gardeshban.ir

پَتِک فیلیپ، سازنده گران‌ترین و شکیل‌ترین ساعت‌های مچی جهان از ساعت جدیدی رونمایی کرده که به وقت جهان زنگ می‌زند و ویژه سفر است.
کد خبر: ۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

«پتک فیلیپ»؛ شرکت سوییسی سازنده ساعت‌های مچی شکیل است که سال ۱۸۵۱ تاسیس شده است. این شرکت که گران‌ترین ساعت‌های مچی جهان را تولید می‌کند به‌ تازگی در نشستی که با حضور رسانه‌ها، مجموعه‌دارها و فروشنده‌ها در کتابخانه عمومی نیویورک برگزار شد از ساعت مچی شکیل جدیدی رونمایی کرد که به وقت جهان زنگ می‌زند.

این ساعت که بدون نیاز به تنظیم، ساعت نقاط مختلف جهان را نشان می‌دهد مناسب افرادی است که پیش‌ از هرچیز ثروتمند و جهانگرد هستند و عادت ندارند ساعتشان را به وقت محلی تنظیم کنند.
ساعتی به وقت جهان؛ ساعت‌ مسافرتی گران‌ترین برند دنیا را ببینید/ چرا ایران ۳٫۵ ساعت جلوتر از زمان مبدا است؟
این ساعت دست‌ساز که با نقشه‌ای از قاره‌های اروپا، آفریقا و آمریکا روی آن خودنمایی می‌کند ۷۳ هزار و ۷۱۲ دلار قیمت دارد.

ساعت‌های زمان جهانی پتک از دهه ۱۹۳۰ میلادی و از وقتی که لویی کوتیه سازوکار نمایش تمام ۲۴ منطقه زمانی جهانی را روی یک صفحه ساعت اختراع کرد تولید می‌شوند و هر بار بر زیبایی و ارزش آنها افزوده می‌شود.

در این سازوکار، زمان محلی با عقربه ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار مرکزی به نمایش در می‌آید اما این عقربه‌ها به زنگ ۲۴ ساعته‌ای پیوند دارند که این زنگ با پایتخت‌های جهان در هر ۲۴ ساعت منطقه جهانی منطبق می‌شود.

زمان محلی براساس نصف‌النهاری که هر کشور در آن قرار دارد نسبت به نصف‌النهار مبدا در گرینویچ انگلستان (ساعت هماهنگ جهانی) تعیین می‌شود. ایران، افغانستان و استرالیا تنها کشورهای جهان هستند که نسبت به نصف‌النهار مبدا ساعت کامل ندارند و علاوه‌بر اختلاف ساعت رُند نیم‌ساعت اضافه هم نشان می‌دهند. این مسئله، به‌ دلیل قرارگیری این سه کشور در نصف‌النهار بیشتر اما نزدیک نصف‌النهار کمتر است.
ساعتی به وقت جهان؛ ساعت‌ مسافرتی گران‌ترین برند دنیا را ببینید/ چرا ایران ۳٫۵ ساعت جلوتر از زمان مبدا است؟
برای مثال، ایران در نصف‌النهار ۴+ قرار دارد اما فقط کمی از نصف‌النهار ۳+ جلوتر رفته است. بنابراین، اختلاف ساعت ایران نسبت به گرینویچ ۳٫۵+ ساعت است. این مسئله در مورد کابل ۴٫۵+ است. همچنین، به‌جز زمان غربی استرالیا که ۹+ است بقیه زمان این کشور ۹٫۵+ است.

از آنجا که نصف‌النهار مبدا در قاره اروپا قرار دارد، هرچه از اروپا به شرق زمین می‌رویم بر زمان افزوده می‌شود و هرچه به‌طرف غرب زمین می‌رویم از زمان کاسته می‌شود.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار