gardeshban.ir

یکی از باغ های دیدنی و جذاب شهر با صفای شیراز باغ یا پارک جنت است که پر از درختان کاج و سرو است و شباهتی هم به باغ ارم دارد و در گذشته دارای امارتی بوده که دیگر وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۲۴۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

سال ساخت  باغ جنت شیراز :1223


دوره تاریخی باغ جنت شیراز:قاجاریان

دسته بندی جاذبه:جاذبه فرهنگی

نوع جاذبه:باغ

باغ جنت در شیراز

باغ جنت از دیدنی های شهر باصفای شیراز

باغ جنت یکی از جاذبه های شیراز

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز که گردشگران بسیاری در سفر به این شهر منحصر بفرد از آن دیدن می کنند، باغ جنت شیراز است. در همه جای این باغ، درختان کاج و سرو به چشم می خورند و به همین دلیل در نگاه اول تشابه زیادی به باغ ارم دارد اما در واقع تفاوت فاحشی با آن دارد. 

باغ جنت شیراز از جاهای دیدنی و توریستی فارس

شهر زیبای شیراز و باغ جنت 

شهر زیبای شیراز دارای باغ های قدیمی و نسبتا جدید بسیاری است که یکی از آنها، باغ جنت است. باغ جنت شیراز، قدمتی طولانی دارد و یکی از سنتی ترین باغ های این شهر محسوب می شود که تا حالا مورد مرمت قرار گرفته است و در واقع چیزی که ما امروزه می بینیم، با تغییرهایی نسبت به گذشته ساخته شده است.

این باغ در جنوب شهر شیراز قرار گرفته است و 54 هکتار وسعت دارد که حدود 27 هکتار آن برای مردم قابل استفاده و بازدید است. سابقه ی باغ جنت به دوران قاجار می رسد، در آن دوران، عمارتی از بناهای مشیر الملک در گذشته وجود داشت که متاسفانه امروزه از بین رفته است.

باغ جنت دیدنی

باغ جنت از مکان های گردشگری شهر شیراز

در باغ جنت شیراز چه می توانیم ببینیم؟

فضای بسیار وسیع و سبزی از درختان سرو و کاج وجود دارد، سروهای بلند و زیبایی که در فواصلی مشخص قرار گرفته اند. محوطه ی این باغ تماما چمنکاری شده است و آبنماهای متعددی هم در فضای این باغ قرار داده شده است که همه ی این ها در کنار هم باعث بوجود آوردن فضایی دلنشین شده اند.

این باغ، یکی از دیدنی ترین جاذبه های شیراز است که مورد توجه مسافران است، باغی پر از منظره های روح نواز که بازدید از آن می تواند خاطره ای فراموش نشدنی برایتان بسازد.

باغ جنت شیراز تصاویر

نمایی زیبا از باغ جنت یکی از باغ های زیبا و دیدنی شیراز

باغ جنت در ابتدای ورودی غربی شیراز و در بلوار امیر کبیر قرارگرفته است. از ویژگی های بارز این باغ زیبا، آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا، چمنکاری و گلکاری در سراسر باغ و همچنین ایجاد کمپ نوروزی در قسمتی از باغ می باشد.

باغ جنت از جمله باغ های دورهٔ قاجار است که در صحرای کشن واقع در سمت جنوب شهر شیراز، اول جاده بوشهر قرار گرفته است. در این باغ سابقا عمارتی مرغوب از بناهای مشیر الملک وجود داشت که از بین رفته است.

باغ جنت فارس

باغ جنت شیراز یکی از مکان های توریستی در استان فارس

تاریخچه باغ جنت شیراز

مؤلف فارسنامه ناصری دربارهٔ باغ جنت می نویسد :باغ جنت از بناهای حاج میرزا ابوالحسن خان مشیر الملک است. در سال هزار و دویست و شصت و اند در صحرای کشن فرسخی مغربی شهر شیراز از حصاری از چینه کشد و انواع درخت ها را در آن کاشت و عمارتی لایق در کنار آن ساخت.

تاریخچه ی باغ جنت

قدمت باغ جنت شیراز و تاریخچه اش

باغ جنت یکی از جاذبه های زیبای شیراز

معمولا مسافران عزیز و خصوصا مسافرین نوروزی می توانند ایام خوبی را در این باغ سپری نمایند. در ایام نوروز کمپ هایی برای رفاه حال این دسته از مسافران که علاقمند به بازدید از جاذبه های گردشگری، توریستی شیراز و استان فارس هستند، در این باغ زیبا برقرار می گردد. باغی پر از مناظر روح نواز و دیدنی که خاطرات شما را رنگی نو می بخشد.

علاقمندان به ورزش مفرح  دوچرخه سواری  نیز می توانند از فضای این باغ که در خود پیست مخصوصی را هم جای داده، استفاده شایانی بنمایند. اگر به شیراز سفر کردید توصیه می کنیم که بازدید این باغ بسیار زیبا را از دست ندهید.

پارک دیدنی جنت

پارک دیدنی  و باغ زیبای جنت در شیراز

امکانات باغ جنت شیراز

از ویژگی های بارز این باغ زیبا، آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا، چمنکاری و گلکاری در سراسر باغ و همچنین ایجاد کمپ نوروزی در قسمتی از باغ می باشد. علاقمندان به ورزش مفرح دوچرخه سواری نیز می توانند از فضای این باغ که در خود پیست مخصوصی را هم جای داده، استفاده شایانی بنمایند. همچنین به گفته شهردار منطقه چهار شیراز این پارک برای معلولان بهسازی شده است.

امکانات باغ جنت

پارک جنت از زیباترین باغ های شیراز فارس

طرح بهسازی باغ جنت شیراز

طرح بهسازی باغ جنت در فضائی به وسعت 27 هکتار اجرا شده و هزینه آن بالغ بر 12 میلیارد ریال بوده است .مساحت کل باغ جنت 54 هکتار می باشد که 27 هکتار آن متعلق به شهرداری است وهم اکنون 11 هکتار آن زیبا سازی شده است . همچنین طرح ایجاد استخر باغ نیز در حال انجام است.

باغ 54 هکتاری جنت شیراز یکی از دیدنی ترین باغ های تاریخی شهر شیراز است که قدمت آن به دوران قاجاریه می رسد. باغی پر از فضای سبز دل انگیز که شباهت زیادی به باغ ارم دارد.

باغ جنت شبیه ارم

شباهت زیاد باغ جنت شیراز به باغ ارم شیراز

این باغ پر است از راهروهایی که در دوسوی آن، درختان سرو و کاج، جلوه گری می کنند و منظره های آرامش بخشی به وجود آورده اند. آب نماهای این باغ، لطافت هوا را دو چندان کرده اند؛ به گونه ای که با قدم زدن در هر کدام از مسیرهای باغ لذت خواهید برد و دیدن گل های رنگارنگ در چمن های سرسبز باغ، روحتان را جلا خواهد داد.

تصاویر باغ جنت

باغ جنت شیراز پر از درختان کاج و سرو

باغ جنت شیراز در صحرای کشن (جنوب شیراز و ابتدای جاده ی بوشهر) قرار گرفته و در گذشته عمارتی نیز در آن وجود داشته و این عمارت اکنون از بین رفته است. 27 هکتار از 54 هکتار باغ جنت، متعلق به شهرداری شیراز است و در ایام نوروز، کمپ هایی برای اقامت مسافرین در آن برپا می شود.

مکان باغ جنت

باغ جنت واقع در جنوب شهر زیبای شیراز

این باغ که مانند دیگر باغ های ایرانی، تمثیلی از بهشت بر روی زمین بوده، با سرسبزی و طراوت خاص خود پذیرای مسافران شهر تاریخی شیراز است و می توانید قدم زنان از آنجا تا آرامگاه سعدی، شاعر مشهور ایرانی بروید و ساعاتی از زندگیِ صنعتی و شلوغ شهری فاصله بگیرید و وقت را به خرمی و آرامی بگذرانید.

پارک جنت یا باغ جنت یکی از تفرجگاه های مهم شیراز است که به سبب داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج وسرو تصویری از باغ ارم را در ذهن شما تداعی می کند.

باغ جنت شیراز ادرس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار