gardeshban.ir

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید به کشورهایی مانند آمریکا، کانادا یا انگلستان سفر کنید. سفر به این کشورها مستلزم دریافت ویزا است و ویزا را باید در کشور سومی دریافت کنید، چراکه به دلیل قطع روابط دیپلماتیک، سفارتخانه این کشورها در ایران فعالیتی ندارد؛ بنابراین برای دریافت ویزا باید به کشور همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان (امارات و...)سفر کنید.
کد خبر: ۱۳۲۲۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید به کشورهایی مانند آمریکا، کانادا یا انگلستان سفر کنید. سفر به این کشورها مستلزم دریافت ویزا است و ویزا را باید در کشور سومی دریافت کنید، چراکه به دلیل قطع روابط دیپلماتیک، سفارتخانه این کشورها در ایران فعالیتی ندارد؛ بنابراین برای دریافت ویزا باید به کشور همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان (امارات و...) سفر کنید.

فرایند پیکاپ به این صورت است که ابتدا (ابتدا وقت سفارت میگیرند و سپس.. ) به کشور همسایه که سفارتخانه کشور مقصدتان در آن فعالیت دارد سفر می‌کنید و درخواست ویزا می‌دهید. پس از طی مراحل ثبت درخواست و انگشت‌نگاری به کشور خود بازمی‌گردید. سفارت جواب درخواست ویزا را برای شما ایمیل می‌کند که مثبت یا منفی است.

اگر مثبت باشد شما باید بار دیگر به کشوری که از آن درخواست داده‌اید مراجعه کنید تا ویزا روی پاسپورت شما لحاظ شود. فرایند ارسال پاسپورت شما به سفارتخانه و بازگرداندن آن را پیکاپ پاسپورت یا ویزا (حذف شود) می‌گویند.

چرا پیکاپ؟

مراجعه به کشور سومی برای دریافت ویزا مستلزم اقامت چندروزه در آن کشور و صرف هزینه‌هایی گزاف است. همچنین باید زمان زیادی را برای این فرایند اختصاص دهید. خاطرنشان است که شما نمی‌توانید به‌یک‌باره ویزا درخواست دهید و پاسخ آن را بگیرید. ممکن است جواب ویزا تا یک ماه نیز طول بیانجامد.

پیکاپ در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. این فرایند بسیار ساده و قانونی است و شما هیچ‌گونه مراجعه مجددی به محل درخواست ویزا نخواهید داشت. 

امنیت در پیکاپ

فرایند پیکاپ در عین حال که سهولت زیادی ایجاد می‌کند، فرایندی بسیار حساس است. امنیت در این فرایند بسیار مهم است چون عموما مدارک بسیار مهمی فرستاده یا تحویل داده می‌شوند.

نکته بعدی این است که هر مسافری که قصد خروج از کشور را دارد صرفا باید پاسپورت خود را به همراه ببرد و اگر پاسپورت شخص دیگری به‌ غیر از خود را همراه داشته باشد، کاری غیرقانونی صورت گرفته است و احتمال دارد با وی برخورد قضایی صورت بگیرد. (و این مورد دور از ذهن نمیباشد)

خروج پاسپورت از کشور، بدون حضور دارنده پاسپورت فقط برای فرایند پیکاپ و چند مورد دیگر انجام می‌شود. کارگزاری که این فرایند را انجام می‌دهد مستلزم دریافت مجوزهای قانونی است. همچنین انجام این فرایند برای کارگزار دارای هزینه‌هایی است تا این روند را کاملا قانونی کند. ویزا جت تمامی مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

این روزها متاسفانه شاهد بوده‌ایم که بعضی از کارگزاران فرایند پیکاپ، برای فرار از مجوزها و هزینه‌های قانونی آن، پاسپورت‌ها را به مسافران دیگر می‌سپارند و با هزینه‌ای اندک پاسپورت متقاضیان ویزا را به ‌صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌کنند. این فرایند بدون اطلاع مراجع قانونی صورت می‌گیرد و کاری بسیار خطرناک و البته خلاف قانون در سرتاسر دنیا است.

فرآیند پیکاپ، به معنی پاسپورت توسط نماینده کارگزار به سفارتخانه و بازگرداندن آن به ایران است. فرایندی بسیار مفید که باعث کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود. همچنین به دلیل حساسیت این کار، باید نکات امنیتی رعایت شوند(تکرار) و ضروری است که کارگزاری معتبر را برای این کار انتخاب کنید تا از سؤاستفاده‌های احتمالی در امان باشید.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار