gardeshban.ir

پس از انتقاد به اینکه بلیت بخش‌های مختلف کاخ نیاوران به صورت یکجا به گردشگران فروخته می‌‌شد، وضعیت بلیت فروشی به حالت اولیه و به صورت جداگانه برگشت.
کد خبر: ۱۳۲۰۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
از ابتدای سال ۹۸ بلیت‌ بخش‌های مختلف نیاوران به صورت تجمیعی فروخته می‌شد و بازدیدکنندگان به جای آنکه برای هر کاخ ۲۵۰۰ تومان بپردازند، چه قصد بازدید از یک کاخ را داشتند و چه چند کاخ، ناچار بودند بلیت همه کاخ‌ها را بخرند و  ۱۳۵۰۰ تومان بپردازند.

این مساله نارضایتی بسیاری را برای گردشگران به وجود آورده بود. چرا که پیش از این گردشگران می‌توانستند بنابر بودجه، انتخاب و زمان خود برای بازدید از بخش‌های مختلف کاخ تصمیم بگیرند و تنها هزینه ورودی کاخ نیاوران و بلیت بخش مورد نظر خود را تهیه کنند.

از سوی دیگر تحمیل خرید بلیت کلیه بخش‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم سبب می‌شد که بازدید کنندگان به ویژه خانواده‌هایی که قصد بازدید از نیاوران را داشتند با هرینه قابل توجهی روبرو شوند یا از رفتن به موزه خودداری کنند.

اکنون پس از انتقادات وارد شده به این وضعیت، مشاهده خبرنگار نشان می‌دهد که دوباره وضعیت بلیت فروشی به شرایط قبل بازگشته و گردشگران می‌توانند بعد از پرداخت مبلغ ورودی، در صورت تمایل بلیت هر کاخ را جداگانه خریداری کنند.

پیش از این محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفته‌بود که فروش بلیت موزه به صورت پکیج تخلف نیست.

پروانه اسکاش مدیر روابط عمومی کاخ نیاوران هم در مورد این مساله اظهار کرد: فروش بلیت به صورت پکیج به خاطر احترام به بازدیدکنندگان بود چرا که مثلا گردشگران بلیت کاخ اصلی را می‌خریدند و بعد از بازدید از آن می‌خواستند از کوشک احمدشاهی هم بازدید کنند و مسول کوشک ناچار می‌شد که آنها را راه ندهد و دوباره به بلیت فروشی برای تهیه بلیت این قسمت بفرستد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار