gardeshban.ir

مسکو، پایتخت روسیه، جاذبه‌های فراوانی دارد که فرصت دیدن آنها را نباید از دست بدهید. از برترین گالری‌های هنری گرفته تا بناهای تاریخی و کلیساهای باشکوه.
کد خبر: ۱۳۳۲۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

مسکو یکی از پایتخت‌های فرهنگی دنیا، میزبان تعداد زیادی موزه، گالری و بنای یادبود و آثار تاریخی است. آثار به جا مانده در پایتخت روسیه، همگی نشانی از تاریخ پرفراز و نشیب این شهر دارند. فضای هنری و معماری جذاب از ویژگی‌های آثار دیدنی مسکو است.

در سفر به مسکو حتما برای دیدن این جاذبه‌ها وقت بگذارید.

متروی مسکو

۱۰ جاذبه مهم مسکو

برای کسانی که می‌خواهند سفری ارزان را تجربه کنند، یکی از تفریحات جالب، گشت و گذار با متروی مسکو است. با این روش می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های سنگین بهترین‌های شهر را مشاهده کنید.

تزیینات هر ایستگاه به نحوی طراحی شده است که ویژگی‌های خاص همان ایستگاه را نشان دهد. سفر با متروی مسکو، تنوع شگفت‌انگیز موجود در این شهر را به نمایش می‌گذارد. تندیس‌ها، لوسترهای زیبا و موزاییک‌‌کاری‌های شگفت‌انگیز، تنها گوشه کوچکی از زیبایی‌های ایستگاه‌های متروی مسکو است.

متروی مسکو یکی از عمیق‌ترین خطوط متروی دنیا است. ۱۹۶ ایستگاه و بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دارد.

بازدید از حمام روسی یا بانیا

اگر می‌خواهید تجربه‌ای خاص و اصیل در سفر به روسیه داشته باشید، حتما بانیا یا حمام‌های بخار روسی را تجربه کنید. در زمان‌های دور در روسیه، رفتن به بانیا صرفا برای تمیز کردن بدن از آلودگی‌ها نبوده است بلکه آن را می‌توان یک رویداد اجتماعی به حساب آورد. گفت و گوها و پیک‌نیک‌های بعد از بانیا، هنوز هم یک سنت رایج بین مردم است که می‌توانید در آنها شرکت کنید و از این تجربه بومی لذت ببرید.

کرملین

۱۰ جاذبه مهم مسکو

اگر می‌خواهید تصویری از گذشته امپراتوری روسیه را ببینید، حتما به کرملین سر بزنید. کرملین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی مسکو است که فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید. کرملین در واقع پرتره‌ای زیبا و دقیق و جزیی از تاثیر تزارهای روسیه بر معماری و تاریخ شهر است. شکوه کاخ‌های کرملین که اکنون مقر قدرت در این کشور است، تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

از بالای برج ناقوس مجموعه می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبا و پانوراما از کل شهر ببینید.

میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل

۱۰ جاذبه مهم مسکو

سفر به مسکو بدون بازدید از دو جاذبه نمادین روسیه، کامل نمی‌شود. گنبدهای رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل، یکی از نمادهای گردشگری روسیه است. میدان سرخ نیز در مرکز شهر قرار دارد و مرکز پررفت و آمد شهر و میزبان رویدادهای اجتماعی، بازارچه‌ها، فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف است.

وقتی به این جاذبه‌ها سر می‌زنید، بازدید از آرامگاه لنین را فراموش نکنید. ولادیمیر لنین اولین رهبر سوسیالیست روسیه بود و به عنوان یکی از شخصیت‌های نمادین و تاریخی روسیه در سراسر دنیا مشهور است.

خرید در GUM

۱۰ جاذبه مهم مسکو

دپارتمان استور GUM یکی از پاتوق‌های محبوب اهالی شهر برای خرید محصولات به‌روز و شیک است. این دپارتمان استور اختصاصی، میزبان بوتیک‌های طراحان برتر، کافه‌های جذاب و زیباترین تزیینات کریسمس در کل شهر است. یک درخت کریسمس بسیار بزرگ و زیبا و یک پیست اسکیت روی یخ در این فروشگاه بزرگ هر سال برپا می‌شود.

نمای بیرونی این مجموعه شب‌ها از بیرون بسیار دیدنی و حذاب است. نمای بنا با هزاران لامپ چشمک زن، نورپردازی می‌شود. این مرکز خرید در مرکز شهر مسکو قرار دارد و به خاطر دسترسی راحت، پاتوق گردشگران در فصل‌های سرد سال است.

اسکیت در پارک گورکی

برای اینکه یک تجربه زمستانی رویایی در مسکو داشته باشید، به پارک مشهور گورکی سر بزنید و از اسکیت بازی لذت ببرید.

در فصل زمستان، یک پیست فضای باز در میان درختان و باغچه‌های پارک برپا می‌شود. منظره‌های زمستانی زیبا و کافه‌ها و رستوران‌های دنج و گرم، تنها گوشه کوچکی از این تجربه زمستانی جذاب است.

صدای ملایم موسیقی، حرکت آرام دانه‌های برف و زیبایی تزیینات کریسمس، حال و هوای خاصی در این پارک دارد که نباید فرصت لذت بردن از آن را از دست بدهید. در کافه‌ها می‌توانید یک فنجان نوشیدنی داغ و اسنک‌ها و غذاهای لذیذ محلی را نوش جان کنید و زیباترین خاطره سفرتان را رقم بزنید.

بازار Izmailovsky

۱۰ جاذبه مهم مسکو

برای کسانی که محدودیت مالی در سفر دارند، دپارتمان استور GUM گران است. اگر می‌خواهید گشت و گذار و خرید در جای ارزان‌تری را تجربه کنید به این بازار که بهترین بازار محلی روسیه است سر بزنید. در غرفه‌های این بازار می‌توانید چانه بزنید و بهترین سوغات و صنایع دستی را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید. کلاه‌های سنتی خز، صنایع دستی بومی، عروسک‌های ماتریوشکا، یادگاری‌هایی از دوران شوروی و زیورآلات دست‌ساز تنها گوشه‌ای از محصولاتی است که در غرفه‌های این بازار برای فروش عرضه می‌شود.

در این بازار، چند کافه هم وجود دارد که در آنها می‌توانید نوشیدنی، دسر و اسنک‌های محلی را نوش جان کنید و لذت ببرید.

موزه هنرهای زیبای پوشکین

این موزه به عنوان بهترین گالری شهر شناخته می‌شود و بزرگترین موزه هنر اروپایی در موسکو است. خود بنای موزه به تنهایی جاذبه‌ای است که باید ببینید. ستون‌های بزرگ و نمای کلاسیک بنا، جذابیت خاصی به این مجموعه داده است.

مجموعه‌های ارزشمندی از هنر امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم از هنرمندانی چون پیکاسو، مونه، ون گوگ و ماتیس در این موزه به نمایش درآمده است.  صنایع دستی و تندیس‌هایی از دوران مختلف و جنبش‌های مختلف هنری، بخش دیگری از آثار موزه را تشکیل داده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به هنر باشید، ساعت‌ها از گشت و گذار در این بهشت هنری، لذت می‌برید.

تالار نمایش بالشوی

۱۰ جاذبه مهم مسکو

تالار نمایش بالشوی یکی از نمادین‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های مسکو در میدان مشهور تئاتر قرار دارد. این مجموعه، گردشگران مشتاق را از سراسر دنیا به سوی خود دعوت می‌کند. ساختمانی که امروزه در این میدان می بینید، در سال ۱۸۵۶ ساخته شده است و یکی از برترین آثار معماری روسیه است.

این مجموعه میزبان تعدادی از برترین و ارزشمندترین اجراهای هنری طول تاریخ بوده است. اینجا تالاری است که در آن می‌توانید از دیدن بهترین تئاترها، اپرا و باله لذت ببرید. بلیط‌های این مجموعه از ماه‌ها قبل پیش‌فروش می‌شوند. بنابراین اگر فرصت دیدن آثار اجرا شده برایتان پیش نیامد، بازدید از نمای باشکوه بیرونی و دکور داخلی مجموعه را از دست ندهید.

کلیسای جامع مسیح منجی

۱۰ جاذبه مهم مسکو

این جاذبه نمادین در افق شهری مسکو، به زیبایی خودنمایی می‌کند. این کلیسا، بلندترین کلیسای ارتدکس مسیحی در کل دنیا است. در کنار رود قرار گرفته است و موقعیت جغرافیایی آن به همراه گنبد طلایی زیبا، باعث شده یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر باشد. قرار بود در دوران شوروی، این کلیسا تخریب شود و به جای آن کاخ‌هایی ساخته شود ولی این پروژه اجرا نشد.

امروزه، گردشگران از تماشای معماری بی‌نظیر کلیسا لذت می‌برند. این کلیسا که در سال ۱۸۸۳ ساخته شده‌است دارای ۴۹۰۰ مترمربع مساحت و ۷۹ متر طول است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار