخواهید شد اما قدم زدن و یا دوچرخه سواری در خیابان های آن بهترین لحظات را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ادبیات، موسیقی، قلعه ها، مناظر سرسبز و سواحل سنگی این سرزمین برای گردشگران دلبری می کنند. در کل ایرلند شرایط خوبی را برای مسافران خانم تنها مهیا می کند تا سفری بی دغدغه و خاطره انگیز را تجربه کنید.

9- استرالیا

استرالیا یکی از مقصدهایی محبوبی است که هرساله خانم های تنهای بسیاری به این کشور سفر می کنند چرا که کشوری امن، جالب و پر از فعالیت های جذاب و دیدنی است. و در پارک ها و هتل های این کشور، گردشگر های زن در سن و بودجه های مختلف را خواهید یافت. به شهر هایی مانند سیدنی و ملبورن حتما سر بزنید.

در سواحل شرقی، صخره های مرجانی زیبایی وجود دارد که حتما باید از آن ها بازدید کنید. با تمام وجود در این کشور به گشت و گذار بپردازید و حیات وحش آن را به آغوش بکشید، ودر فرهنگ و سنت های مردم بومی آن غوطه ور شوید. در این کشور فعالیت های جذاب بسیاری وجود دارد و شما می توانید از تک تک لحظات خود لذت ببرید.

10- لائوس

بهترین کشورها برای سفر خانم های تنها / ماجراجویی امن و لذت بخش
کشور لائوس در آسیای شرقی قرار دارد و یکی از مقاصد زیبایی است که خانم های تنها می توانند به آن جا سفر کنند. این کشور همانند ویتنام و تایلند معروف نیست اما برای مسافران تنها بهترین گزینه است. پس از چندین دهه بعد از جنگ های هندوچین، این کشور مرز های خود را به روی گردشگران باز کرد و در حال حاضر همچنان حالت روستایی خود را حفظ کرده است.مردم لائوس مهمان نواز و مشتاق پناه دادن به توریست ها هستند. از شهر لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) بازدید کنید و جو استعمار فرانسوی ها را در پایتخت آن،وینتیان (Vientiane)، احساس کنید.

11- کانادا

کانادایی ها به جهات ادب و احترامی که برای دیگران قائلند، شهرت جهانی دارند. از شرق تا غرب این کشور مملو از مناظر طبیعی است. شهرهای جهانی آن مانند تورنتو، ونکوور و مونترآل ارزش بازدید را دارند و پس هرگز آن ها را فراموش نکنید. در این کشور آمار جرم و جنایت پایین است و مردم آن در استاندارد های بالایی زندگی می کنند. باید این نکته را بدانید که شهرها و جاذبه های توریستی این کشور، با هم فاصله های زیادی از هم قرار گرفته اند اما با استفاده از سیستم حمل و نقل آن می توانید به راحتی به مقصد مد نطر خود برسید. با توجه به نکاتی که گفته شد، کانادا مقصد مناسبی برای گردشگران خانم تنها است.

12- شیلی

آمریکای جنوبی در کل مقصدی جالب و پر از شگفتی برای گردشگران است اما اگر بخواهید به تنهایی به این قاره سفر کنید، بهترین انتخاب کشور شیلی است. پایتخت این کشور، سانتیاگو شهری امن و پیشرفته است که می توانید به راحتی در آن به گردش و تفریح بپردازید. با توجه به این که این کشور عرض کمی دارد، شما ظرف مدت زمان کوتاهی می توانید از کوه‌های آند (Andes mountains) در غرب کشور تا اقیانوس آرام را بگردید.

این کشور از شمال به بیابان آتاکاما (Atacama Desert) و از جنوب به حیات وحش پاتاگونیا (Patagonia) ختم می شود. تاکستان ها و جزایر شرقی این کشور را فراموش نکنید و حتما برای گشت و گذار به این مناطق بروید. مردم شیلی بسیار  مهمان نواز و مهربان هستند و ممکن است شما را به صرف کباب در منزلشان دعوت کنند. بهتر است قبل از سفر به این کشور، تا حدود کمی زبان اسپانیایی را فرا بگیرید. ممکن است که در این کشور مردان و پسران شما را به صرف غذا دعوت کنند، این کار خطری برای شما به همراه ندارد اما بهتر این است که قبول نکنید.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار