gardeshban.ir

برای سفر رفتن ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند سفر را برای ما آسان‌تر کند، با ما همراه باشید تا با این ترفدها آشنا شوید
کد خبر: ۱۳۱۳۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

۱۰ ترفند جالب و ساده برای سفر هوایی
ترفندها وابسته به نوع سفر هستند و برای هر نوع سفر متفاوت می‌باشند. برای مثال سفرهای هوایی نکات خاص خودش را دارد که با رعایت این نکات در طول سفر خود بسیار لذت خواهید برد و همچنین در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.

۱- برای صرفه‌جویی در وقت، هزینه و خرید بلیط هواپیما ارزان ، بلیط خود را به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت خریداری کنید. چون وب‌سایت‌ها معمولاً قیمت کمتری از آژانس‌های هواپیمایی دارند و علت این امر نیز بازار رقابت میان وب‌سایت‌های فروش بلیط اینترنتی است. درنتیجه اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید به‌راحتی بلیط با قیمت مناسب را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید لازمه خرید اینترنتی مطمئن شناخت و معتبر بودن وب‌سایت فروش است. 

۲- از مدارک مهم موردنیاز در طول سفر اسکن تهیه کنید. برای مثال مدارکی مانند شناسنامه، بلیط هواپیما و… این امر می‌تواند در طول سفر در صورت بروز مشکل به شما بسیار کمک کند.

۳- اگر برایتان اهمیت دارد که در صف‌های طولانی بخش بازرسی و امنیت فرودگاه معطل نشوید، پیش از رسیدن به این قسمت کیف پول، کلید و دیگر وسایلی که به آن‌ها احتیاج ندارید را در ساک قرار دهید تا هر چه سریع‌تر از بخش چک اثاثیه بگذرد.

۴- اگر برای تحویل گرفتن چمدان‌های خود عجله دارید بهتر است برچسب شکستنی روی آن بچسبانید چون معمولاً این چمدان‌ها روی بقیه قرارگرفته و زودتر از بقیه از محل بار خارج‌شده و به قسمت تحویل بار می‌روند.

۵- شماره تلفن خود را در اختیار متصدی باجه فروش قرار دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل و تغییر در برنامه پرواز به شما اطلاع داده شود. بدین ترتیب در صورت تأخیر داشتن یا مشکل در اطلاعات و … به شما پیش از پرواز اطلاع داده و از هرگونه معطلی جلوگیری می‌شود.

۶- حتماً به‌موقع در فرودگاه حضور داشته باشید تا از پرواز جانمانید. علت تأخیر هیچ هواپیمایی حضور نداشتن مسافر نیست و درصورتی‌که مسافران یک ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور نداشته باشند جای آن‌ها به اشخاص دیگری داده خواهد شد.

۷- یکی از سوالاتی که ممکن است برای تمام کسانی که با هواپیما سفر می‌کنند پیش آید این است چه وسایلی قابل‌حمل در هواپیما است؟ وسایلی که شما می‌توانید با خود در هواپیما همراه داشته باشید شامل غذای کودک، عصا یا چتر، کیف‌دستی زنانه، کتاب یا مجله، دوربین عکاسی و صندلی چرخ‌دار بیمار می‌شود.

۸- ازجمله اموری که می‌تواند در مراحل سفر بسیار خسته و کلافه کننده باشد تأخیر است. برای رفع این مشکل بهتر است مسافر پروازهای اول باشید چون در این پروازها تأخیر وجود ندارد. شاید این امر برای کسانی که بلیط هواپیما لحظه آخری خریداری کرده‌اند امکان‌پذیر نباشد چون انتخاب اولین پرواز بودن در این نوع بلیط‌ها تا حدودی به انتخاب مسافران نیست؛ اما با انتخاب نوع دیگری از پرواز که شامل انعطاف بیشتری باشند مانند بلیط چارتر در زمان مناسب می‌توانید قیمت‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید.

۹- امن‌ترین نقطه هواپیما کجاست؟ این سؤال ممکن است در ذهن بسیاری از افراد باشد. باوجوداینکه در صورت بروز مشکل برای هواپیما و سقوط آن احتمال جان سالم به دربردن از آن بسیار کم است اما امن‌ترین نقطه هواپیما با توجه به اینکه هواپیما از سمت کابین خلبان سقوط کرده و قسمت جلو ضرب سقوط را می‌گیرد، امن‌ترین نقطه انتهای هواپیما است. به افرادی که ترس از پرواز دارند پیشنهاد می‌شود صندلی‌های انتها هواپیما را رزرو کنند.

۱۰- اگر علاقه‌مند به نشستن در صندلی‌های کنار پنجره هستید بهتر است بدانید صندلی‌های کنار پنجره سردتر هستند. دمای خارج هواپیما در فصل زمستان به منفی ۶۰ درجه می‌رسد. باوجود عایق‌های پنجره هواپیما دمای هوا تا حدودی بر دمای اطراف پنجره نیز تأثیرگذار است. بهتر است اگر صندلی‌های نزدیک پنجره را انتخاب می‌کنید لباس گرم‌تری بپوشید.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار