gardeshban.ir

شاید باورکردنی نباشد اما سوئیسی ها یک مجسمه وحشتناک از مردی که در حال خوردن یک کودک است در پایتخت خود یعنی شهر برن دارند. اما این مجسمه چه معنا و مفهومی دارد؟
کد خبر: ۱۳۴۶۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرد کودک خوار نام مجسمه ای است که ظاهری وحشتناک دارد و چندین کودک را در آغوش و دور و بر خود دارد که البته در حال خوردن یکی از این کودک ها است.

بسیار عجیب است اما در مورد پیشینه و علت نصب این محسمه اتفاق نظر وجود ندارد. درواقع این مجسمه ترسناک که در یک میدان بزرگ و به عنوان مرکز فواره برن در سوئیس و در سال 1545 یا 1546 نصب شده است، می تواند پیشینه هایی جالب و متفاوت داشته باشد. یکی از حدس هایی که در مورد این مجسمه زده می شود مرتبط با توهین به یهودیان است. درواقع برخی تاریخ دانان معتقدند نحوه لباس پوشیدن این مجسمه به یهودیان شبیه است و هدف از نصب مجسمه نیز ترساندن مردم از یهودیان و ایجاد رعب و وحشت نسبت به آنان است.

گمانه زنی های دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد که این مجسمه نمادی از قانون کرونوس است، پادشاه تیتان یونانی که پسران خود را به خوردن فرزندان خود برای نگهداری تاج و تخت تشویق می کرد. تئوری دیگر این است که این مجسمه یک موجود حیوانی از کوه های آلپ است.

یک نظریه دیگر نیز ادعا می کند که این مجسمه درواقع تصویری ساده برای ترساندن کودکانی است که از والدین خود نافرمانی می کنند و البته یک ادعای دیگر نیز این مجسمه را نشانه ای از ترساندن کودکان از خرس می داند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار