gardeshban.ir

صخره های موهر که چشم اندازی نفس گیر رو به جزایر آرن و خلیج گالوی دارد، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایرلند است.
کد خبر: ۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

صخره‌های موهر  که با جذب تقریباً ۱ میلیون نفر بازدیدکننده در صدر مکان‌های توریستی در سال ۲۰۰۶ جای گرفت یکی از خطرناک ترین مناطق گردشگری دنیا به شمار می رود و یک قدم اشتباه در لبه ی این پرتگاه می تواند منجر به سقوط از ارتفاع ۲۱۳ متری آن به درون اقیانوس اطلس شود. امن ترین راه برای تماشای زیبایی های این پرتگاه از طریق مسیر رسمی یا یکی از سه سکویی است که برای تماشای گردشگران در نظر گرفته شده است.

صخره های موهر,صخره های موهر در ایرلند,عکس های صخره های موهر  صخره های موهر از مکانهای دیدنی ایرلند

نام صخره‌های موهر برگرفته از نام دژی قدیمی است که زمانی در هاگز هد در جنوبی‌ترین نقطهٔ این صخره‌ها قرار داشت. این دژ تا سال ۱۷۸۰ هنوز پابرجا بود و در گزارشی از جان لوید به‌نام گشتی کوتاه در کلر (۱۷۸۰) بدان اشاره شده بود. برجی که امروزه در نزدیکی مکان دژ پیشین قرار دارد یک برج نگهبانی است که در زمان جنگ‌های ناپلئونی ساخته‌شد.

صخره‌های موهر عمدتاُ از بسترهای شیل ناموریانی و ماسه‌سنگ تشکیل شده‌است و قدیمی‌ترین سنگ‌ها در پایین این صخره‌ها قرار گرفته‌اند.

صخره های موهر,تصاویر صخره های موهر,صخره های موهر در ایرلند

نام صخره‌های موهر برگرفته از نام دژی قدیمی است

جانوران بسیاری بر روی صخره‌های موهر زندگی‌می‌کنند که بیشترشان را پرندگان تشکیل می‌دهند. تخمین زده می‌شود که ۳۰٬۰۰۰ پرنده از بیش از ۲۰ گونه در این مکان می‌زیند که از این میان می‌توان به پرندگانی همچون پافین اقیانوس اطلس اشاره نمود که در دستجاتی بزرگ در بخش‌های دورافتادهٔ صخره‌های موهر و در جزیرهٔ کوچک گوت زندگی می‌کنند.

صخره های موهر,تصاویر صخره های موهر,عکس های صخره های موهرتصاویر صخره‌های موهر

صخره های موهر,تصاویر صخره های موهر,عکس های صخره های موهر

صخره های موهر,عکس های صخره های موهر,تصاویر صخره های موهر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار