gardeshban.ir

وزارت خارجه آمریکا قوانین جدیدی را وضع کرده که تقریبا تمامی متقاضیان دریافت ویزای این کشور را به ارائه گزارش کاملی از جزئیات فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، موظف می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
 بر اساس گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی، بنا بر این ضوابط جدید، متقاضیان ویزای آمریکا باید نام حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و آدرس ایمیل و شماره تلفن‌های خود در پنج سال گذشته را ضمیمه پرونده مهاجرتی‌شان کنند.

برخی از متقاضیان ویزای دیپلماتیک و رسمی خاص از این قاعده مستثنی خواهند بود اما افرادی که برای کار یا تحصیل به آمریکا سفر می‌کنند، همگی مشمول قانون جدید هستند.

پیش از این تنها متقاضیانی که پرونده آنها به بررسی بیشتر نیاز داشت مثلاً آن دسته از افرادی که از کشورهای تحت کنترل تروریست‌ها می‌آمدند، باید این اطلاعات را ارائه می‌دادند. اما حالا همه متقاضیان باید جزئیات حساب‌های کاربری خود در پلتفرم‌های لیست شده و نشده را به پرونده ویزای خود ضمیمه کنند.

بنابر تخمین‌ها این طرح نخستین بار در ماه مارس ۲۰۱۸ از سوی دولت ترامپ مطرح شد، به طور سالانه بر زندگی ۱۴.۷ میلیون نفر اثر می‌گذارد.

در آن زمان اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در مخالفت با این اقدام گفت تضمینی وجود ندارد که کنترل حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی «مؤثر یا منصفانه» باشد و تنها باعث آن خواهد شد تا افراد به خودسانسوری آنلاین روی آورند.

اعمال سختگیری‌های مهاجرتی بیشتر از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود؛ وعده‌ای که دولت وی به اجرای بی کم و کاست آن کمر همت بسته است.

این مسئله در کنار جنگ‌های تجاری که واشنگتن با چین و کشورهای اروپایی به راه انداخته، نیز بر رویه یکجانبه‌گرایانه دولت تاجر مسلک ترامپ صحه می‌گذارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار