gardeshban.ir

سواحل متعددی در نوار ساحلی شمال و جنوب ایران واقع شده‌اند که می‌تواند بهترین بهانه برای سفر و لذت بردن از تفریحات ساحلی باشد.
کد خبر: ۱۳۳۱۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایران ۲,۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد که می‌تواند یکی از بهانه‌های اصلی سفر در تعطیلات به‌حساب آید. ایران از شمال با دریای خزر و از جنوب با خلیج همیشگی فارس احاطه‌شده و به‌همین دلیل سواحل هیجان‌انگیز و زیبایی در شمال و جنوب کشور وجود دارد که هر کدام با شگفتی‌های خاص خود گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. اگرچه شاید سواحل شمال شناخته‌شده‌تر باشند، اما جنوب هم سواحل شگفت‌انگیزی دارد که گردشگران نباید از آن‌ها غافل شوند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از زیباترین سواحل ایران را به شما معرفی کنیم تا با سفر به آن‌ها، ساعت‌ها غرق در صدای آرامش‌بخش درهم‌کوبیدن امواج، به افق‌های دوردست خیره شوید و از لحظه‌لحظه‌ی حضورتان در این سواحل لذت ببرید.

ساحل بانوان کیش

ساحل بانوان کیش یکی از زیباترین سواحلی است که می‌تواند انتخاب اول خانم‌ها باشد؛ چراکه برخلاف سایر نقاط ایران، در اینجا می‌توانند به‌راحتی در آب شنا کنند. این ساحل را اغلب با سواحلی مثل هاوایی مقایسه می‌کنند و گردشگران خانم می‌توانند علاوه‌بر آب‌تنی،‌ از نزدیک به تماشای حیات ساحلی و صخره‌های مرجانی بپردازند، روی شن‌ها استراحت کرده یا ماساژ ساحل را امتحان کنند. یادتان باشد که در اینجا اجازه‌ی عکس‌برداری ندارید و احتمالاً هنگام ورود باید تلفن همراه‌تان را تحویل دهید.

ساحل مرجان

ساحل مرجان نیز در کیش قرار دارد و ازآنجاکه مملو از شن‌های طلایی است، می‌توان یک پیاده‌روی دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز در این ساحل زیبا داشت. علاوه‌بر موج‌سواری، می‌توانید یک قایق اجاره کنید و به گشت‌و‌گذار در آب‌های زلال خلیج فارس مشغول شوید. فضای سبز وسیع، آلاچیق، باربیکیو و تفریحاتی مانند پیست دوچرخه‌سواری، غواصی، کایت‌سواری، جت اسکی، بناناسواری، پاراسل، فلای‌برد، کلوپ تفریحی دریایی اسکوبا و شاتل از سایر امکانات ساحل مرجان به‌حساب می‌آید. ازآنجا که ایام تابستان دمای هوای جزیره‌ی کیش به‌شدت بالا می‌رود، بهتر است زمستان یا بهار را برای تفریح در این ساحل انتخاب کنید.

ساحل زیتون

ساحل زیتون، بخشی از پارک زیتون در جزیره‌ی قشم است که به‌لطف وجود مدرسه‌ی غواصی برای همه سنین، ساحلی عالی برای ورزش‌های آبی به‌شمار می‌رود. پارک ساحلی زیتون قشم که یکی از جاهای دیدنی قشم به‌شمار می‌رود، دارای آلاچیق، امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی، سینمای چهار بعدی،‌ زمین اسکیت، مسیرهای دوچرخه سواری، زمین فوتبال، قهوه‌خانه و کافی شاپ است. رستوران‌های متعددی در گوشه‌و‌کنار این ساحل فعالیت دارند که با طبخ غذاهای دریایی مخصوصاً غذاهایی نظیر هشت‌ پا و میگو با ادویه‌های محلی زردچوبه، میخک و گل زر خشک‌شده، باعث تعجب گردشگران خارجی می‌شوند، چراکه این غذاها معمولاً در سایر نقاط ایران سرو نمی‌شوند. برخی رستوران‌ها، موسیقی زنده نیز دارند و به‌این‌ترتیب لذت خوردن یک غذای دریایی دوچندان می‌شود. بااینکه خانم‌ها نمی‌توانند در آب شنا کنند؛ اما حضور آن‌ها در ساحل بلامانع است.

ساحل گیسوم

ساحل شنی گیسوم در استان گیلان قرار دارد و محلی ایده‌آل برای ایرانی‌ها است تا در تعطیلات و برای فراغت از زندگی شهری خود را به این ساحل زیبا برسانند. اینجا نیز یکی از همان سواحلی است که به‌راحتی می‌توان ورزش‌های آبی نظیر جت اسکی یا قایق‌سواری را انجام داد. ساحل گیسوم علاوه بر امکان رانندگی در جاده‌ای رویایی، امکانات دیگری مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، تفریحات آبی و ساحلی (شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق‌سواری، پاراسل، موتور چهارچرخ) آفرود، ترامبولین و پارک‌بادی نیز دارد. علاوه‌براین، گردشگران می‌توانند در سفر به این منطقه چادر بزنند و زمان بیشتری را در طبیعت سپری کنند و از زیبایی‌های جنگل گیسوم نهایت استفاده را ببرند. در انتهای این جنگل، مسجد سفید با قدمتی بالغ بر ۱۰۰۰ سال وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

ساحل بندر عباس

ساحل بندر عباس در جنوب ایران قرار دارد و به‌راحتی می‌توان روی شن‌های نرم آن در امتداد شیبی ملایم قدم زد و لذت برد. اینجا محلی فوق‌العاده به‌خصوص برای خانواده‌های دارای کودک است تا ساخت خانه‌های شنی را در آن تجربه کنند. فصل زمستان که هوا خنک‌تر است و از میزان شرجی‌بودن هوا کاسته می‌شود، بهترین زمان سفر به بندر عباس است، مخصوصاً که دمای آب حداکثر به ۲۴ درجه می‌رسد. در این منطقه هتل‌های لوکسی نیز وجود دارد که به‌لطف استخرهای شنای خود، امکان انجام فعالیت‌های آبی بیشتری را برای مسافران خود فراهم می‌کنند.

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در بوشهر و نزدیک به شهرهای بزرگی مثل آبادان و شیراز قرار دارد و گردشگران می‌توانند برای فراغت از این مناطق شلوغ گردشگری، سری به ساحل زیبای ریشهر بزنند. اینجا محلی معروف در میان گردشگران خارجی به‌خصوص از کشورهای بحرین و کویت است. مناظر شنی و صخره‌ای این ساحل آن را به محلی عالی برای کوهنوردی تبدیل کرده است؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و می‌توان به فعالیت‌های آبی نظیر اجاره‌ی قایق پرسرعت نیز مشغول شد. برای سفر به این منطقه نیز توصیه می‌کنیم، فصل زمستان را انتخاب کنید که دمای هوا خنک‌تر و گرمای آب به‌حدی است که می‌توان در آب شنا کرد، به‌طوری‌که دمای هوا در اواخر آذرماه به ۲۲ درجه می‌رسد.















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار