gardeshban.ir

بررسی‌ها نشان می‌دهد سازمان میراث فرهنگی کشور در زمینه حمایت از استارت‌آپ‌ها بسیار کمرنگ ظاهر شده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۲
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
حوزه گردشگری در سال‌های اخیر در مرکز توجه مسئولان کشور قرار گرفته است؛ زیرا علاوه بر جنبه درآمدزایی، به تغییر چهره ایران در سطح جهان و ارائه یک تصویر درست از کشورمان به مردم کشور‌های دیگر کمک می‌کند. در همین سال‌ها شاهد تلاش گروهی از جوانان برای راه‌اندازی استارت آپ‌ها و معرفی کشورمان به کشور‌های دیگر بودیم. استارت آپ یا شرکت نوآفرین به شرکت یا کسب و کاری گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است.

ما در این گزارش تلاش می‌کنیم که میزان حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سایر سازمان‌ها و نهاد‌های کشور از استارت آپ‌های فعال در حوزه گردشگری را با اتکا بر صحبت‌های بنیان‌گذاران برخی از استارت آپ‌ها بررسی کنیم و از آن‌ها بپرسیم که نقش استارت آپ‌ها از حوزه گردشگری چقدر است؟

استارت آپ‌ها برای تغییر چهره کشورمان در سطح جهانی مؤثر هستند

هادی ناجی اصفهانی، مدیر استارت آپ تپ پرشیا گفت: به نظر من استارت آپ‌ها سهم چندانی از حوزه گردشگری ندارند، اما حرکتی از ۲ یا ۳ سال پیش کلید خورده است که در قالب آن یکسری جوان ایرانی بدون هیچ حمایت و کمکی از سازمان میراث فرهنگی و نهاد‌های دیگر، فعالیت‌های مثبتی می‌کنند که به شدت برای تغییر چهره کشورمان در سطح جهانی مؤثر است.

وی  با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی از یکسری آژانس‌ها که اکثرشان بدنه دولتی یا نیمه‌دولتی دارند، گفت: این آژانس‌ها هدفی به جز آوردن پول و فروش بیشتر در ایران برای فعالیت‌های خود تعریف نکرده‌اند، اما اولویت اول استارت آپ‌های گردشگری تغییر چهره و معرفی فرهنگ ایرانی است که به کارآفرینی و درآمدزایی برای جوان‌های ایرانی می‌انجامد. البته به نظر می‌رسد که بانیان حوزه گردشگری در سازمان میراث فرهنگی نه تنها متوجه این موضوع نیستند؛ بلکه در بسیاری از مواقع به جای حمایت از استارت آپ‌ها، جلوی فعالیت آن‌ها را می‌گیرند.


هیچ حمایتی از طرف سازمان‌های دولتی نمی‌خواهیم

مهرداد ناطقی زاده، مدیر استارت آپ تریپ ساز با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری گفت: در سال‌های گذشته سازمان میراث فرهنگی نیز همچون سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها حمایت چندانی از استارت آپ‌ها نکرده است؛ البته بخشی از نمایشگاه‌ها را به استارت آپ‌ها اختصاص دادند. در اینجا باید بگویم ما هیچ حمایتی از طرف سازمان‌های دولتی نمی‌خواهیم و فقط می‌خواهیم که مانع کار ما نشوند و قوانینشان را خیلی شفاف اعلام کنند. البته استارت آپ‌ها پیشرو هستند و کار‌هایی را پیش می‌برند که قوانین و مقرراتی برای آن وجود ندارد، اما این دلیل مناسبی برای فیلتر کردن صفحات مجازی آن‌ها نیست، زیرا استارت آپ‌ها در سطح دنیا فعال هستند.

ناطقی زاده اظهار کرد: این کم توجهی به فعالیت استارت آپ‌ها و حمایت از آن‌ها به گونه‌ای است که تا به امروز نشنیدم ذی نفعان حوزه استارت آپ‌های گردشگری گرد هم بیایند و با هم گفتگو کنند!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار