gardeshban.ir

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: آمار دقیقی از اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی ایرانی در کشورهای مختلف جهان نداریم اما در حال بررسی و ارزیابی هستیم.
کد خبر: ۱۳۰۷۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

اشرف بروجردی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از اسناد ایرانی در خارج کشور وجود دارد؟ گفت: در دهه‌های گذشته بسیاری از اسناد و مدارک کشورمان از ایران خارج شده و در کشورهای دیگر نگهداری می‌شود که برخی از آنها را با رایزنی پس گرفته‌ایم اما در مجموع اطلاعات و آمار دقیقی از آنها نداریم.

وی ادامه داد: برای مثال بسیاری از اسناد تاریخی مرتبط با گمرک در بلژیک نگهداری می‌شود و هنوز برای تحویل آنها به ایران رضایت نداده‌اند اما قول دادند که در این زمینه همکاری کنند. تاکنون ضمن برپایی نمایشگاهی مرتبط در ایران، نسخه‌های دیجیتال اسناد و مدارک یاد شده در اختیار ما قرار گرفته است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: در سال ۹۶ شماری از اسناد و نسخه‌ها از کشور اتریش به ایران انتقال یافت و در انگلیس اسنادی در ارتباط با سال‌های قبل از انقلاب و کودتا وجود دارد که برای تحویل آنها تلاش شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه کنگره آمریکا با وجود تحریم‌ها همکاری مستمری با ایران دارد و یک نسخه از کتاب، مجلات و اسناد منتشر شده خود را به صورت ماهانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارسال می‌کند.

بروجردی با بیان اینکه آماری از اسناد در دست مردم در داخل کشور موجود نیست به ایرنا گفت: باید این دغدغه بین ایرانیان بوجود آید که بهترین مکان برای این داشته‌های تاریخی و ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است زیرا ضمن حفاظت از آنها می‌توان از فواید آن بهره برد.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار