gardeshban.ir

اگر می‌خواهید برای عوض کردن حال و هوایتان به یک مسافرت بروید، پس بهتر است این کار را به نحو احسن انجام دهید و برای شارژ کردنِ کامل باتری هایتان، به دوردست‌ها سفر کنید.
کد خبر: ۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگرچه سفر‌های بین المللی می‌تواند شما را با فرهنگ‌ها و مکان‌های تاریخی مختلف و گرایش‌ها بیشتر آشنا کند و همزمان با استراحت می‌توانید به علم تاریخی خود نیز بیفزایید.

اگر شما هم خودتان را به عنوان فردی عاشق تاریخ می‌دانید، پس به جای مکان‌های تاریخی متعارف، می‌توانید به آن آثار معماری بی همتایی سر بزنید که جهان همانندش را نخواهد دید. در ادامه ۱۵ مورد از بهترین و شگفت انگیزترین مکان‌های تاریخی در سراسر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. کوکِر - نزدیک سیم ریپ، کمبوجیه

در حدود ۱۲۰ کیلومتری شهر کمبوجیه، در میان جنگل‌ها معبد بسیار زیبا و با قدمتی ساخته شده، که تپه‌های شهر کوکر را با ساختار‌های سنگی و آجری خودش مزین می‌کند. این شهر باستانی جزو مکان‌های تاریخی کم نظیری است که نمای بسیار زیبایی از ابتدایی‌ترین هرم‌های ۷ ردیفی را به نمایش می‌گذارد.

۲. پترا - ماآن گاورنوریت، جردن

سازه‌ای از جنس سنگ‌های قرمز رنگ که از میان شن‌های زبر و خشنِ صحرای جردن سر بر آورده و یکی از بهترین آثار معماری باستانی را به ارمغان می‌آورد. دانشمندان متوجه شده اند که این شهر قرمز رنگ در حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد؛ همچنین به دلیل حالت بی نظیرش در جهان، به یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی و خاص‌ترین لوکیشن‌های فیلمبرداری تبدیل شده است.

۳. بوربودو - ماگلانگ، اندونزی

در نمایی بی همتا از منطقه‌ی ماگلانگ و بر فراز تپه‌ها و جنگل‌های بکرش، یکی از برترین آثار معماری سنگی جهان به چشم می‌خورد؛ بزرگترین معبد بودای جهان! این دست سازه، ۹ طبقه‌ی مختلف دارد و با ۲۵۰۰ اتاق و یک سطح مرکزی، می‌تواند هرکسی را سرِ ذوق بیاورد. همچنین این سازه شامل صد‌ها مجسمه از تجسم بودا می‌شود. مهم نیست که شما یک بودیسم هستید یا خیر؛ رفتن به این مکان تاریخی زیبا، تجربه‌ای است که شاید نصیب هرکسی نشود.

۴. باگان - منطقه‌ی ماندلی، میانمار

باگان هم یکی از مکان‌های تاریخی مشهور است که یک شهر کوچک باستانی به وسعت ۴۲ کیلومتر مربع می‌باشد. زیبایی و جذابیت این منطقه به داشتنِ بیش از ۲۰۰ معبد بودایی آن است. اما فعالیت‌های جذاب بسیاری در این منطقه انجام می‌شود، از جمله بالن سواری بر فراز ایت منطقه و شرکت در جشن‌های مختلف و متنوع بودایی.

۵. پامپی - نزدیک ناپل، ایتالیا

احتمالاً یکی از بهترین و خیره کننده‌ترین شهر‌های باستانی روم، همین شهر پامپی است. پامپی وقتی توسط باستان شناسان کشف شد که آتشفشان نزدیک آن فوران کرد و تجمع خاکستر‌ها به شکلی خاص سبب جلب توجه باستان شناسان شد. باستان شناسان همچنین موفق به یافتن اجساد ساکنین این شهر شدند. قدم زدن در خیابان‌های این شهر مثل قدم زدن در دروازه‌ی تاریخ می‌ماند.

۶. چیچن ایتزا - تینیوم مانیسی پالیتی، مکزیک

منطقه‌ی مایان در مکزیک یکی از شگفت انگیزترین مکان‌های تاریخی برای باستان شناسان است، چرا که هرم بزرگ و مشهور ال کاستیلو و چندین و چند هرم دیگر در این شهر ساخته و به نمایش گذاشته شده اند. ساکنین این شهر از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پس از میلاد در آن می‌زیسته اند و انواع مختلفی از معماری را به کار گرفته اند. شما در این شهر می‌تواند ریشه‌ی فرهنگ‌های آمریکای لاتین را بیابید.

۷. تئوثیاکن - خارج از مکزیکو سیتی، مکزیک

این مکان تاریخی هم یکی از بزرگترین و خیره کننده‌ترین شهر‌های باستانی است که هرم‌های سنگی بی شماری در آن یافت شده و خیابان‌های سنگفرش شده اش یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است. مکان‌ها و فعالیت‌های مختلفی در این شهر پیدا می‌شود و به هیچ وجه از مسافرت به چنین مکانی پشیمان نخواهید شد. به همین دلیل است که به آن محل تولد خدایان می‌گویند.

۸. ویرانه‌های تیکال - پتن باسین، گواتمالا

این مکان تاریخی هم یکی از بهترین سازه‌های دست ساز باستانی است که می‌تواند تنوع و تکثر خلاقیت‌های انسانی را در بحث معماری به رخ بکشد. این سازه می‌تواند به خوبی فرهنگ تمدن کلمبیای قدیم را به تصویر بکشد. ارتفاع این سازه به ۴۷ متر می‌رسد و پلکانی با شیب تند شما را به اتاق بالایی آن می‌رساند. در آن اتاق شما می‌توانید دیدِ خوبی به تمام منطقه داشته باشید.

۹. آسکلپیون - یونان

یکی از جالب‌ترین مکان‌های تاریخی است که یک مرکز پزشکی باستانی بوده، اما متاسفانه به دلیل گذشت زمان ویران شده است. البته این اثر تاریخی در مقایسه با دیگر مکان‌های تاریخی یونان که فقط چندین سنگ کوچک از آن باقی مانده وضع به غایت بهتری دارد و هنوز هم می‌تواند تعجب بازدید کنندگان را برانگیزد. این سازه برای هیپوکراتس، خداوندگار شفا و پزشکی ساخته شده و مرکزی برای تجمع بهترین پزشکان یونان بوده است


۱۰. استون هنج - ویلتشیر، انگلستان

این مکان تاریخی هم ترکیبی از معجزه و علم مهندسی باستانی است. استون هنج سازه‌ای است که مردی را در حال شکل دادن به سنگ‌های عظیم به تصویر می‌کشد. این نوع معماری جدید در عصر‌های باستانی می‌تواند رویه‌ی پیشرفت جهشیِ ساکنان آن زمان بریتانیا را به رخ بکشد.

۱۱. شهر باستانی هراکلیون - الکساندریا، مصر

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی است و می‌توان گفت یکی از بهترین ابرشهر‌های باستانی است که برای هزاران سال زیر آب مدفون شده بود؛ تا جایی که دانشمندان و باستان شناسان در سال ۲۰۰۰ موفق به کشف آن شدند. این شهر باستانی میلیون‌ها اثر و جاذبه‌ی تاریخی را در خودش جای داده، به طوری که شاید موفق به دیدن همه‌ی این عجایب نشوید.

۱۲. اِفِسوس - سواحل لونیان، ترکیه

این مکان تاریخی یکی از بهترین آثار معماری یونان است که به ده قرن قبل از میلاد باز می‌گردد. ِافِسوس به خوبی توانسته تاریخ یونان، به خصوص جنگ‌های آن زمان را با تراشیدن بر روی سنگ به تصویر بکشد. بسیاری از دست سازه‌هایی که از معماری یونان سرچشمه گرفته اند، می‌توانند هدف خوبی برای بازدید و مسافرت باشند.

۱۳. پارک ملی آیوتاهایا - تایلند

این پارک یکی از بی نظیرترین مکان‌های تاریخی جهان است که هر انسانی با دیدن آن، متوجه وجود پادشاهی بزرگی در گذشته‌ی آن می‌شود. شایان ذکر است که مراقبت مردم و باستان شناسان در طی سال ها، سبب شده که این پارک هنوز هم شکوه و جلال خود را حفظ کرده باشد.

۱۴. غار‌های الورا - ماهارشترا، هند

کشف این ۳۴ غار حاصل ماه‌ها و حتی سال‌ها کوشش و حفاری بی وقفه‌ی باستان شناسان بود. این منطقه ۳۴ غار از ادیان مختلف مثل بودا و هندو را به نمایش می‌گذارد و به این نکته اشاره می‌کند که مردمی از ادیان مختلف می‌توانند در کنار یکدیگر به زندگی مسالمت آمیز مشغول شوند.

۱۵. مقبره‌های باستانی - دره‌ی پادشاهان، مصر

بهترین مورد برای حسن ختام این لیست این مقبره باستانی است. اگرچه باید گفت که آخرین پادشاه این دوره با برداشتن قدمی بزرگ و ساخت مقبره‌های خانوادگی در نوک هرم، سبب ایجاد یک شگفتی بزرگ در میان دست سازه‌های انسانی شده است. تا به حال ۶۳ مقبره توسط دانشمندان کشف شده و بسیاری از راز‌های ماورا طبیعی این مقبره‌ها هنوز برای دانشمندان مخفی باقی مانده است.

هیچ کس نباید بدون دیدن این مکان‌ها در جهان با مرگ رو به رو شود. این مکان‌ها سبب می‌شوند که احترام فوق العاده بیشتری برای نیاکان خود قائل شویم و بهترین آثار و خلاقیت هایشان را بشناسیم.






























مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار