gardeshban.ir

مردم علاقه زیادی به بازدید از کاخ‌ها، بناهای تاریخی، دیوارها و مجسمه‌های باستانی دارند؛ زیرا آنها داستان‌های گذشته را روایت می‌کنند. اما مکان‌های رها شده بسیاری هم در جهان وجود دارند که مردم درباره آنها چیزی نمی‌دانند.
کد خبر: ۱۳۲۳۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) : مردم علاقه زیادی به بازدید از کاخ‌ها، بناهای تاریخی، دیوارها و مجسمه‌های باستانی دارند؛ زیرا آنها داستان‌های گذشته را روایت می‌کنند. اما مکان‌های رها شده بسیاری هم در جهان وجود دارند که مردم درباره آنها چیزی نمی‌دانند.

در حقیقت این مکان‌های ویران می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد افرادی که در آنجا زندگی می‌کردند، شیوه زندگی آنها، هدف از ساخت این محل‌ها و غیره به ما بدهند. برای معرفی ۹ مکان متروکه اما شگفت انگیز جهان با ما همراه باشید.

۹/ جزیره هاشیما، ژاپن

این جزیره متروکه در ۱۵ کیلومتری شهر ناکازاکی ژاپن واقع شده‌است. این جزیره که تحت عنوان جزیره ارواح نیز شناخته می‌شود، تنها ساختمان شکسته بتنی‌ست که در آنجا به چشم می‌خورد. یکی از دلایل شهرت آن وجود معدن زغال سنگ است. در سال ۱۸۹۰ گروه "میتسوبیشی” با هدف استخراج ذغال سنگ وارد این جزیره شدند. همچنین آنها اولین بنای بتنی بزرگ این جزیره را ساختند.

۸/ ایستگاه مرکزی میشیگان، دیترویت، ایالات متحده آمریکا

ساخت ایستگاه مرکزی میشیگان در سال ۱۹۱۳ به عنوان ایستگاه اصلی حمل و نقل آغاز شد. هدف اصلی ساخت آن خدمات‌رسانی به تعداد زیادی از مسافران در آن زمان بود. اما پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از خدمات این مرکز کاهش یافت، همانطور که تعداد مسافران نیز به شدت پایین آمد.

تمام تاسیسات ایستگاه مرکزی میشیگان در سال ۱۹۶۷ بسته شد. اکثر بخش‌های این ایستگاه تخریب شده‌اند و در نهایت این ایستگاه در سال ۱۹۷۵ به اداره ثبت احوال مکان‌های تاریخی ایالات متحده تحویل داده‌شد

۷/ برج خنک کننده IM، بلژیک

این برج خنک کننده بخشی از نیروگاه متروکه در "Monceau” ، بلژیک است. نیروگاه نیروی دریایی IM در سال ۱۹۲۱ ساخته شد و برای مدت کوتاهی به عنوان هسته قدرتی کشور به شما می‌رفت. اما میزان بالای انتشارگاز CO2 منجر به بسته شدن نیروگاه در سال ۲۰۰۷ شد. برج خنک کننده IM در طول زمان فعالیتش، می‌توانست ۴۸۰٫۰۰۰ گالون آب را در یک دقیقه خنک کند.

۶/ پایگاه زیردریایی متروکه ( پناهگاه هسته‌ای)، بلاکلاوا ، اوکراین

زمانی شهر بلاکلاوا یکی از مهم‌ترین مکان‌های مخفی اتحاد جماهیر شوروی بود. قبل از انحلال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، هیچ فردی بدون داشتن مجوز معتبر، اجازه ورود به این مکان را نداشت.

این زیردریایی برای حفظ جان افراد در مقابل حملات اتمی مستقیم طراحی شده‌بود. این مکان تا سال ۱۹۹۳ قابل استفاده بود. درحال حاضر اکثر بخش‌های آن متروکه شده‌است و بخش‌های باقی‌مانده به عنوان موزه به روی عموم باز است.

۵/ مجلس حزب کمونیست بلغارستان، بلغارستان

مجلس حزب کمونیست بلغارستان در نوک قله کوه‌های بلغارستان قراردارد. این مکان از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۱ به عنوان محل ملاقات رهبران حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرارمی‌گرفت. بسیاری از مراسم‌های سیاسی و مراسم‌های مربوط به حزب کمونیست در اینجا برگزار می‌شد.
این بنا با سرمایه‌ای حدود ۱۶ میلیون لوپ بلغارستان در منطقه دورافتاده ساخته شد. اما پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، کل این منطقه متروکه شد.

۴/ خانه‌های سانژیUFO، تایوان

خانه‌های سانژی در تایپه تایوان قرارگرفته‌اند. این خانه‌های UFO در سال ۱۹۷۸ به عنوان استراحتگاه توریستی ساخته شدند. اما به علت زیان مالی در سال ۱۹۸۰ مقامات آن مجبور شدند این مرکز تفریحی را از بین ببرند. همچنین گفته شده که خانه‌های سانژی یک بار محل دفن سربازان بوده‌است.

۳/ سالن نمایش متروکه نیو بدفورد اورفیوم، ایالات متحده آمریکا

سالن نمایش نیو بدفورد اورفیوم که به نام خانه اپرا باشکوه نیز مشهور است، در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد و به مدت پنجاه سال فعال بود. اما در سال ۱۹۵۹ تئاتر بسته و به محل ذخیره‌سازی تنباکو تبدیل شد. بخش عمده‌ای از این تئاتر هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده است و دیگر بخش‌های آن به یک بازار فوق‌العاده تبدیل شده‌است.

۲/ هتل سالتو، کلمبیا

هتل سالتو واقع در صخره‌های بوگوتا، پایتخت کلمبیا است. این بنا درست مقابل آبشار ۱۵۷ متری تکوئنداما(Tequendama) قرار دارد. هتل سالتو در سال ۱۹۲۸ به منظور ارائه خدمات توریستی افتتاح شد و بازدیدکنندگان آن می‌توانستند از چشم انداز زیبای محیط اطراف لذت ببرند.
اما زمانی که آب رودخانه آلوده شد، استقبال توریست‌ها از آن منطقه به طرز چشم‌گیری کاهش یافت. طی سال‌ها مدیر هتل شاهد کم شدن تعداد بازدیدکنندگان بود، تا اینکه در سال ۱۹۹۰ درب هتل را بست و آنجا را برای همیشه رها کرد.

۱/ قلعه‌های مائونسل، انگلستان

قلعع‌های مائونسل واقع در منطقه تایمز ایستوری انگلستان، متعلق به نیروی دریایی و ارتش انگلستان هستند. این برج‌ها در عمق ۳۰ متری دریا قراردارند. در مجموع هفت برج وجود دارد؛ یک برج اصلی کنترل در مرکز، که از طریق پیاده‌روهایی به برج‌های مجاور متصل می‌شود.













مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار