gardeshban.ir

دست خط احمد شاملو شاعر فقید معاصر در پی تفاهم‌نامه بین خانه شاملو و خانه موزه بتهوون فردا شنبه 28 اردیبهشت ماه در خانه موزه بتهوون رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۸۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

سارا فرجی مسئول روابط عمومی خانه موزه بتهوون گفت: همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، خانه موزه بتهوون با همکاری خانه شاملو از دست‌خط شعر وصل این شاعر فقط رونمایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دست‌خط احمد شاملو به مدت یک هفته در خانه موزه بتهون در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت افزود: این دست‌خط به مدت دو هفته از خانه موزه احمد شاملو به صورت امانی و در راستای همکاری بین موزه‌ها در اختیار خانه موزه بتهوون قرار خواهد گرفت.

نمایش این دستخط از ساعت ۹ صبح ۲۸ اردیبهشت در خانه موزه بتهوون واقع در خیابان میرازی شیرازی، نبش کوچه یازدهم پلاک ۶۹ آغاز می‌شود.

احمد شاملو یکی از مشهورترین شاعران معاصر ایران در سال ۱۳۰۴ متولد شد. شهرت اصلی شاملو به خاطر نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر تحت عنوان شعر سپید یا شعر شاملویی است که هم اکنون یکی از مهم‌ترین قالب‌های شعری مورد استفاده در ایران به‌شمار می‌رود و تقلیدی است از شعر سپید فرانسوی یا شعر منثور. این شاعر معاصر در سال ۱۳۷۹ پس از تحمل مدت‌ها بیماری چشم از جهان فروبست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار