gardeshban.ir

در ۲۰ کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی تالش در استان گیلان، سرزمینی قرار گرفته است که از شمال به رودخانه لیسار و از شرق با جنگل‌های تالش هم مرز است.
کد خبر: ۱۳۰۱۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
 این منطقه از جنوب به ییلاق‌های آسبومار جوکندان و از غرب به دریاچه نئور متصل است، سرزمین آب، آبادی، کوه، اسب‌های وحشی و روستایی‌های قدیمی. اینجا سوباتان است جایی که آب و ابر و کوه و زیبایی همه یکجا جمع هستند! در این مطلب قصد داریم تا سفری به این منطقه‌ی ییلاقی زیبا در سرزمینمان داشته باشیم. البته می‌توانید از تورهای مربوط به این منطقه، از طریق مراجعه به بخش تورهای ایرانگردی وب‌سایت لست‌سکند هم مطلع شوید و شاید همین روزها، شما هم مسافر این سرزمین زیبا باشید. در ادامه، با این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد، پس همراهمان باشید.

سوباتان بهشتی در ارتفاعات گیلان با دشت‌هایی وسیع و مراتعی سرسبز و دره‌هایی زیبا و بی‌انتها است. روستایی بدون دکل برق و آنتن‌های موبایل. بدون صدای ماشین، بوق، ترمز و گاز. اینجا سرزمین شگفتی‌هاست. این روستای تاریخی، محل سکونت خانواده‌هایی است که فقط در بهار و تابستان می‌توانند در آن جا بمانند، زیرا این منطقه زمستان‌های بسیار سختی دارد و بارش برف در این فصل بسیار سنگین است، لذا بهار، بهترین زمان برای سفر به سوباتان است.

سوباتان در ارتفاعی بین ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل زمستان‌هایش سرد و طاقت‌فرساست و حتی در تابستان هم می‌توان لکه‌های برف را در ارتفاعاتش دید. به غیر از طبیعت بی‌نظیر و کوه‌های سر به فلک کشیده و بوی سبزی و آبادی، اولین منظره‌ای که نظرتان را به خود جلب می‌کند، خانه‌های چوبی است. 

خانه‌های چوبی سوباتان قسمت مهمی‌ از بخش سنتی و قدیمی‌سوباتان محسوب می‌شود. قدیمی‌ها خانه‌هایشان را با چوب‌های بلوط می‌ساختند و روی آن را با چوب‌های نازک‌تری به نام «پلک» می‌پوشاندند و بعد داخل دیوارها را با کاهگل پر می‌کردند تا مثل یک عایق جلوی نفوذ سرما و گرما را بگیرد.

 خانه‌های قدیمی که حتی پنجره‌هایشان هم چوبی است و با دو پاره تخته چوبی ساخته شده‌اند. در کنار این خانه‌های چوبی اتاقک‌های چوبی کوچک‌تری به نام «کوم» وجود دارد. کوم‌ها برای نگهداری از گاو و گوسفندها ساخته‌ شده‌اند.

این ییلاق یکی از بهترین محل‌ها برای گذراندن روزهای بهاری است. در ادامه، تصاویر زیبایی از این این ییلاق را از نظر می‌گذرانیم، امیدواریم که شما هم روزی به این منطقه سفر کنید و این زیبایی‌ها را از نزدیک ببینید. آیا برنامه‌ای برای سفر به سوباتان دارید؟

















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار