gardeshban.ir

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پی سفر رئیس راه آهن ترکیه به ایران راه اندازی دوباره قطار تهران - آنکارا توافق شد.
کد خبر: ۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطار تهران – تبریز – وان – آنکارا راه اندازی می‌شود/ دوباره با قطار به آنکارا بروید
سعید رسولی در حاشیه بهره برداری از ۲ طرح راه آهن آذربایجان گفت: مذاکرات کارشناسی آن انجام شده و به زودی این قطار از مسیر تهران – تبریز – وان – آنکارا راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه ترانزیت در کریدور شمال – جنوب یک قطعه مفقوده رشت – آستارا به طول ۱۶۴ کیلومتر وجود دارد که اگر این قطعه وصل شود بار از اروپا می‌تواند مستقیم به بندرعباس، بنادر جنوبی ایران و برعکس ترانزیت و جابجا شود. در این راستا اسناد مناقصه قطعه ۴۰ کیلومتری رشت – آستارا آماده شده و به زودی توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور مراحل مناقصه آن انجام و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه راه آهن مکلف به تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای شده است.

رسولی افزود: هم اکنون اساسنامه تشکیل این شرکت‌ها برای اولین بار در کشور تدوین شده است و با تشکیل این شرکت مجموعه فعالیت‌های راه آهن در سطح کشور در حوزه حمل و نقل حومه‌ای منسجم‌تر، متمرکزتر و با کیفیت‌تر انجام می‌شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیط قطارها از سوی شرکت های حمل و نقل ریلی به شورای عالی هماهنگی ترابری گفت: این شورا افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیط‌ها را پس از عید فطر تصویب کرد.

رسولی با بیان اینکه تا عید فطر قیمت بلیط‌ها با همان قیمت‌های سال ۹۷ عرضه می شود، اظهار داشت: در برخی مسیرها این افزایش کمتر از ۲۲ درصد و در برخی مسیرها بیشتر از این میزان خواهد بود و در مسیرهای پرتردد مانند مقصد مشهد افزایش بالای ۲۲ درصد روی نمی دهد.

وی مجموع خطوط راه آهن و خطوط ایستگاهی کشور را ۱۳ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: سال گذشته حدود ۲۴ میلیون نفر مسافر و ۵۰ میلیون تن بار از طریق شبکه ریلی جابه جا شده است.







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار