gardeshban.ir

قائم مقام گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی؛
گردشگری مقوله ای درآمدزا در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی در شرایط کنونی ایران است که امروزه از هر سو با تحریم های متعددی روبروست و مطمئناً بهره برداری از این موضوع بهترین فرصت است تا با پشت سر گذاشتن مشکلات و عبور از شرایط دشواری که تحریم ها به وجود آورده است بتوانیم به بهترین نتیجه از این موضوع دست یابیم.
کد خبر: ۱۳۱۹۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسن مجیدی قائم مقام گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی اذعان داشت؛ صنعت گردشگری علی رغم آنکه در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش بسیار مهمی دارد، صنعتی پاک و در عین حال اشتغالزاست، به نحوی که طی سالهای گذشته میلیونها نفر در سراسر دنیا در این صنعت شاغل شده‌اند و طبق آمارهای سازمان جهانی جهانگردی هر ساله گردشگران در جهان میلیونها دلار خرج می کنند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها بر لزوم توجه به مقوله گردشگری پرداخته اند و در سخنان خود بارها بر بحث «اقتصاد مقاومتی» در کشور تأکید فرموده اند. به گفته ایشان کاهش وابستگی به صنعت نفت یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی است،که این وابستگی باید از بین برود و به مقوله گردشگری بیش از گذشته پرداخته شود.

آنچه که می تواند وابستگی اقتصادی به صنعت نفت را به حداقل برساند بهره گیری از صنعت گردشگری است که در عین حال که به صرف هزینه های کلان، نیازی ندارد ، به سرعت، اشتغالزا و درآمدزا است.

مجیدی ضمن اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در کشور افزود؛ در حال حاضر با توجه به اینکه مقام معظم رهبری با صراحت به مسئله «گردشگری» پرداخته اند نباید از این فرصت خدادادی برای بهبود وضعیت کشور، غفلت کرد و  آنچه انتظار می رود این است که مسئولان در این صنعت  به طور جدی تلاش کنند تا گردشگری به واقع در کشورمان تبدیل به یک صنعت شود، صنعتی که تمام مردم کشور از آن منتفع گردند.

رونق گردشگری داخلی در کشور نه تنها افزایش نشاط اجتماعی را برای مردم به ارمغان می آورد و از حجم بزه ها در اجتماع می‌کاهد  بلکه با گسترش آن در سطح بین الملل، ارز آوری کلانی را عاید کشور می کند.

وی در ادامه گفت:در شرایط اقتصادی امروز دنیا، ایران جزء ارزان ترین مقاصد سفرها در سراسر جهان قابل معرفی است و در وضعیت کنونی که برای استخراج و فروش نفت باید هزینه های بسیاری را متحمل شد تا به رقمی از ارز دست یافت به سهولت تنها با یک برنامه ریزی هدفمند، گردشگران سایر کشورها در ایران می‌توانند منابعی  از ورود ارز به کشور باشند.

علی رغم تمام تحریم هایی که هر روز دامنه آن علیه ایران گسترده تر می شود، توسعه گردشگری را می‌توان یک فرصت بکر در این میدان، تلقی کرد و با برند «گردشگری حلال» در بازارهای گردشگری جهان قدم گذاشت.

باید ایران را به عنوان مقصد سفرهای پاک در دنیا معرفی کرد به طوری که مسلمانان با جمعیت یک میلیارد و 800 میلیون نفری در جهان می توانند از اصلی ترین مخاطبان کشورمان برای جذب گردشگر باشند. خبرگزاری فرانسه اخیراً در یادداشتی تأکید کرده است که مسلمانان با جمعیت بالا و قدرت خرید در حال شکوفایی به هدف اصلی صنعت گردشگری در جهان تبدیل شده اند و کشورها از استرالیا گرفته تا آلمان با عرضه خدمات اسلامی قصد دارند سهمی از درآمد این بخش را به خود اختصاص دهند.

قائم مقام ایرانگردی و جهانگردی در پایان خاطرنشان ساخت:در چنین شرایطی که سایر کشورها درصدد جذب گردشگران کشورهای اسلامی برآمده اند مسئولان کشور ما می توانند با معرفی ظرفیت های گردشگری مذهبی، تاریخی، طبیعی (اکوتوریسم)، ورزشی، درمانی و... کشور به دنیا حداقل، این بخش از جمعیت میلیاردی جهان را به سمت ایران سوق دهند. جمعیتی که کمترین نگرانی از هجمه های فرهنگی را در داخل به دنبال خواهند داشت.

در همین راستا گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز با بیش از 60 هتل در سراسر کشور می‌تواند به عنوان یکی از بازوان اصلی گردشگری نقش به سزائی در میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی داشته باشد،هتل هایی بینظیر در 23 استان با اقلیم های کوهستانی،دریایی،جنگلی و کویری که مطمئناً خاطرات خوشی برای گردشگران رقم خواهد زد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار