gardeshban.ir

نتایج گزارشی نشان می‌دهد که 4.24 میلیون آسیایی در سال 2018 با استفاده از ناوگان کشتی‌های مسافری (کروز) مسافرت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

انجمن بین‌المللی خطوط کشتی‌های کروز گزارش بازار منابع اقیانوسی صنعت کروز آسیا در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد و نشان داد که سال گذشته ۴٫۲۴ میلیون آسیایی با استفاده از کشتی‌های مسافری جابه‌جا شده‌اند که این رقم ۴٫۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اما با وجود این افزایش سالانه منطقه‌ای، مسافران آسیایی فقط ۱۴٫۸درصد از ۲۸٫۵میلیون مسافر کروز را در سال ۲۰۱۸ تشکیل می‌دهند. این درحالی است که آسیا ۱۵٫۱ درصد از مسافران کروز جهانی را در سال ۲۰۱۷ در اختیار داشت.

براساس این گزارش، بیشتر این افت به‌دلیل کاهش مسافران کروز سرزمین اصلی چین است به‌ طوری‌ که مسافران سرزمین اصلی چین ۵۹٫۳ درصد از کل مسافران کروز آسیا را در سال ۲۰۱۷ تشکیل می‌دادند که این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۵۵٫۸ درصد رسید.

پس‌ از چین، تایوان با در اختیار داشتن ۹٫۳ درصد از بازار آسیا رتبه دوم و سنگاپور با ۸٫۸ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

ژاپن با ۶٫۳ درصد، هنگ‌کنگ با ۵٫۹ درصد، هند با ۵٫۲ درصد و مالزی با ۳٫۶ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم ایستاده‌اند.

با ورود چند کشتی کروز بزرگ در زیرساخت‌های کشتی‌رانی بین‌المللی به مقصدهای آسیایی پیش‌بینی ‌می‌شود که در دوره ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بر تعداد مسافران آسیایی کشتی‌های کروز افزوده شود.

همچنین این بررسی‌ها نشان می‌دهد که سن متوسط مسافران آسیایی کروز ۴۵٫۴ سال است و فقط سه بازار سن متوسط کاملا متفاوتی را نشان می‌دهند که عبارت‌اند از: بازار هند با متوسط سن ۳۷ سال، بازار اندونزی با متوسط سن ۳۹ سال و بازار ژاپن با سن متوسط ۵۷ سال.

بیش‌از ۵۰ درصد از این مسافران (۲ میلیون و ۱۹۴ هزار نفر) بین آب‌های سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ و تایوان تردد می‌کنند و حدود ۴۰ درصد (یک‌میلیون و ۶۹۴ هزار نفر) به سایر مناطق آسیا سفر می‌کنند.

۱۰ درصد باقی‌مانده هم به مناطق خارج از آسیا سفر می‌کنند که بیشترین آنها در مسیرهای مدیترانه، کاراییب / آمریکای جنوبی، بالتیک / شمال اروپا و آلاسکا هستند.

از نظر مدت سفر، ۸۹ درصد از آسیایی‌ها بین ۴ تا ۶ شب سفر دریایی دارند و متوسط سفر آنها بین ۴ تا ۹ شب است که از این‌نظر در پایین‌ترین سطح مدت دریانوردی بازارهای منطقه‌ای قرار دارد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار