gardeshban.ir

برزیل؛ کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژاد‌های مختلف است که سوغاتی های منحصربفرد و جالبی دارد.
کد خبر: ۱۲۹۷۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور برزیل از جمله کشورهای واقع در قاره آمریکا محسوب می شود و به نوعی می توان گفت از جمله کشورهای مشهور در جهان است. این کشور نیز همانند سایر کشورها و مناطق دارای سوغاتی و صنایع منحصربفردی است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به معرفی آن بپردازد.

برزیل کجاست؟

برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی محسوب می شود و پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است.

برزیل منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد و شرقی‌ترین کشور قاره آمریکا است که با کشور‌های اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است.

این کشور دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

بد نیست بدانید که برزیل مستعمرهٔ پرتغال بوده و تنها کشور قاره آمریکا محسوب می شود که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند.

برزیل؛ کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژاد‌های اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقایی و نیز آسیایی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

قهوه برزیلی

قهوه برزیل در سطح بین المللی بسیار پر طرفدار است و حتی در کشورمان ایران هم به راحتی یافت می‌شود، اما در برزیل اقسام قهوه‌ها با مارک‌های مختلف به فروش می‌رسند و می‌توانید قهوه‌ها را با طعم دلخواه تان با بهترین کیفیت خریداری کنید.

برزیل برای طرفداران قهوه مکان بسیار مناسبی است و اگر قهوه را به عنوان سوغات انتخاب کنید، می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را در بسته‌بندی‌های متفاوت و جذاب خریداری کنید.

مجسمه حضرت مسیح

مجسمه بزرگ و دیدنی حضرت مسیح یکی از سمبل‌های برزیل  است که بر فراز شهر ریودوژانیرو قرار دارد و اغلب کل کشور برزیل را با همین مجسمه می‌شناسند.

این مطلب را از دست ندهید: سوغاتی های مشهد یادتان نرود

از دیگر سوغاتی‌های پرطرفدار در نزد توریست‌ها مجسمه‌های کوچک مسیح با دستانی باز است که با چوب و گچ و انواع مواد دیگر در این کشور ساخته می‌شود.

مجسمه‌های مسیح با دستانی باز را می‌توانید از همه‌ی فروشگاه‌های سوغات در این کشور تهیه کنید.

کَنگا

کنگا (Canga) نام نوعی حوله یا زیر انداز است که در برزیل به وفور استفاده می‌شود. برزیل سواحل زیادی دارد که اغلب در آن‌ها هوا گرم و آفتابی است، همین هوای گرم سبب شده تا حمام آفتاب و دراز کشیدن زیر نور خورشید از جذاب‌ترین تفریحات در این کشور باشد.

به هر ساحلی در این کشور بروید بدون شک کنگا‌ها را در رنگ و طرح‌های مختلف خواهید دید که کنار ساحل پهن شده اند.

برزیلی‌ها روی کنگا دراز می‌کشند و از آفتاب لذت می‌برند یا از آن‌ها به عنوان حوله حمام استفاده می‌کنند. اکثر اوقات پرچم برزیل در گوشه‌ای از کنگا‌ها دیده می‌شود.

معرفی سوغات برزیل/ بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان از آمازون آورد!

سنگ‌های قیمتی برزیل

برزیل از جمله غنی‌ترین کشور‌های جهان از نظر منابع طبیعی است و سنگ‌های ویژه و کمیابی هم در آن یافت می‌شود.

اگر در جستجوی سوغاتی لوکس و در عین حال کم حجم هستید، سنگ‌های قیمتی را انتخاب کنید. سنگ‌هایی مثل مرمر سبز برزیل در دنیا نظیر ندارند.

همچنین می‌توانید اشیا و مجسمه‌هایی را تهیه کنید که در ساخت آن‌ها از سنگ‌های قیمتی استفاده شده است.

اگر به سنگ‌های قیمتی زیاد علاقه ندارید، باید بدانید این کشور یکی از بزرگترین کشور‌های تولید کننده طلا و جواهر در دنیاست؛ بنابراین اگر قصد خرید هم ندارید باز هم ساعاتی را برای تماشای طلا و جواهر این سرزمین در نظر بگیرید.

دمپایی لا انگشتی

دمپایی لا انگشتی (Flip-flops) نیز یکی از سوغاتی‌های محبوب و مشهور برزیل است.

کشور‌های آمریکای جنوبی و بخصوص برزیل از دمپایی لا انگشتی زیاد استفاده می‌کنند و به نوعی نشان دهنده سبک زندگی ساحلی در برزیل است.

برزیلی‌ها دوست دارند همیشه نرمی و لطافت شن‌های ساحلی را زیر پا‌های شان احساس کنند و این کار امری بسیار متداول است. پیشنهاد می‌کنیم حتما از برزیل دمپایی بخرید، زیرا این اجناس با بهترین کیفیت و با تنوعی فوق العاده در این دیار یافت می‌شوند.

 لباس مخصوص ساحل

برزیل به لباس‌های جور و واجور و ساحلی معروف است. مردم برزیل زمان زیادی از روزشان را در کنار سواحل سپری می‌کنند، به همین دلیل انواع لباس‌های ساحلی در این سرزمین تولید و عرضه می‌شوند.

 پیراهن ورزشی

همان طور که شاید بدانید برزیل زادگاه بسیاری از بازیکنان فوتبال و دیگر ورزش‌های جهان است.


تیم ملی برزیل به خودی خود از معروف‌ترین تیم‌های جهان است و بازی‌های المپیک پیشین هم در همین کشور برپا شده بود به همین خاطر از دیرباز تاریخ و فرهنگ برزیلی‌ها با ورزش و فوتبال عجین شده است.

 تابلوی نقاشی

ساکنان برزیل با همه وجودشان احساسات، فرهنگ و تفکر خود را نشان می‌دهند و آداب و افکارشان در نوع لباس، طرز صحبت کردن و حتی رفتارشان با دیگران نیز مشخص است.

یکی از روش‌هایی که برزیلی‌ها با استفاده از آن فرهنگ و احساسات شان را نشان می‌دهند کشیدن تابلو‌های نقاشی است.

نقاشی کشیدن از جمله هنر‌های محبوب برزیلی هاست و اگر به این هنر علاقه‌مند باشید با کمی دقت و جستجو در کنار خیابان‌ها نیز می‌توانید تابلو‌های نقاشی را تهیه کنید.

تابلو‌های نقاشی در اندازه‌های مختلف به عنوان سوغات در این سرزمین به فروش می‌روند و از بهترین و ناب‌ترین سوغاتی‌ها برای هنر دوستان هستند.


ننو برزیلی

مردم روستا‌های کشور برزیل صنایع دستی فوق العاده‌ای تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها در میان گردشگران محبوب و مشهورتر شده اند.


یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فردترین سوغاتی‌های برزیل ننو است! بله برزیل آب و هوایی گرمسیری دارد و مملو از جنگل‌های بارانی است به همین دلیل استفاده از ننو امری متداول به حساب می‌آید.

ننو‌های دستباف برزیلی هوموک (Hammock) نامیده می‌شوند.

ننو‌ها را در این سرزمین در طرح‌ها و رنگ‌ها و سبک‌های بسیار متنوعی می‌بافند به همین دلیل می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سوغات باشند و به جرات می‌توان گفت که این نوع ننو‌ها در جهان بی نظیر هستند.

ننو و رسم ننوبافی با تاریخ و گذشته برزیلی‌ها گره خورده و یادآور اعصار گذشته آن هاست، همان زمانی که بین درختان تنومند جنگل ننو بسته و استراحت می‌کردند.

 ظروف سنتی

هنوز هم در جای جای برزیل مردم روستایی به چشم می‌خورند، افرادی که فرهنگ و هنر در چهره‌های شان نیز نمایان است.

زندگی روستائیان برزیل آن قدر زیبا و دوست داشتنی است که سبک آن‌ها در زندگی‌های شهرنشینی امروزی هنوز دیده می‌شود. یکی از نماد‌های زندگی روستایی در میان برزیلی‌ها استفاده از ظروف سنتی است.

یکی از معروف‌ترین ظرف‌های سنتی برزیل که به عنوان سوغات هم زیاد به فروش می‌رود، مکواکا (Moqueca pot) نام دارد که هم به عنوان ظرف غذا و هم به عنوان گلدان از آن استفاده می‌شود.

مکواکا‌ها اغلب سیاه رنگ هستند و از آن‌ها برای پختن سوپ و غذا‌های آب دار استفاده می‌شود. این نوع ظرف برای افرادی که به آشپزی علاقه‌مند هستند و یا ظروف سنتی و کهن را می‌پسندند مناسب است.

لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی و به خصوص صابون‌های بسیار مرغوبی در برزیل و به ویژه ریودوژانیرو تولید می‌شوند.

صابون به وفور در برزیل یافت می‌شود و شما حتا در رستوران‌ها و انواع فروشگاه‌ها می‌توانید حضور پر رنگ صابون را احساس کنید.

صابون‌ها نه تنها انواع مختلفی دارند بلکه قیمت آن‌ها نیز پایین است و می‌توانند یک سوغات تمام عیار از برزیل باشند.

علاوه بر صابون انواع لوسیون‌ها و کرم‌های مختلف را نیز می‌توانید از این کشور به عنوان سوغات تهیه کنید، زیرا اکثر آن‌ها ساخت برزیل هستند و برای تهیه آن‌ها از مواد اولیه‌ی با کیفیت و مرغوب استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید؛ میزان مصرف کرم‌های ضد آفتاب، لوسیون ها، صابون و ... در این کشور زیاد است.

مبلمان چوبی

سائوپائولو بزرگترین شهر برزیل است و این شهر به عنوان یکی از بهترین کشور‌های تولید کننده‌ی مبلمان چوبی شناخته می‌شود.

برزیل به دلیل داشتن جنگل‌های انبوه همیشه از تولیدکنندگان بزرگ چوب در جهان بوده و محصولات چوبیش بسیار خوب و با کیفیت هستند.

اگر به دنبال مبلمانی بی نظیر هستید حتما از سائوپائولو دیدن کنید بدون شک محو تماشای تنوع مبلمان این دیار خواهید شد.

ویلا‌هایی در برزیل وجود دارند که تمام مبلمان آن‌ها از مرغوب‌ترین چوب‌های جنگل‌های برزیل ساخته شده اند و با اقامت در این ویلا‌ها حسی بی همتا را تجربه خواهید کرد.

 شیرینی بریگیدیرو

در برزیل نوعی شیرینی به نام بریگیدیرو (Brigadeiro) وجود دارد که از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های این کشور است.

ابعاد این شیرینی‌ها کوچک است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به عنوان سوغات با خود به همراه آورید.


مواد اصلی این شیرینی شیر، نارگیل، کاکائو و کره است.

این شیرینی خوراکی سنتی برزیل است و در ریو و سائوپائولو به میزان فراوان تولید و عرضه می‌شود.

 ظروف سرامیکی

اگر در خیابان‌های شهر‌های گوناگون برزیل قدم بزنید متوجه خواهید شد که در جای جای این سرزمین ظروف سرامیکی به فروش می‌رسند.

ظرف‌های سرامیکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارایه می‌شوند، اما معروف‌ترین آن‌ها سرامیک‌های سفید با طرح‌های آبی است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار