gardeshban.ir

جیمی اولیور، دارنده نشان عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا، معروف‌ترین چهره برنامه‌های تلویزیونی آشپزی در بریتانیا و معروف‌ترین سرآشپز انگلیسی غذاهای ایتالیایی در لندن به‌دلیل مشکلات اقتصادی ورشکست شد.
کد خبر: ۱۳۱۳۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

سرآشپز انگلیسی قربانی برگزیت شد/ ورشکستگی سوپراستار رستوران‌های ایتالیایی لندن
جیمی اولیور، سرآشپز ۴۴ ساله انگلیسی است که سال ۲۰۰۳ به دلیل خدماتش به صنعت پذیرایی از سوی ملکه الیزابت دوم نشان شوالیه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. او همچنین توانست دولت انگلستان را وادار کند تا بودجه تغذیه مدارس را افزایش دهد.

اولیور که در مدرسه آشپزیی سرآشپز ایتالیایی مهاجر آنتونیو کارلوچو، آشپزی ایتالیایی را آموخته است حدود ۱۰ سال قبل رستوران‌های زنجیره‌ای «ایتالیایی جیمی» را در لندن راه‌اندازی کرد و در مدت کوتاهی تعداد آنها را به ۲۵ رستوران رساند.

اما اکنون این سرآشپز سوپراستار اعلام کرده است که از این ۲۵ رستوران ۲۲ رستوران را تعطیل می‌کند و این‌ تعطیلی به بیکار شدن هزار پرسنل این رستوران‌ها می‌انجامد.

اولیور می‌گوید: «نابود شدم. ما ۱۰ سال قبل با هدف ایجاد تحولی در بازار رستوران‌های طبقه متوسط کارمان شروع کردیم و خواستیم ارتباط بهتری میان قیمت و کیفیت برقرار کنیم و این دقیقا کاری بود که انجام دادیم.»
سرآشپز انگلیسی قربانی برگزیت شد/ ورشکستگی سوپراستار رستوران‌های ایتالیایی لندن
این سرآشپز انگلیسی در ادامه می‌گوید: «اما اکنون در زمانه دشواری به‌سر می‌بریم و این تقصیر اقتصاد نامطمئن است.»

درحقیقت، طرح خروج انگلستان از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، سبب شده در ماه‌های اخیر اقتصاد این کشور بسیار آسیب‌پذیر شود.

از سوی دیگر، کتاب‌ها و برنامه‌های آموزش آشپزی ایتالیایی که خود جیمی اولیور تولید کرده است سبب شده که امروزه در لندن رستوران‌های ایتالیایی متعددی از پیتزاسراهای معروف تا اغذیه‌فروشی‌های محلی ارزان، برای هرنوع بودجه‌ای وجود داشته باشد و بنابراین، می‌توان گفت که اولیور از یک‌سو قربانی شرایط اقتصادی وابسته به برگزیت و ازسوی دیگر قربانی شهرت خودش شده است. گفته می‌شود که بدهی‌های اولیور به بیش‌از چهارمیلیون پوند بالغ می‌شود.






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار