gardeshban.ir

دبی جدید از زمانی که بریتانیا آن را در سال ۱۹۷۱ ترک کرد، شروع به شکل گرفتن کرد.
کد خبر: ۱۲۹۶۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
دبی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس است که سالانه گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا از جمله ایران به این کشور سفر می کنند و سوغاتی هایی نیز تهیه می کنند. 

پیشینه دبی

دبی را می‌توان بزرگترین شهر امارات متحده عربی دانست؛ شهری که در جنوب کشور ایران و پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است.

نخستین نشانه های تاریخی در دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده‌ است و نخستین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد.

دبی جدید از زمانی که بریتانیا آن را در سال ۱۹۷۱ ترک کرد، شروع به شکل گرفتن کرد.

در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ‌نشین دیگر کشور امارات متحده عربی را پایه‌گذاری کردند. یک سال بعد شیخ‌نشین رأس‌الخیمه به کشور امارات پیوست، اما قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هرکدام یک کشور خودکفا باشند.

 معرفی بهترین سوغات دبی

عطر‌های عربی

عطر‌های عربی که در کشور‌های عربی به وفور پیدا می‌شود، بوی خاصی دارد و آدم را به دوران حکومت سلطان‌های بزرگ عرب می‌برد.

اگر می‌خواهید سوغات پر آب و تابی برای آشنایانتان ببرید، این عطر‌ها بهترین گزینه هستند که از فروشگاه‌های دبی به قیمت‌های خوب می‌توانید تهیه نمایید.

البته پسندیدن رایحه‌ عطر بسیار سلیقه‌ای است، اما این رایحه بسیار کم نظیر است و حتی اگر باب میل فردی نباشد، بوییدن آن خالی از لطف نیست.

طلا

همانطور که حتما می‌دانید کشور‌های آسیایی بخصوص خاورمیانه علاقه‌ی زیادی به استفاده از زیورآلات دارند. دبی هم دارای منابع طلای بسیاری است و اگر خواهان خرید سوغاتی گران بها هستید، طلا و جواهر از بهترین انتخاب‌های شماست.

این شهر پر است از مغازه و فروشگاه‌های طلا که می‌توانید به آسانی از آن‌ها این فلز ارزشمند را تهیه نمایید و خوب است بدانید که دولت امارات کنترل قوی و سرسختانه‌ای روی فلزات این کشور دارد و می‌توانید با اطمینان از تقلبی نبودن از طلا فروشی‌های دبی خرید کنید. در این شهر حدودا ۷۰۰ فروشگاه بزرگ طلا فروشی وجود دارد.

 ادویه

امکان ندارد بازاری در دبی پیدا کنید که مغازه‌ هر چند کوچک ادویه فروشی نداشته باشد. انواع و اقسام ادویه از جمله زعفران، آویشن، فلفل و گیاهان خشک شده‌ی گوناگون در این شهر وجود دارند.


مجسمه برج خلیفه

همانطور که می‌دانید دبی با برج عظیم خلیفه شناخته می‌شود، برجی که در گذر زمان به نماد شهر دبی تبدیل شده است.

نمای این آسمان خراش کاملا شیشه ای است و همین بر هزاران جذابیت آن افزوده است؛ هتل، فروشگاه، مرکز خرید، اسختر، مراکز تفریحی و ... همه و همه در یک ساختمان جمع شده اند.

به طور کلی می‌توان گفت؛ برج دبی از بزرگ‌ترین افتخارات امارات محسوب می‌شود. به همین دلیل ماکت و مجسمه‌های زیادی از این سازه‌ی دست ساز بشری ساخته شده و در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود.

این مجسمه‌ها بیشتر برای تزئین استفاده می‌شوند، اما گاهی کارایی‌های دیگری مانند جا سوئیچی، چراغ خواب، جعبه‌های موزیکال و ... هم دارند. این مجسمه‌های کوچک می‌تواند از شاخص‌ترین سوغاتی‌های دبی باشد.

فرش و تابلو فرش‌های فارسی

به راستی که فرش دستباف ایرانی در دنیا نظیری ندارد، همین دلیلی شده برای دیگر کشور‌های دنیا که سعی کنند فرش‌هایی نظیر فرش‌های ایرانی ببافند.

دبی هم از کشور‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. در این شهر انواع و اقسام تابلو فرش و فرش که بر گرفته از هنر فرش بافی ایران است را می‌توانید پیدا کنید.

البته در دبی این فرش‌ها را با عنوان تابلو و فرش‌های فارسی می‌شناسند و واقف هستند که ریشه در تمدن ایرانی دارد، اما بسیاری از گردشگران فرش‌های فارسی دبی را خریداری کرده و به عنوان سوغات برای اقوام و آشنایان می‌برند.

شکلات شتری

اگر اهل خوردن خوراکی‌های شیرین هستید این قسمت مخصوص شماست. شکلات‌های شیری دبی بسیار محبوب است؛ شکلات‌هایی که آن‌ها را با قالب‌های مخصوص به صورت شتر‌هایی کوچک در آورده اند و به شکلات شتری معروف شده اند.

این شتر‌های کوچک در انواع و اقسام جعبه‌های کوچک و بزرگ به فروش می‌رسند، در برخی از این شکلات‌ها از شیر شتر استفاده کرده اند، شاید اشیا و سوغات گوناگونی در این شهر بزرگ به چشمتان بخورد، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما شکلات‌های شتری را مزه کنید؛ سوغاتی که در هیچ جای دنیا همتایی ندارد.

 لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی از مهم‌ترین سوغات دبی است. افراد زیادی از کشور‌های هم جوار و ایران به این شهر می‌روند تا انواع گوشی موبایل وسایل الکترونیکی منزل و ... را به قیمت‌های ارزان‌تر خریداری کنند.

امارات از تولید کنندگان این وسایل نیست، اما آن قدر قیمت این نوع لوازم در امارات و بخصوص دبی پایین و ارزان است که گردشگران لوازم الکترونیکی را از سوغات این شهر به حساب می‌آورند.

 خنجر

در دنیای مدرن امروزی شمشیر و خنجر‌ها و ابزار‌های جنگی شبیه به آن‌ها جایی ندارند و شاید تنها در برخی مراسم و جشن‌ها آن هم به همراه لباس‌هایی سنتی بتوان از خنجر استفاده کرد. در هر صورت خنجر و شمشیر‌ها یادواره‌ای از گذشته‌های دور هستند و هنوز هم می‌توانیم آن‌ها را در خانه هایمان بیاویزیم.

خنجر‌هایی با کنده کاری‌های زیبا می‌توانند سوغات خوب و مناسبی به عنوان شیئ تزئینی برای دوست و آشنا باشند.


شال‌های پشمی

شال‌های پشمی از برترین سوغات دبی هستند که توجه اغلب گردشگران را به خود جلب می‌کنند.


در زمان‌های گذشته بسیاری از اعراب از طریق چوپانی و دامداری امرار معاش می‌کردند، به همین دلیل از پشم دام هایشان لباس می‌بافتند و بافندگی از هنر‌های آنان به حساب می‌آمد.

در حال حاضر هم این شال‌های پشمین ریشه در همان هنر بافندگی کهن آنان دارد، البته این شال‌ها امروزه از پشم مصنوعی بافته می‌شوند، اما باز هم از صنایع چشم گیر دبی هستند.

لباس و پارچه

شهر دبی یک سوغات جالب دیگر هم دارد که علاوه بر ساده بودن و وجودش در جای جای دنیا، اما به شهرت زیادی دست یافته است.

در سال‌های اخیر چاپ عکس و متن روی لباس و حتی برخی اشیا مانند ماگ، سی دی، ظروف و... بسیار باب شده است، فروشندگان با ذوق دبی هم از همین نکته استفاده کردند و لباس‌هایی با مارک آی لاو دبی I. love dubai برای گردشگران تهیه نموده اند که بسیار مورد توجه توریستان قرار گرفت.

این لباس‌ها که اغلب تی شرت و بلوز هستند را می‌توان از بیشتر لباس فروشی‌های موجود در دبی با قیمتی مناسب خریداری نمود.

بسیاری صنعت پارچه و خیاطی دبی را هم رتبه با هند و ویتنام می‌دانند، انواع و اقسام فروشگاه‌های رنگارنگ پارچه فروشی در نقاط گوناگون این شهر دیده می‌شود، انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچه گانه را با قیمت‌های بسیار مناسب می‌توانید از دبی خریداری کنید.

گاهی در کنار فروشگاه‌های پارچه برخی سوغات دیگر مانند کفش، دمپایی و صنایع دستی هم به فروش می‌رسد که آن‌ها هم برای گردشگران از سوغات جذاب دبی محسوب می‌شوند.

خرما

به جرات می توان گفت دبی بهترین خرما را در سراسر امارات متحده عربی دارد. این خرما‌ها بیشتر با شکلات و یا آجیل پر می‌شود و طعم و مزه شان زبانزد است.

این خرما‌ها با نام بتییل (Bateel)، که یکی از برترین برند‌های خرمای دبی است هم شناخته می‌شوند. بدون شک خرمای دبی شیرین‌ترین سوغاتی است که از این شهر می‌توانید برای دوستان و آشنایان خریداری نمایید.

در همه‌ مراکز خرید، هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانید خرمای مخصوص دبی را پیدا کنید، خرما‌های بتییل که از برترین نوع خرمای دبی هستند هر کیلویش را به قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند و با وجود قیمت بالای این خرما‌ها باز هم بسیار باب میل توریستان است.

بوخور

همه با بوخور آشنا هستیم؛ ماده‌ای که با بوییدنش به تنفسمان هنگام بیماری کمک می‌کند.

در دبی درختی به نام آگار وجود دارد که از پوست تنه‌ی آن استفاده‌های زیادی می‌کنند؛ مثلا آن را می‌سوزانند و به عنوان عود از عطرش لذت می‌برند و یا از آن عطر می‌سازند و روغن می‌گیرند.

عصاره‌ی پوست درخت آگار را در شیشه‌های کوچک ریخته و می‌فروشند. عصاره‌ای که می‌تواند یکی از بهترین بوخور‌ها برای روز‌های بیماریمان باشد.

از این عصاره‌ها می‌توانید به عنوان عطر هم استفاده کنید و یا حتی شیشه‌های عطرش را جداگانه از عطر و ادکلن فروشی‌ها خریداری کنید.

شیشه‌ای کوچک که می‌تواند عطر دبی را در همه جای دنیا به یادتان بیاورد، بهترین سوغات دبی است.

ساعت شنی

انواع و اقسام اجسام ساخته شده از شیشه که برای تزیین و زیبایی منزل استفاده می‌شوند، مانند مجسمه‌های شیشه ای، جاشمعی و ... از بهترین گذینه‌های سوغات دبی هستند، یکی از این وسایل که بین گردشگران از محبوبیت بیشترب برخوردار است، ساعت‌های شنی است، این ساعت‌ها که با قیمت‌های بسیار کمی در دبی به فروش می‌رسند اغلب رویشان طرح‌هایی از شتر دارد که گویای زادگاهشان باشد.


از شن‌های رنگی در ساخت این ساعت‌ها استفاده می‌کنند تا بیشتر جلب توجه کنند.

 قلیان

انواع قلیان‌های شیشه‌ای در طرح و رنگ‌های مختلف در دبی پیدا می‌شود که برای توریستان مخصوصا اروپائیان بسیار جالب هستند.

برخی از این قلیان‌ها بسیار کوچک اند و تنها به عنوان شیئی طینتی قابل استفاده هستند، این قلیان‌ها که با نام شیشا پایپ در دبی شناخته می‌شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار