gardeshban.ir

فرودگاه ها، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین مکان های دنیا هستند که ممکن است گاهی اوقات، مسافران را کمی گیج و سردرگم کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
این سردرگمی در فرودگاه های خارج از کشور بیشتر بوده و حتی باعث نگرانی مسافران نیز می شود. دلیل این نگرانی اغلب، عدم آگاهی از قوانین فرودگاهی کشورهای مختلف است. 

اگر مسافران با فرودگاه های مختلف و قوانین آن ها آشنایی داشته باشند، دیگر هیچ نگرانی ندارند و لحظات آرامی را تا لحظه سوار شدن به هواپیما می گذرانند. اما چگونه می توان با قوانین فرودگاهی کشورهای مختلف آشنا شد؟ 

ما قصد داریم اطلاعاتی را در مورد فرودگاه های کشورهای مختلف در اختیار شما قرار دهیم و این آشنایی را از کشورهایی شروع می کنیم که مسافران ایرانی بیشتری را در فرودگاه های خود پذیرا هستند. کشور ارمنستان، یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته و سالانه، مسافران زیادی را به خود جذب می کند. اغلب مسافران سفر خود را به صورت هوایی انجام داده و از طریق فرودگاه های این کشور رفت و آمد می کنند. 

اگر قصد دارید به ارمنستان سفر کنید، ادامه مطلب قوانین فرودگاهی ارمنستان را دنبال نمایید. در اینجا علاوه بر اطلاعات مهمی که در مورد ارمنستان در اختیارتان قرار می دهیم، شما را با قوانین در فرودگاه های ارمنستان و همچنین سقف ورود و خروج ارز در ارمنستان آشنا می کنیم.


مواردی وجود دارند که دانستن آن ها می تواند کمک زیادی به کمتر شدن نگرانی کرده و احساس بهتری را در طول سفر برایتان ایجاد کند. پس قبل از سفر به هر کشوری، در مورد آن کمی مطالعه کرده و اطلاعات ضروری آن را به دست آورید. به عنوان مثال، دانستن شماره تلفن های ضروری هر کشور الزامی است و ممکن است روزی به کارتان بیاید. کد کشور، تفاوت زمان و نوع ارز مبادلاتی از جمله دیگر اطلاعات مورد نیاز شما هستند. در اینجا به مهمترین اطلاعات در مورد کشور ارمنستان اشاره می کنیم:

-ارمنستان در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و با کشورهایی چون ایران، کشور ترکیه، کشور آذربایجان و کشور گرجستان مرز مشترک دارد.

-شهر ایروان، پایتخت این کشور و بزرگترین شهر آن است.

-مردم کشور ارمنستان مسیحی بوده و به زبان ارمنی صحبت می کنند.

-واحد پول آن ها نیز درام (AMD) نام دارد که هر درام معادل 750 تومان است.

-اگر قصد تماس تلفنی با این کشور را داشته باشید، باید پیش شماره 374+ را بگیرید. کد تلفن شهر ایروان نیز 10 است.

-کشور ارمنستان با شهر تهران حدود نیم ساعت اختلاف ساعت داشته و از آن جلوتر هست.

-تجار و کسانی که قصد تجارت با کشور ارمنستان را دارند، نیز می توانند با استفاده از اطلاعات زیر با گمرک این کشور تماس داشته باشند و از سقف ورود و خروج ارز در ارمنستان نیز آگاهی پیدا کنند:

وبسایت: www.customs.am

آدرس: ارمنستان، ایروان، موسی خورنی (375015,Movses Khorenatsi 3,Yerevan)قوانین فرودگاهی ارمنستان 2

قوانین ورود و خروج

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، باید اطلاعاتی پیرامون قوانین فرودگاهی ارمنستان داشته باشید و بدانید که چه چیزهایی را می توانید به همراه خود ببرید و ورود چه اشیایی به این کشور ممنوع است. در بخش قوانین در فرودگاه های ارمنستان، اشیای مجاز و ممنوعه در سال 2018 میلادی را نام می بریم. دقت داشته باشید که این موارد ممکن است، براساس شرایط سیاسی و اقتصادی کشور تغییر کنند.

اشیایی که مجاز هستند و می توانید به همراه داشته باشید

زمانیکه قصد دارید وارد ارمنستان شوید، مطابق قوانین در فرودگاه های ارمنستان مجاز هستید تا حداکثر وزن 50 کیلوگرم با ارزش 10 هزار دلار لوازم شخصی با خود به همراه داشته باشید. بیشتر از این حد مجاز نبوده و برای شما مشکلاتی به همراه دارد. علاوه بر این شما می توانید 400 نخ سیگار، 2 لیتر نوشیدنی و 6 نوع محصولات عطری با حجم 5 لیتر را وارد ارمنستان کنید


اشیایی که ممنوع بوده و نباید همراه داشته باشید

از به همراه داشتن داروهای غیرقانونی، مواد مخدر، انواع سلاح گرم و سرد، مواد منفجره، انواع میوه و سبزیجات بدون مدارک رسمی و فیلم های مستهجن خودداری نمایید. به همراه داشتن این اشیا در هنگام خروج از ارمنستان نیز ممنوع بوده و جز مهمترین قوانین فرودگاهی ارمنستان به حساب می آید.قوانین فرودگاهی ارمنستان 5

اشیایی که محدودیت دارند

اگر قصد دارید مواردی چون گیاهان وحشی، حیوانات وحشی یا حیوانات خانگی را وارد ارمنستان کنید، باید مجوز محیط زیست را به همراه داشته باشید. علاوه بر آن، گواهی سلامت پزشک برای هر حیوان نیز نیاز است تا از این طریق بیماری وارد کشور نشود. گواهی سلامت هر حیوان باید حداقل تا 6 ماه اعتبار داشته و حداکثر 20 روز قبل از سفر نیز واکسیناسیون حیوان انجام شده باشد. اگر قصد دارید تا قطعات هنری را وارد ارمنستان کنید، باید از طرف وزارت فرهنگ یک مجوز به علاوه یک عکس از هر قطعه به همراه داشته باشید. این آثار شامل مالیات می شوند و باید بابت هرکدام 10 دلار بپردازید.


قوانین ارزی ارمنستان

همانطور که در بخش قوانین فرودگاهی ارمنستان اشاره شد، واحد پول کشور ارمنستان درام (AMD) نام دارد و اگر بخواهید در این کشور خرید یا فروشی را انجام دهید، حتما باید از این واحد پول استفاده نمایید. اما این به این معنی نیست که شما نمی توانید هیچ ارزی وارد این کشور کنید. سقف ورود و خروج ارز در ارمنستان هیچ محدودیتی ندارد، اما در صورتی که بیش از 10 هزار دلار (382,060,000 ریال) به همراه داشته باشید، لازم است تا توضیحاتی را در مورد آن به مامور فرودگاه بدهید و دلایل به همراه داشتن این مقدار ارز را بیان نمایید. برای مسافرانی که از کشور روسیه، کشور قزاقستان و کشور بلاروس به ارمنستان سفر می کنند، به همراه داشتن ارز بلامانع بوده و هیچ سوال و جوابی نیز براساس قوانین فرودگاهی ارمنستان در کار نیست. اگر در هنگام ورود به ارمنستان بیش از 10 هزار دلار به همراه دارید، لازم است که این پول را به ثبت برسانید. در صورتی که قصد خروج این مقدار ارز را داشته باشید، باید از طریق سیستم بانکی این کشور اقدام نمایید.

نکات سلامتی

شما از مدت ها قبل برای سفر خود برنامه ریزی کرده اید و قطعا هزینه بالایی را نیز به این کار اختصاص داده اید. از این رو، باید تمام تلاش خود را برای داشتن یک سفر خوب و خاطره انگیز انجام دهید. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، سلامتی شماست. قطعا دوست ندارید تا روزهایی که می توانید به تفریح و استراحت بگذرانید، بیمار شده و خود و همراهانتان را درگیر سازید. برای پیشگیری از این وضعیت توصیه هایی داریم که با رعایت آن ها می توانید سفری سلامت را تجربه نمایید:

1-قبل از ورود به کشور ارمنستان مطمئن شوید که واکسیناسیون هپاتیت A، دیفتری، فلج اطفال و تیفوئید را انجام داده اید.

2-ارمنستان در زمینه تجهیزات پزشکی و مراقبت ها دارای محدودیت هایی می باشد. تا جایی که بیمارانی که نیازمند درمان های خاص هستند، به کشور انگلستان فرستاده می شوند. از این رو اگر بیماری خاصی دارید، از سفر به این کشور اجتناب نمایید، زیرا در صورت بروز مشکل استاندارهای لازم پزشکی برای شما وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، برخی از داروها نیز در این کشور کمیاب و گران هستند، پس اگر دارویی مصرف می کنید، به اندازه مورد نیاز همراه داشته باشید.

3-با توجه به اینکه در ارمنستان ابتلا به بیماری دیفتری از طریق شیرهای آلوده گزارش شده، توصیه می کنیم قبل از مصرف شیر حتما آن را بجوشانید.

4-اگر قصد شنا دارید، این کار را در مناطقی انجام دهید که از سالم بودن آب اطمینان دارید. آب آلوده ممکن است شما را به بیماری های عفونی دچار کند.

5-پشه های مالاریا یکی از انواع حشراتی هستند که در فصل تابستان در ارمنستان وجود دارند و در اغلب روستاهای این کشور دیده می شوند. بنابراین، قبل از سفر لباس و وسایل مورد نیاز برای دفاع در مقابل این حشرات را تهیه کرده و آن ها را به همراه داشته باشید.

6-بیمه سفر یادتان نردود. هزینه های درمانی در این کشور بسیار بالاست و اگر دچار مشکل شوید، باید مبلغ زیادی را برای بیمارستان و دارو بپردازید. از این رو توصیه می کنیم حتما بیمه سفر را جدی گرفته و برای دریافت آن اقدام نمایید.

موارد مهم دیگر

هر کشوری قوانین، فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد و تا زمانی که شما در آن کشور حضور دارید، ملزم به رعایت این قوانین هستید. ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مردم این کشور در مورد لباس و نوع برخورد اصول خاص خود را دارند، خصوصا در مناطق دور افتاده و روستاها این موارد اهمیت بالاتری پیدا می کند. از این رو، اگر قصد سفر به روستاهای ارمنستان را دارید، حتما در نوع پوشش خود کمی با دقت تر تصمیم گرفته و با محلی ها نیز رفتار خوبی داشته باشید. اگر قصد عکاسی دارید، دقت کنید که در منطقه نظامی یا ممنوعه این کشور نباشید. همچنین اگر می خواهید از محلی ها و مردم مناطق مختلف عکاسی کنید، حتما برای گرفتن عکس از آن ها اجازه بگیرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار