gardeshban.ir

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روزه‌داران عزیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۳۱۵۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
نگار چاهی‌بخش با اشاره به پرسش زیاد روزه‌داران در خصوص چگونگی تغذیه‌ی بین افطار تا سحر افزود: وعده شام باید حداقل ۱ تا ۲ ساعت با افطار فاصله داشته باشد و از غذاهایی مثل سوپ‌ها، آش‌های کم‌چرب، حلیم، خوراک لوبیا و عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان (ترجیحاً نان‌های سبوس‌دار مثل سنگک) به همراه ماست و خیار یا دوغ و سالاد و سبزیجات استفاده شود.

وی مصرف آب در این فاصله را با توجه به فصل گرما بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بهترین نوشیدنی آب است و بعد از آن مایعات دیگر مثل چای کم‌رنگ، دوغ کم‌نمک، آب میوه‌ها (ترجیحاً آبمیوه طبیعی)، آب سبزیجات، سوپ‌ها (به خصوص سوپ سبزیجات)، انواع عرقیجات گیاهی خنک مانند کاسنی، بیدمشک، شاتره، گلاب و یا نوشیدنی‌های گیاهی دیگر مثل تخم شربتی و خاکشیر و حتی انواع میوه‌ها و سبزیجات توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: تأکید ویژه در این است که روزه‌داران عزیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند؛ چرا که این مواد، دیرهضم هستند و باعث می‌شود که هنگام سحر به دلیل پر بودن معده میل به غذا کم شود.

چاهی‌بخش تأمین فیبر را از دیگر خواص میوه و سبزیجات دانست و افزود: فیبر غذایی برای دستگاه گوارش مفید است و از یبوست و سایر عوارض گوارشی جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: یک نکته در مورد چای که اهمیت دارد این است که نباید بلافاصله بعد از شام، چای مصرف شود چون می‌تواند جذب آهن را کاهش بدهد و بهتر است به جای مصرف مواد قندی مضر در کنار چای، از خرما یا توت خشک یا کشمش و مانند اینها استفاده شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار