gardeshban.ir

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان سال جاری دو مسیر تاکسی هوایی در کشور راه اندازی می‌شود که هنوز مسیر آن مشخص نیست.
کد خبر: ۱۳۳۷۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه هوانوردی عمومی اساس و پایه توسعه هوانوردی در دنیا است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای صنعت هوایی در کشور، توسعه هوانوردی عمومی است. در ایران نیز برای توسعه این بخش اقداماتی صورت گرفته است که کافی نیست.

وی افزود: تا پایان سال جاری دو مسیر تاکسی هوایی در کشور راه اندازی خواهد شد که هنوز مسیر آن مشخص نیست اما این تاکسی‌های هوایی در کشور توسعه خواهد یافت.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: اوایل دهه ۶۰ صنعت هوانوردی عمومی افت بسیار شدیدی کرد اما به زودی این صنعت را دوباره رونق خواهیم بخشید. پیش از پیروزی انقلاب صنعت هوانوردی عمومی همپای هوانوردی هوایی و حمل و نقل تجاری حرکت می‌کرد و در آن دوره بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما در بخش حمل و نقل هوانوردی داشتیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه با توسعه هوانوردی عمومی، فرودگاه‌های کشور بیش از گذشته فعال می‌شوند گفت: سعی خواهیم کرد حمل و نقل هوایی عمومی را همپای توسعه حمل و نقل تجاری قرار دهیم و بتوانیم این صنعت را بیش از گذشته فعال کنیم.

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز از راه‌اندازی ایر‌تاکسی تا پایان امسال در برخی از مسیر‌های کشوری خبر داد و گفت: هر سال چند ایر‌تاکسی در هوا‌نوردی عمومی اجرا می‌شود و با توجه به آنکه فرودگاه‌ها در این بخش هزینه زیادی را دریافت می‌کنند، تلاش می‌کنیم تا این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا پایان امسال ۲ مسیر اصلی ایرتاکسی برای رونق فرودگاه‌های کوچک راه‌اندازی خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار