gardeshban.ir

مجموعه‌ی تلویزیونی بازی تاج و تخت در لوکیشن‌های متعددی فیلم‌برداری شده است که برخی از بهترین آن‌ها نظیر خیابان سنت دومینیکا و جزیره‌ی لوکروم در کرواسی قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۴۲۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

در مجموعه‌ی سریال بازی تاج و تخت، شهر دوبرونیک کرواسی برای کینگزلندینگ (King’s Landing) استفاده شد و بازدیدکنندگان می‌توانند به دیدن «رد کیپ» (Red Keep)، «خانه‌ی نامیرایان» (House of the Undying) و صحنه‌ی عروسی بنفش (Purple Wedding) و چندین لوکیشن دیگر بروند.

اگر از طرفداران وفادار سریال باشید شاید دوست داشته باشید از لوکیشن‌های واقعی این سریال بازدید کنید. برای این کار می‌توان تورهای اختصاصی یا سفر شخصی به این مناطق را انتخاب کرد. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم با معرفی ۱۰ لوکیشن برتر بازی تاج و تخت در کرواسی، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

۱-خیابان سنت دومینیکا

بازی تاج و تخت

شهر قدیمی دوبرونیک مملو از کوچه‌ و پس‌کوچه‌های پر پیچ‌و‌خم باریک و خانه‌های سنگی است و بسیاری از صحنه‌های بازار و سیتی واچ (City Watch) یا گلد کلوکز (Gold Cloaks) و همینطور قتل پسران نامشروع پادشاه رابرت در خیابان سنت دومینیکا اتفاق افتاده است. در فصل پنجم این سریال،‌ شخصیتی مهم (سرسی لنیستر) برای نشان‌دادن توبه و پشیمانی خود نیز برهنه در این خیابان شهر راه می‌رود.

۲- موزه قوم نگاری

بازی تاج و تخت

در این شهر قدیمی، به‌دنبال موزه‌ی قوم‌نگاری (Ethnographic Museum) باشید که قدمتش به قرم ۱۶ میلادی برمی‌گردد. اینجا که زمانی انبار غله بوده،‌ به‌عنوان میخانه‌ای استفاده شده است که در آن تیریون لنیستر در فصل چهار با اوبرین مارتل ملاقات می‌کند. بعد از آنکه افعی سرخ (the Red Viper) دست یکی از سربازان گستاخ لنیستر را زخمی می‌کند، تیریون در پایتخت از او استقبال می‌کند. در عالم واقعیت، داخل این موزه بسیار تمیزتر است و بازدیدکنندگان می‌توانند در تونل‌های خنکی که حاوی لباس‌های محلی و پارچه‌های کار دست است، قدم بزنند.

۳- پایل

بازی تاج و تخت

پایل، به‌عنوان یکی از زیباترین نقاط شهر دوبرونیک، برای خلیج بلک واتر استفاده شده است. این محل آرام در گذشته قطب مهم حمل‌و‌نقل کشتی‌هایی بود که از مناطق غربی به شهر می‌آمدند. از پایل، چشم‌انداز قلعه‌ی بوکار و قلعه‌ی سنت لارنس مشخص است و صحنه‌های بازی تاج و تخت از همه‌ی زوایای آن فیلم‌برداری شده‌اند. در فصل سوم، قبل از آن که لیتل‌فینگر در همین اسکله درباره‌ی برنامه‌های فرار با سانسا صحبت کند، ما شای و سانسا استارک را مشغول تماشای کشتی‌ها می‌بینیم.

۴- قلعه بوکار

بازی تاج و تخت

از قلعه بوکار برای نشان‌دادن کینگزلندینگ استفاده شده است، این ساختمان افسانه‌ای شکل در فصل‌های دوم و سوم بازی تاج و تخت حضور داشت و به‌خصوص زمانی‌که لرد واریس به تیریون می‌گوید، او وظیفه‌اش به‌عنوان دست پادشاه را به‌خوبی انجام می‌دهد، این سازه بسیار مشهود است. آن‌ها راجع به استراتژی‌های نبرد برای شکست ارتش استنیس براتیون بحث کرده و درعین‌حال به دریا نگاه می‌کنند. از آنجا که این قلعه‌ی دو طبقه‌ی قرون وسطایی در تمام طول سال برای بازدید عموم باز است، پس در عالم واقعیت می‌توانید از نزدیک به آن نگاهی بیندازید.

۵- جزیره لوکروم

بازی تاج و تخت

در ۶۰۰ متری بیرون سرزمین اصلی کرواسی، شهر کارث ( Qarth) قرار دارد که تحت حکومت پیوربورن (pureborn) بود. همینطور آن را به‌عنوان جزیره‌ی لوکروم نیز می‌شناسند، جایی که دنریس تارگرین با استقبال سرد شاه ادویه (Spice King) مواجه می‌شود. در واقعیت نیز این محل اسرارآمیز است. قدمت این جزیره‌ی هیجان‌انگیز به سال ۱۰۲۳ میلادی برمی‌گردد و طبق افسانه‌ها،‌ ریچارد شیردل پس از آنکه زمان بازگشت از جنگ‌های صلیبی، کشتی‌اش غرق می‌شود، به اینجا پناه می‌آورد.

۶- قلعه سنت لارنس

بازی تاج و تخت

کروات‌ها وقتی شنیدند که احتمال حمله‌ی ونیزی‌ها وجود دارد، به یک ایده‌ی هوشمندانه رسیدند. آن‌ها دیوار ضخیم قلعه‌ی بسیار بزرگ سنت لارنس را به قطر ۱۲ متر در ارتفاع ۳۷ متری از سطح دریا ساختند تا این تصور ایجاد شود که سنگر بسیار بزرگی برای دفاع از شهر دارند. آن‌ها به‌طرز ماهرانه‌ای از حمله‌ی ونیزی‌ها در امان ماندند و بعدها این سازه را کامل کردند. بازدیدکنندگان دوبرونیک می‌توانند از ۱۷۵ پله‌ی سنگی قلعه بالا بروند تا به برج دیده‌بانی این سازه که در خط افق شهر قرار دارد، برسند و جایی را که به افتخار روز تاج‌گذاری پادشاه جافری، مسابقه برگزار شد و همینطور جایی که سرسی لنیستر با پیتر بیلیش (Petyr Baelish) در فصل دوم صحبت می‌کند، ببینند.

۷- برج مینستا

بازی تاج و تخت

در بالاترین نقطه‌ی دوبرونیک، برج باشکوه مینستا (Minceta Tower) با چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر قرار دارد. از این محل به‌عنوان دیوارهای خانه‌ی نامیرایان استفاده شده است، جایی که کالیسی با قدم‌زدن در بخش بیرونی آن به‌دنبال یافتن ورودی برج است. طرفداران این سریال می‌توانند در امتداد دیوار بلند آن راه بروند و قبل از آنکه به این برج دفاعی مهم برسند،‌ به پشت‌بام‌های نارنجی رنگ کینگزلندینگ نگاهی بیندازند.

۸- ترستنو آربورتوم

بازی تاج و تخت

باغ بسیار زیبای ترستنو آربورتوم (Trsteno Arboretum) که سکوهای مشاهده‌ی فوق‌العاده‌ای مشرف به دریای آدریاتیک دارد، در اواخر قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است و فقط ۲۰ دقیقه با دوبرونیک فاصله دارد. تمامی صحنه‌های باغ کاخ در کینگزلندینگ، در همین‌جا اتفاق افتاده است. در فصل سوم، سانسا در همین باغ با صحبت‌های لیدی اولنا، ملکه‌ی تورنز، متقاعد می‌شود که درباره‌ی پادشاه جافری صحبت کند. باز در همین باغ است که می‌بینیم لرد واریس و اولنا هنگام صحبت درباره‌ی سرنوشت سانسا با هم متحد می‌شوند و در این باغ و زیر یک طاق باستانی قدم می‌زنند. از دیگر مکان‌های چشمگیر می‌توان به مجسمه‌ی نپتون و فواره‌ی آب با حوضی از ماهی در زیر آن اشاره کرد.

۹- کاخ دیوکلسیان

بازی تاج و تخت

اسپلیت، دومین شهر بزرگ کرواسی، لوکیشن بسیاری از صحنه‌های مربوط به دنریس بوده است. کاخ دیوکلسیان با قدمت ۱۷۰۰ سال توسط امپراتور دیوکلتیان در قرن سوم ساخته شد و جزو مهم‌ترین جاذبه‌های شهر به‌شمار می‌رود. در اینجا دنریس را در اتاق تاج و تخت خود می‌بینیم، جایی که اژدهایش را تربیت‌ می‌کند و صحنه‌ی تصمیم گرفتن برده‌ها به قتل اربابان برده‌دار در فصل چهارم اتفاق می‌افتد، زمانی‌که ده‌ها برده دور آتش درباره‌ی اینکه برای او مبارزه کنند یا خیر، گفتگو می‌کنند. بااینکه سطوح بالاتر این کاخ از بین رفته است، اما از آنجا که تونل‌های زیرزمینی برای سالیان سال به‌عنوان محل انبار زباله استفاده می‌شد، همچنان مثل روز اول باقی مانده‌اند. در طول سال‌ها از کف تا سقف این تونل‌ها مملو از زباله بود و زباله از ناودان بخش بالایی کاخ به پایین ریخته می‌شد. این محل در سال ۱۹۵۲ حفاری شد و اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند از این تونل‌ها و اتاق‌های ترسناک زیرزمین دیدن کنند.

۱۰-قلعه کلیس

بازی تاج و تخت

میرین بزرگ‌ترین شهر از سه شهر بزرگ برده‌دار (Slaver Cities) است که دنریس آن را در فصل چهارم در قلعه‌ی کلیس سرنگون می‌کند. این قلعه‌ی باشکوه که در بیست دقیقه‌ای شمال اسپلیت واقع شده است، چشم‌اندازی زیبا به دره و شهر زیر آن دارد و از تخت پادشاهی تعداد زیادی از شاهان کرواسی محافظت کرده است. امروزه این قلعه محلی آرام و درعین‌حال جالب است و بازدیدکنندگان می‌توانند به بالای آن بروند و جایی را ببینند که کالیسی ازطریق به صلیب‌کشیدن حکمرانان سابق شهر درمقابل چشم صدها نفر، بی‌عدالتی را با عدالت جبران می‌کرد.

موزه تاج و تخت

موزه تاج و تخت

به‌نظر می‌رسد که لوکیشن‌های فیلم‌برداری بازی تاج و تخت نظیر دوبرونیک، سیبنیک یا کلیس به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری کافی نبوده که کرواسی شگفتی جدیدی برای طرفداران این فیلم مهیا کرده است. موزه‌ی تاج و تخت، موزه‌ی موضوعی جدیدی است که هفته‌ی گذشته در اسپلیت افتتاح شد. این موزه فقط چند دقیقه با سرداب دیوکلتیان، جایی که دنریس اژدهاهای خود را به زنجیر کشید بود،‌ فاصله دارد و فضای داخلی آن ۳۰۰ متر مربع و حاوی بیش از ۱۰۰ نمایشگاه است. با کمک دیوارهای سیاه، نورپردازی کم و بوی مرموز چوب سرو و یاسمن در این موزه سعی شده است که بازدیدکنندگان را به دوران ترسناکی در قرون وسطی ببرند.

موزه تاج و تخت

لوکا گالیک، مالک این موزه، می‌گوید:

در راستای این هدف، فک غارمانند اژدها از دیوار بیرون است تا خوشامدگوی بازدیدکنندگان موزه باشد و البته فرصت خوبی برای عکاسی به‌حساب می‌آید. اما این همه‌ی ماجرا نیست، میز دست پادشاه (Hand of the King)، شمشیرهای فولاد والریایی و مجسمه‌ی اندازه‌ی واقعی بسیاری از شخصیت‌های فیلم از جمله دنریس، جان اسنو و تیریون تا هودور که جلوی در را گرفته است، از دیگر موارد این موزه هستند.

موزه تاج و تخت

بازدیدکنندگان می‌توانند به تماشای پنج اتاق موضوعی موزه بروند، ابتدا از میرین (با الهام از اسپلیت) شروع کنند و به اتاق کینگزلندینگ (با الهام از دوبرونیک) و بعد به سمت شمال بروند که عبارتند از وینترفل (Winterfell)، فراتر از دیوار و درخت ویروود (Weirwood Tree)، جایی که عملاً وارد درخت می‌شوند. این نمایشگاه‌ها از کلاه‌خود و شمشیر گرفته تا جمجمه و لباس و ماکت شهرها و تمامی زره‌های محافظان شاه را در خود جای داده است.

موزه تاج و تخت

لوکا گالیک می‌گوید:

داستان‌سراهای ماهری در این موزه فعالیت می‌کنند که می‌توانند بازدیدکنندگان را هدایت کنند. آن‌ها نه‌تنها در زمینه‌ی نمایشگاه‌ها، بلکه در حوزه‌ی کتاب‌ها و جزئیات فیلم‌برداری نیز مهارت دارند. این موزه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار