gardeshban.ir

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران و مراکز اقامتی استان کرمان با اشاره به تعداد محدود هتل‌های 4 و5 ستاره در کرمان گفت: تنها 1 هتل 5 ستاره در کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۴۷۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
جاوید سبحانی رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران و مراکز اقامتی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد طرح دولت برای واگذاری رایگان یا اقساطی زمین در ۵۰۰ نقطه کشور برای ساخت هتل گفت: کرمان پتانسیل استفاده از این طرح را دارد و این طرح می‌تواند نقطه شروع دوباره‌ای برای هتلداری در کرمان باشد چرا که کرمان نیاز به زیرساخت هتلداری دارد. ما از سرمایه گذاران خواهش می‌کنیم که در این استان سرمایه گذاری کنند چرا که بر خلاف شهرهایی مانند مشهد که از هتل اشباع شده‌اند، کرمان به هتل نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما در استان کرمان با کمبود هتل‌های ۵ و ۴ ستاره روبروییم. تنها یک هتل ۵ ستاره فعال در کرمان وجود دارد و با توجه به اینکه اغلب توریست‌ها درخواست هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره را دارند، این کمبود به شدت احساس می‌شود.

سبحانی افزود: هم اکنون ۲ هتل ۵ ستاره و ۲ هتل ۴ ستاره در کرمان در دست احداث است اما نیاز کرمان به این سطح از هتل‌ها بیشتر است.

او در پاسخ به اینکه ضریب اشغال هتل‌ها در کرمان به چه میزان است؟ گفت: ضریب اشغال هتل‌های کرمان به صورت میانگین در سال حدود ۵۰ درصد است و در شهرهای دیگر استان این میزان به زیر ۵۰ درصد می‌رسد هرچند به این مقدار قانع نیستیم و معتقدیم با افزایش زیر ساخت، تعداد گردشگر هم بیشتر می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران کرمان ادامه داد: کرمان یک مقصد مهم گردشگری است و در یک تا دو سال گذشته رشد خیلی خوبی در زمینه افزایش گردشگر داشته‌ و به غیر از گردشگر داخلی در بازار جهانی هم در حال رشد است و ما معتقدیم اگر زیرساخت‌های هتلداری و اقامتگاه‌ها افزایش پیدا کند در بهبود این روند تاثیرگذار خواهد بود.

او در مورد خطرات مربوط به ایجاد فساد و تخلف در اجرای این طرح توضیح داد: این طرح نیاز به نظارت و کنترل دارد، دولت زمانی که این تسهیلات را می‌دهد باید در هر مرحله نظارت و کنترل داشته‌ باشد تا این طرح به ثمر بنشیند. ما در کشور با این معضل نه تنها در حوزه گردشگری بلکه در بسیاری از صنایع روبروییم که تسهیلات در جای خودش هزینه نشده و در جای دیگری صرف می‌شود و در نهایت طرح نیمه تمام و ورشکسته اعلام می‌شود. جامعه هتلداران هم در کنار دولت در بحث نظارت و استانداردسازی در این طرح اقدام خواهد کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار