gardeshban.ir

درست است که ما همیشه انتظار رسیدن تابستان را می کشیم، اما به محض این که از راه می رسد و چند روزی از گرمای آن لذت می بریم، به فکر سفر می افتیم. اما پیدا کردن مقاصد گردشگری برای فصل تابستان هم خود داستانی است.
کد خبر: ۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

 این مطلب این کار را برای شما آسان تر خواهد کرد، چون در اینجا ۱۰ مقصد گردشگری برای سفر در تابستان را معرفی می کنیم که می تواند تصمیم گیری در رابطه با این که کجا بروید را آسان تر کند.

تور بالی

سفر رفتن،مسافرت رفتن

بالی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا است

بدون شک بالی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا است. قطعاً بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که جزیره بالی پر از خصائل منحصربه‌فردی است که آن را از دیگر نقاط دنیا متمایز می سازد. طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع ودنیای منحصربه‌فرد زیر آب، شالیزارهای پلکانی برنج ، رودها و آبشارها. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت‌ها و رسوم این جزیره است که در قبال فستیوال های گوناگونی پذیرای گردشگران می باشد. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی ۶ بامداد در جزیره بالی طلوع می کند. حتما تا کنون تصاویر مزارع برنج پلکانی را در فضای مجازی مشاهده کرده اید، مزارع پلکانی برنج جمله عوامل شهرت این جزیره و جذب گردشگران است. بهترین نمای ممکن از این مزارع را بین کاندیداسا و آملاپورا خواهید یافت. اگر به این شهر سفر کردید معبد مادر را از دست ندهید که قدمتی فراتر از ۱۰۰۰ سال دارد. قطعا این کشور یکی از بهترین مقاصد برای سفر خارجی در تابستان است.

تور مراکش

سفر رفتن،مسافرت رفتن

مراکش به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی، برای بسیاری ‌از گردشگران ایرانی جذاب می باشد

  

مراکش کشوری در ‌افریقای شمالی می باشد که سواحل طولانی آن به اقیانوس اطلس شمالی و دریای مدیترانه (تنگه جبل الطارق) راه ‌دارد. این کشور از شمال با اسپانیا و تنگه مهم جبل الطارق، از جنوب با صحرای غربی، از شرق با الجزیره، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با موریتانی همسایه ‌است.  مراکش به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی، برای بسیاری ‌از گردشگران ایرانی جذاب می باشد، البته این تنها موردی نیست که باعث می شود مراکش برای گردشگران جذاب باشد، تاریخ کهن، دست نخوردن بافت قدیمی و چهره اصیل شهر های مراکش شما را مجاب به سفر می کند.

در ضمن شما با سفر به مراکش می توانید از عروس آفریقا، یعنی شهر کازابلانکا نیز دیدن کنید. کازابلانکا یا سرای سفید که به عربی دار البیضاء هم گفته می‌شود، به عروس شهرهای آفریقا شهرت دارد. بخشی از شهرت این شهر نیز مدیون فیلم به یاد ماندنی "مایکل کورتیس" است که هنوز که هنوز است جزو فیلم‌های برگزیده دوستداران سینماست. فیلمی با نام این شهر بسیاری از علاقه‌مندان را راهی آفریقا کرد تا از این شهر دیدن کنند. آب و هوای کازابلانکا از نوع مدیترانه‌ای معتدل و تحت تاثیر آب و هوای اقیانوس اطلس است و آب و هوایی نسبتا معتدل در تمام سال بر آن حکمفرما است.

تور گرجستان  

سفر رفتن،مسافرت رفتن

گرجستان کشوری است پر باران با آب و هوایی مطلوب که گردشگران زیادی به سوی خود جلب می کند

گرجستان کشوری است پر باران با آب و هوایی بسیار مطلوب که همین مساله باعث می شود این کشور به یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانی ها مخصوصا در این فصل گرم سال تبدیل شود. تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد؛ چراکه عمدتاً قسمت شرقی این کشور در بسیاری از دوران تاریخ جزء قلمرو ایران بوده و وابستگی مستقیم سیاسی و نظامی با ایران داشته و یا خراج پرداخت نموده و تحت الحمایه بوده است. از مقاصد گردشگری این کشور می توان به شهر تفلیس اشاره کرد که بیشتر جاذبه های تاریخی را در دل خود قرار داده است. مسجد جامع تفلیس که دارای دو محراب می باشد، کلیسای سامبا و حمام های گوگردی از جمله آثاری هستند که باید در هنگام سفر به این کشور حتما از آن ها بازدید کنید. بهترین سفر خارجی در تابستان را می توانید در گرجستان تجربه کنید.

تور قبرس   

سفر رفتن،مسافرت رفتن

قبرس دارای تاریخ باستانی و کهن می باشد که دارای قدمت ۱۲۰۰ ساله است

قبرس دارای تاریخ باستانی کهن می باشد که اسم پایتخش در ایام دور فاماگوسا بوده دارای قدمت ۱۲۰۰ ساله است. ازجاهای دیدنی و تاریخی قبرس می توان مسجد مصطفی پاشا، برج اوتلو، کلیسای جامع، (کلیسای سنت نیکلاس پس از پیروزی ماگوسا به مسجد پاشا تغییر نام داد) و ویرانه های شهر تاریخی سالامیس را نام برد این کشور علاوه بر جاذبه های گردشگری زیاد دارای آب و هوای خوبی است که مخصوصا برای فصل تابستان بسیار مناسب است و اگر قصد فرار از گرما را دارید می توانید این کشور زیبا را برای مسافرت انتخاب کنید. شاید برای تان جالب باشد که بدانید کشور قبرس به طرز شگفت آوری محل تلاقی سه قاره جهان (آسیا، اروپا و آفریقا) می باشد.

تور مالدیو    

سفر رفتن،مسافرت رفتن

مالدیو کشور کوچکی است در جنوب قاره آسیا که در اقیانوس هند واقع شده است

مالدیو کشور کوچکی است در جنوب قاره آسیا که در اقیانوس هند واقع شده و از صدها جزیره کوچک تشکیل گردیده. جزیره اصلی که پایتخت مالدیو استمحل ورود توریست ها و گردشگران از طریق فرودگاه بین المللی ماله به این سرزمین است و سپس توریست ها با قایق به جزیره محل اقامت شان برده می شودند. سواحل زیبای مرجانی با ماهی های رنگارنگ آن و مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل، محیط مناسبی برای تجربه یک مکان جدید است. برخی از جزایر مالدیو ویژه گردشگری اختصاص یافته اند. در ۸۸ جزیره این کشور هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند. جزایر مالدیو از مکان های جذاب برای غواصان است و ایستگاه های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد. قطعا با سفر به مالدیو می توانید بهترین سفر خارجی در تابستان را تجربه کنید.

تور ارمنستان     

سفر رفتن،مسافرت رفتن

 ارمنستان دارای طبیعت، تاریخ، فرهنگ و معماری غنی، ناب و دیدنی است

کشور ارمنستان یکی از همسایه های شمالی ایران است و دارای طبیعت، تاریخ، فرهنگ و معماری غنی، ناب و دیدنی است. این کشور که در زمان های بسیار دور جزیی از خاک ایران بوده، قسمت اعظمی از از فرهنگش را از ایران باستان به ارث برده است. این کشور زیبا هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران ایرانی است. اردیبهشت تا آبان زمان مناسبی برای سفر به ارمنستان و لذت بردن از این کشور بسیار زیبا می باشد. اگر به دنبال مقصدی می گردید برای بهترین سفر خارجی در تابستان، ارمنستان بهترین گزینه است.

تور یونان       

سفر رفتن،مسافرت رفتن

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است

مگر می شود که صحبت از مقاصد گردشگری به میان باشد و حرفی از یونان زده نشود، یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است، این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان محدود است. یونان وارث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطه ترکان عثمانی است. آتن قطعا یکی از مقاصد شما خواهد بود. آتن را در غرب، به عنوان مهد اندیشه و هنر می‌شناسند؛ اما البته میلیون‌ها مسافری که هر سال آتن را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می‌کنند، تنها دلیلشان این نیست.

آب‌های درخشان مدیترانه، آفتاب ملایم و شن‌های سفید، خانه‌ها و هتل‌های زیبا و طعم های بی‌نظیر، در کنار روح باستانی شهر، مهم‌ترین جذابیت‌های آتن به شمار می‌روند. اولین چیزی که در آتن نباید از دست بدهید، مکان باستانی مشهور آکروپلیس است. آکروپلیس مجموعه‌ای‌است از پیکره‌ها و تندیس‌ها، برج‌ها و ستون‌ها، پرستشگاه‌ها و محوطه‌های تئاتر که هر کدام شاهکاری از معماری یونان محسوب می‌شوند. معبد آتنا که برای تسلط بر آتن ساخته شده و یا تئاتر دیونوسویس که هم‌زمان با ظهور تراژدی در یونان احداث شده و محل اجرای اولین تئاترهای تراژیک قرن ششم میلادی بوده است، از جمله‌ی این بناها هستند.

تور مسکو       

سفر رفتن،مسافرت رفتن

مسکو  شهری که بیشترین میلیاردرها را دارد (پایتخت میلیاردرهای دنیاست).

هر کسی در طول دوران زندگی اش باید یک بار به مسکو سفر کند و این «باید» نه فقط برای دیدن میدان سرخ، کرملین یا آرامگاه لنین و ده‌ها دیدنی دیگر است، بلکه برای قدم زدن در یک کلانشهر بزرگ با بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت است. لمس فرهنگ مردم روس و رفتن به سالن‌های اپرای فاخر و نفس کشیدن در شهری که زمانی شهر محبوب نویسندگان یا موسیقی دانان بزرگ جهان بوده تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این شهر ۸۶۰ ساله است. مسکو در یک کلام شهر «‌‌ترین‌هاست»: شهری که بیشترین میلیاردرها را دارد (پایتخت میلیاردرهای دنیاست). گران قیمت‌ترین فنجان قهوه جهان در این شهر سرو می‌شود و بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر دنیا در این شهر قرار دارد. همچنین پر جمعیت‌ترین شهر قاره اروپا مسکو است. درست است که نمادهای کلاسیک شهر مسکو مانند مجسمه لئوتولستوی، اماکن تفریحی و نمایشی، نوازندگان ویلنسل و غیره در تمام دنیا مشهور است و به خوبی تاریخ و فرهنگ این شهر را به رخ می‌کشند اما اگر واقعیت را بخواهید امروز مسکو یک شهر زیبا، لوکس و شیک است؛ شهری که دوره‌های تاریخی مختلف و حکمرانان گوناگونی از مغول گرفته تا تاتارها را پشت سر گذاشته و امروز زیبایی‌های اغوا کننده‌اش هر توریستی را به خود جذب می‌کند.

تور موریس        

سفر رفتن،مسافرت رفتن

 موریس جزیره ای زیبا در غرب اقیانوس هند همواره مقصدی جذاب برای گردشگران بوده است

تور موریس ، مدت زیادی نیست که در ایران به صورت جدی راه اندازی شده است اما در این مدت علاقه مندان پر و پا قرص خود را پیدا کرده است. موریس جزیره ای زیبا در غرب اقیانوس هند همواره مقصدی جذاب برای گردشگران بوده است. مساحت جزیره موریس در حدود ۴ برابر شهر تهران برآورد می شود و خط ساحلی طولانی، زیبایی فوق العاده ای به آن داده است. برای طرفدارن آب و آفتاب، این جزیره مقصدی بسیار مناسب محسوب می شود تا جایی که بیشتر مسافران موریس برای چندین بار تجربه سفر به این جزیره زیبا را با خود همراه دارند. موریس کشوری با آب هوای نیمه استوایی محسوب می شود. بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا از فروردین تا آبان ماه خواهد بود. ساکنان موریس مردمی آرام و مهمان دوست هستند. رفتار آنها به آرامی ساحل جزیره و مهربانی آفتاب توصیف می شود. این مردم احترام فراوانی برای یکدیگر قائل هستند و از ادیان مختلف بدون هیچ مشکلی باهم تعامل دارند.

تور باکو

     سفر رفتن،مسافرت رفتن

باکو، پایتخت آذربایجان، بزرگ ترین شهر این کشور است

باکو، پایتخت آذربایجان، بزرگ ترین شهر این کشور است. فراز و نشیب های تاریخی باکو، میراث عظیمی برای آن به جا گذاشته که علاوه بر آثار تاریخی شهر، در فرهنگ و سبک زندگی مردم هم، خودش را نشان می دهد. از نظر فرهنگی، آذربایجانی ها شبیه ترین همسایه به ایران هستند و به خاطر همین از گردشگران ایرانی شان جور دیگری استقبال می کنند؛ باکو که خواهرخوانده ی شهر تبریز هم هست، آب و هوایی شبیه به شهرهای شمال غربی ایران دارد: تابستان های گرم و شرجی و زمستان هایی با ابرهای پربار؛ زیباترین فصل باکو، بهار است با شکوفه های رنگارنگ درختان، آفتاب ملایم روز و نسیم خنکی که از دریای خزر می گذرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار