gardeshban.ir

رفتن به استادیوم برای تماشای بازی تیم مورد علاقه‌تان، نسبت به ماندن در خانه و تماشای پخش زنده مسابقه، مزایا و هیجان خاص خودش را دارد.
کد خبر: ۱۳۲۰۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
 در استادیوم صدا، جمعیت، فریاد و ... را تجربه می‌کنید که هیجان شما را بیشتر می‌کند. حالا تصور کنید این تجربه برای تماشاچیانی که به ورزشگاه شهر چیرنی بلوگ «Čierny Balog» می‌روند، چقدر هیجان انگیز خواهد بود وقتی که یک قطار بخار قدیمی از استادیوم رد می‌شود و بازی را مختل می‌کند! این استادیوم در چیرنی بلوگ، اسلوواکی قرار دارد و تنها استادیوم جهان است که دو خط آهن از آن عبور می‌کند.

چیرنی بلگ یک منطقه شهری بزرگ است که از اجتماع ۳۰ روستا تشکیل شده و یکی از مراکز ضد نازی در جنگ جهانی دوم بوده است. این راه آهن باریک تاریخی در اوایل دهه ۱۹۰۰ ساخته شده و برای انتقال چوب بین چیرنی بلگ و هرونک (Hronec) استفاده می‌شده است. بعد‌ها این شبکه برای انتقال چوب از جنگل گسترش یافت و تا اواسط قرن بیستم طول آن به ۱۳۲ هزار کیلومتر رسید و بزرگترین شبکه راه آهن جنگلی در چکسلواکی شد.

زمانی که این راه آهن در سال ۱۹۱۴ احداث شد، هیچ زمین قوتبالی در آنجا نبود و بعد‌ از گسترش روستا، زمین فوتبال هم ساخته شد. در سال ۱۹۸۲ فعالیت راه آهن متوقف شد، اما ۱۰ سال بعد، دوباره به عنوان میراث گردشگری شروع به کار کرد. این خط آهن درست از مقابل جایگاه تماشاچیان عبور می‌کند.


















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار