gardeshban.ir

ترکیه سوغاتی‌ها و محصولات منحصربه‌فرد زیادی دارد که شاید امروزه در هر گوشه جهان، بتوان آن‌ها را تهیه کرد. اما برخی چیزها وجود دارد که بهترین آن‌ها را فقط و فقط در ترکیه و به‌خصوص استانبول می‌توان پیدا کرد.
کد خبر: ۱۳۳۶۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

شما همیشه می‌توانید محصولات ترک را در خارج از این کشور پیدا کنید یا به دلیل ترکیب فرهنگ‌های مختلف در طول تاریخ، می‌توان آنچه که در ترکیه وجود دارد را در کشورهای مختلف هم دید. با این حال برخی چیزها وجود دارد که شما فقط می‌توانید از مغازه‌های خاص در ترکیه بخرید. هر خطه از این کشور سوغاتی‌ها و محصولات خاص خود را دارد؛ اما اگر نمی‌توانید به شهرهای مختلف این کشور سفر کنید، بهترین‌ها را می‌توانید در استانبول پیدا کنید. به همین دلیل است که افرادی که می‌خواهند برای دیدن و تجربه فرهنگ مردم محلی و زیبایی ترکیه عازم این کشور شوند، معمولا تور استانبول را انتخاب می‌کنند. کسانی که به این شهر سفر کرده‌اند، می‌دانند که استانبول و به‌خصوص بازار بزرگ این شهر، جواهری گرانبها است که با گشت و گذار در آن می‌توانید گوهرهای ارزشمندش را کشف کنید. 

اگر دوست دارید برای تعطیلات پیش رو به خارج از کشور سفر کنید و انتخاب‌تان کشور ترکیه است، می‌توانید به کمک کجارو برای انتخاب انواع تور ترکیه، تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

کاشی‌های سرامیک‌های نقاشی‌شده با دست از مغازه ایزنیک آرت

ایزنیک آٰرت

اگر تا به‌حال به مساجد امپراطوری در اطراف ترکیه رفته باشید، به احتمال زیاد کاشی‌های ایزنیک معروف زیبایی را که به رنگ سرخ تیره و فیروزه‌ای است را دیده‌اید. با وجود اینکه دوران اوج شکوفایی کاشی‌های ایزنیک در زمان سلطنت عثمانی‌ها گذشته است، این سنت هنوز هم ادامه دارد و فقط چند مکان باقی مانده‌اند که کاشی‌های سرامیک ایزنیک می‌فروشند که واقعا با دست نقاشی شده باشند. 

برای تهیه چنین کاشی‌های سرامیکی، حتما باید به مغازه ایزنیک آرت (Iznik Art) در بازار بزرگ استانبول سر بزنید. 

باقلوا از مغازه بیلگو گلو (Bilgeoglu)

باقلوا ترک

باقلوا دسری است که در اغلب فرهنگ کشورهای خاورمیانه پرطرفدار است و در نتیجه خارج از ترکیه به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. با این حال کورو باقلوای شگفت‌انگیز که با پسته غازیان‌تپ و کره پخته می‌شود را فقط می‌توانید در بخش آسیایی استانبول پیدا کنید. زمانی می‌فهمید که برای خوردن باقلوا به جای درستی آمدید که سینی‌های بزرگ باقلوا را در پشت ویترین این مغازه ببینید. 

منسوجات از فروشگاه تولو (Tulu)

فروشگاه تولو بهشت عاشقان وسایل رنگارنگ است

ترکیه تنها کشوری در جهان نیست که منسوجاتش شهرت دارد، اما این کشور تنها کشوری است که مغازه‌ای مثل تولو دارد؛ مغازه‌ای شگفت‌انگیز با کالاهای فوق‌العاده رنگارنگ.

اینجا همه چیز از لحاف و روتختی‌های زیبا گرفته تا کیمونو و پیژامه پیدا می‌شود. فروشگاه تولو بهشت کسانی است که عاشق به کار بردن اشیای رنگارنگ در دکور منزل‌شان هستند. 

قهوه ترک از کافه نوری توپلار

قهوه ترک

قهوه ترک یکی دیگر از محصولاتی است که در هر کشوری می‌توان یافت، با این حال فقط در اطراف بازار بزرگ استانبول است که می‌توانید قهوه ترک نوری توپلار بخرید. این کافه در سال ۱۸۹۰ تاسیس شد و طعم ناب قهوه‌های آن از آن زمان تا حالا تغییر چندانی نکرده است. در کافه نوری توپلار قهوه را با آتش هیزمی بو می‌دهند و این کار، طعمی استثنایی به قهوه می‌بخشد. 

وسایل حمام از فروشگاه عبدالله

وسایل حمام عبدالله استانبول

حمام ترک نیز امروزه در سراسر جهان رواج یافته و در بسیاری از کشورها می‌توانید حمام ترک پیدا کنید؛ علاوه بر این محصولاتی مثل حوله‌های مخصوص حمام یا صابون‌های مخصوص روغن زیتون را می‌توانید در هر جایی از دنیا بخرید. با این حال فقط در بازار بزرگ استانبول است که می‌توانید نوع کاملا طبیعی این محصولات را پیدا کنید که شامل صابون‌های دست‌ساز طبیعی و حوله‌های دست‌بافت می‌شود که جنس‌شان ترکیبی از ابریشم خام، کتان و پنبه است.

حوله‌های ارگانیک از فروشگاه حمام جنیفر

وقتی صحبت از حوله‌های مرغوب ترک می‌شود، فروشگاه حمام جنیفر یکی از بهترین انتخاب‌ها است

وقتی صحبت از حوله‌های مرغوب ترک می‌شود، فروشگاه حمام جنیفر (Jennifer’s Hamam) در آراستا بازار یکی دیگر از جاهایی است که باید برای خرید حوله‌های نرم و زیبا که از پنبه ارگانیک تهیه شده‌اند، بروید.

این فروشگاه که توسط Jennifer Gaudet (متولد کانادا) تاسیس شده است، افتخار این را دارد که با برخی از آخرین خانواده‌هایی که هنوز هم سنت ترکی دست‌بافی را ادامه می‌دهند، همکاری می‌کند. 

فرش‌های کلاسیک ترکی از مغازه‌های Ethnicon و Dhoku

فرش ترک

ترکیه یکی از کشورهای مشهور جهان در صنعت فرش است و Ethnicon و Dhoku دو مغازه‌ای هستند که می‌توانید بهترین نمونه‌های فرش ترک را در آن‌ها پیدا کنید (هر دوی این مغازه‌ها تحت مدیریت یک نفر هستند). چه عاشق طرح‌های سنتی باشید و چه بخواهید طرح‌های مدرن بخرید، می‌توانید از این دو مغازه که دقیقا کنار هم، در بازار بزرگ استانبول قرار دارند، طرح‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. با خرید از این مغازه‌ها می‌توانید یادگاری زیبایی از ترکیه به خانه‌تان ببرید.

راحت‌الحلقوم‌های ترک از مغازه حاجی بکیر

راحت الحلقوم ترک

در مغازه حاجی بکیر می‌توانید به گذشته سفر کنید

شیرینی‌ها و دسرهای ترک در سراسر جهان تهیه می‌شود؛ اما فقط در مغازه حاجی بکیر (Haci Bekir) است که می‌توانید به گذشته سفر کنید؛ چون این مغازه که در محله سلطان احمد قرار دارد، از زمان تاسیسش در سال ۱۷۷۷، تغییر آنچنانی نکرده است.

دکور این مغازه با اشیای چوبی (چوب ماهون) و کلاسیک آراسته شده و در آن انواع شیرینی‌های پسته‌ای و بادامی و انواع راحت‌الحقوم‌های ترک عرضه می‌شود. 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار